بچه جان قند نخور (قسمت دوم )

دسته: علمی - پزشکی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 21 شهریور 1391

همچنان که درهفته قبل به استحضار رساندیم در افراد دچار بیماری دیابت ، قند خون افزایش می یابد زیرا بدن توانایی سوزاندن مواد قندی را از دست می دهد . در فرد سالم گلوکز مصرفی توانایی سوختن و استفاده توسط سلولها را داراست لذا قند تجمع نمی یابد اما اگر بدن به هر علتی نتواند مواد قندی مصرف شده را بسوزاند لاجرم در خون تجمع خواهد یافت واین افزایش قند خون باعث تخریب سلو لهای شبکیه چشم ، دیواره رگهای قلب ومغز وسلولهای کلیوی خواهد شد و متعاقب آن عوارضی چون کوری ، سکته قلبی ، سکته مغزی و از دست دادن کلیه به وجود می آ ید از جمله عوارض دیگر دیابت شروع زودرس ناتوانی جنسی در مردان است .
پس بیایید اگر استعداد خانوادگی دیابت داریم یا به عبارت دیگر در معرض خطر دیابت هستیم با انجام حداقل سالی یک آزمایش قند خون ناشتا ، بعد از سن چهل سالگی بیماری خود را شناسایی کنیم واگر دچاراین بیماری هستیم مراقب خود باشیم .
چه کسانی در معرض خطر دیابت هستند ؟ الف ) افراد چاق ب ) افرادی که مواد قندی وشیرینی زیاد مصرف می کنند ج) کسانی که در اقوام درجه اول خود سابقه بیماری دیابت دارند .
و اما کسانی که بیماری دیابتشان اثبات شده است سه وظیفه مهم بر عهده دارند اول رعایت رژیم غذایی و عدم مصرف مواد قندی و نشاسته ای دوم مصرف داروی تجویز شده توسط پزشک به صورت کامل سوم انجام حداقل یک آزمایش قند خون در هر ماه
در پایان تاکید می ورزیم اگریک بیمار دیابتی به سه اصل فوق پایبند باشد وقند خون خود را در محدوده کمتر از ۱۳۰نگه دارد زهی توفیق .
اما اگر مواظب کنترل قند خون خود نباشد باید بداند با یکی از خطر ناک ترین بیماریهای دنیا سرو کار دارد .
با آرزوی سلامتی
دکتر محمد رضا آیت اللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page