۲۰ درصد مردم بافق مبتلا به بیماری دیابت و پیش دیابت هستند

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 4 اردیبهشت 1396

IMG_20170424_181155

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق گفت: ۲۰ درصد از مردم شهرستان بافق مبتلا به بیماری دیابت و پیش دیابت هستند.

مسعود دانشی در مراسم آیین زنگ سلامت که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه نمونه حضرت معصومه(س) این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه ۲۰ درصد از مردم بافق مبتلا به بیماری دیابت و پیش دیابت هستند اظهار داشت : باید درصدد بود تا بتوان این آمار و ارقام را کاهش داد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بافق افزود: ۱۸ تا ۲۰ درصد مردم مصرف سیگار و ۱۸ درصد آقایان مصرف قلیان دارند.

وی تصریح کرد :هفته سلامت امسال در ایران با شعار زندگی سالم با نشاط و امید با محوریت غلبه بر افسردگی از تاریخ اول اردیبهشت تا هفتم اردیبهشت برگزار می شود.

مسعود دانشی ادامه داد: بیماری های قلبی ، عروقی، سرطانی، دیابت و تصادفات ترافیکی در چند سال اخیر رشد فزاینده ای در کشور داشته است.

وی با اشاره به کاهش سن این گونه بیماری ها و شیوع آن تصریح کرد: اصلاح الگوهای غذایی، داشتن تغذیه مناسب گام مهمی در جهت پیشگیری از بیماری ها است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بافق با اشاره به فعالیت های وزارت بهداشت و زیر مجموعه آن در بحث حفظ سلامت جامعه گفت: نقش وزارت بهداشت و درمان در این مقوله تنها 25 درصد می باشد که 75 درصد مابقی مربوط به مردم (30%) و سایر ادارات و ارگانها (45%) است.

وی تاکید کرد: تقاضای ما از شهروندان این است که تمامی گروه‌های سنی به همراه خانواده‌های خود به پایگاه‌های سلامت مراجعه کرده و پرونده الکترونیکی سلامت را به ثبت برسانند.

گفتنی است: اجرای برنامه هایی در حوزه سلامت ، جشنواره آشپزی دانش آموزان دبیرستان نمونه حضرت معصومه (س) و تجلیل از فعالان عرصه سلامت از دیگر برنامه ها ی این مراسم بود


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page