سن ازدواج در بین جوانان کشور افزایش یافته است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 13 اردیبهشت 1396

مدیر کل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: سن ازدواج در بین جوانان کشور بین ۴ تا ۶ سال افزایش یافته است.

دکتر محمد اسماعیل مطلق در حاشیه برگزاری کارگاه کشوری آموزش ها و خدمات هنگام و پس از ازدواج که با حضور پزشکان و کارشناسان مشاور ازدواج در محل هتل نیکان بافق برگزار شد اظهار داشت: در چند سال اخیر سن ازدواج ۴ تا ۶ سال افزایش یافته که در برخی از شهرها ممکن به ۱۰ سال نیز رسیده باشد.

وی با اشاره به اینکه عواملی مختلفی در این امر دخالت دارند عنوان کرد: در بعد سلامت وزارت بهداشت و درمان متولی سلامت است و از نظر سلامت بهترین سن برای ازدواج ۱۸ تا ۳۵ سالگی است.

مطلق عواملی چون اشتغال، تحصیل و… را در این امر دخیل دانست و بیان کرد: ارگانها و نهادهای مختلف کشور برای کاهش سن ازدواج باید وارد عمل شوند.

مدیر کل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بهترین سن ازدواج را بین سنین ۱۸ تا ۳۵ سال عنوان و تصریح کرد: باروری در این سن باعث می شود تا فرزندان سالم تری متولد شوند.

وی همچنین با بیان اینکه در بحث طلاق شورای فرهنگی وارد کار شده است خاطر نشان کرد: وزارت کشور با تشکیل کمیته های مختلف به بررسی و پیگیری عوامل و عوارض طلاق پرداخته است.

مطلق برطرف کردن مشکلات جوانان کشور را در کاهش سن ازدواج دخیل و موثر دانست و گفت: با مداخله بزرگان و خیرین پا به کار شتاب افزایش سن ازدواج از سال ۸۶ تا ۹۶ کاهش پیدا کرده است.

این مقام مسئول متذکر شد: آگاهی خانواده ها از نظر فرهنگی بحث طلاق و همچنین عواقب بعد از طلاق از نظر بعد سلامت جسمی، روحی، روانی، اجتماعی و معنوی می تواند در انسجام کانون خانواده مثمر ثمر است‌.

وی همچنین یاری و کمک گرفتن از فکر بزرگان و همچنین مشورت با مشاور را در امر یک ازدواج موفق موثر بیان کرد.

مدیر کل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اظهار داشت: در سال ۹۵ یک میلیون و پانصد چهل و شش هزار و صد و هشتاد مراقبت از خانمهای باردار انجام شده است و بین هشت تا نه بار مراقبت های لازم دوران بارداری در مراکز و پایگاه سلامت صورت گرفته است.

وی بیان کرد: مراقبت های بارداری در متولد شدن نوزادان سالم موثر است.

مطلق آمار تعداد بارداری منجر به سقط را متفاوت اعلام و تصریح کرد: بحث آموزش یکی از دستورالعمل هایی است که به دانشگاهها ابلاغ شده تا کارشناسان و پزشکان عواقب سقط جنین از جمله بحث خونریزی ها، عفونت ها، ناباوری ثانویه، افسردگی، بیماری درمانی و اجتماعی به مادران اعلام کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page