شروع کار برداشت خرما در سطح بیش از1960هکتار از عرصه نخیلات شهرستان بافق

دسته: اقتصادی , عمومی
یک دیدگاه
شنبه - 18 شهریور 1391

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بافق از شروع کار برداشت خرما در سطح بیش از1960هکتار از عرصه نخیلات شهرستان بافق خبرداد و گفت: هرساله کار برداشت از اوایل شهریورماه شروع و تا اواخر مهرماه ادامه دارد و برداشت ارقام مرغوب خرمای کبکاب، زاهدی، پیارم توسط کشاورزان منطقه انجام می شود.

 حمید عسکری عنوان کرد : از مجموع سطح زیر کشت این شهرستان، بیش از 560 هکتار آن به کشت انواع نخیلات از نوع مرغوب و اصلاح شده قرار دارد و 1400 هکتار نیز به خرما بومی اختصاص دارد.

 وی افزود: عملکرد محصول نخیلات بومی  2تا3 تن در هکتار و رقم مرغوب واصلاح شده کبکاب 5 تا7تن در هکتار است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع این سطح مقدار بيش از2000 تن خرما برداشت که پس از تامین نیاز داخلی  بخشی از این محصول بسته بندی و به شهرستانهای همجوار استان صادر می گردد.

 مدیرجهاد کشاورزی بافق در پایان، بیان کرد: رعایت فاصله 8 متری کشت درختان خرما از یک دیگر، کود دهی چاله ای باغات خرما در فصل زمستان، خودداری از هرس برگ های سبز درختان خرما و عدم استفاده از کود شیمیایی سرك به منظور جلوگیری از پژمردگی خوشه های  خرما در هنگام رسیدن رطب و محصول این درخت و ممانعت از تنش های آب دهی وپوشش خوشه خرما با پارچه وبرداشت خرما دراوايل صبح از جمله توصیه های ترویجی به نخل کاران است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
ابولفضل این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 20 شهریور 1391 - 12:16 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

عالی بود

You cannot copy content of this page