تخلفات فضای مجازی به عنوان جرم به دادسرا معرفی می شود/استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی جرم است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 26 فروردین 1396

IMG_20170415_131956

IMG_20170415_131958

مدیرکل بازرسی استان یزد در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم و تخلفات انتخابات در بافق با تاکید بر توجه همگان به قانون گفت: بر اساس قانون صرف هرگونه وجه نقد ، پول، وقت کارمند یا وسایل اداری برای نفی با تبلیغ کاندیدای ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا ممنوع است .
حجت‌الاسلام اکبر طالبی افزود: قانون در ماده 68انتخابات ریاست جمهوری و ماده 62انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر این موضوع تاکید کرده است .
وی همچنین گفت: صرف هرگونه امکانات دولتی له یا علیه کاندیداهای انتخاباتی مصداق ماده 598قانون جرم محسوب و برخورد قانونی می شود .
مدیرکل بازرسی استان یزد همچنین در زمینه تبلیغات و شایعات در فضای مجازی بیان داشت : با وجود اینکه فضای مجازی یه تکنولوژی مهمی و امکان خوبی است باید توجه بیشتری برای نحوه استفاده از آن مدنظر باشد چرا که از سوی دیگر بسیار خطرناک است .
طالبی افزود: با توجه به انتشار سریع شایعات و حرف های ناصحیح در فضای مجازی مردم دقت لازم برای اشاعه شایعات در فضای مجازی را داشته باشند.
وی تصریح کرد: اگر جرم و تخلفی در این زمینه انجام گیرد قطعا مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیرکل بازرسی استان یزد افزود: تخلفات فضای مجازی به عنوان جرم به دادسرا معرفی می شود چرا که دست مسئولان در این زمینه بسته نیست .
طالبی گفت: مواردی هم که تا کنون انجام شده است در فضای مجازی رصد شده و در مراحل بعدی پیگرد قانونی و در تائید صلاحیت ها و موارد بعد از آن اعمال می شود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page