ماریتا و دانش آموزان مدارس بافق

دسته: عمومی
یک دیدگاه
چهارشنبه - 3 خرداد 1396

IMG_20170524_130009

به همت گروه فرهنگی هنری ایرانجوان و همکاری خوب گروه هنری آرین نمایش “ماریتا”یوزپلنگی که همه از درد و رنج فراق او واقفیم از سوی تمام حیوانات شکارشده و آزرده از دست نامردمان ، واسطه شده تا از خردسالان کودکان و نوجوانان و جوانان در حفظ محیط زیست و شکارحیوانات وحش یاری بجوید و از آنها قول وجدانی گرفته تا پایان عمرشان حافظان محیط زیست و اوای وحش منطقه زیستگاهشان باشند .

IMG_20170524_130011

تمامی حیوانات حق حیات دارند و جلوه زیبایی برای طبیعت انسانهاست و دلنواز و فریبنده که از سوی خالق یکتا به ما هدیه شده است.

گروه فرهنگی هنری ایران جوان در تازه ترین اثر خود در بخش کودکان و نوجوانان به بهانه جشن آخر سال دانش آموزان نمایشنامه “ماریتا” را بروی صحنه برد .

“ماریتا” نوشته رسول صبوحی نمایشی است در قالب طنز که هر از گاهی در بین خنده های کودکان از دست دو شکارچی دست و پاچلفتی به درد دلهای جانسوز یوزپلنگ بافق هم اشاره می کند .

IMG_20170524_130006

این نمایش حس هم ذات پنداری و حس ترحم را در کودکان نسبت به حیوانات برمی انگیزد که قابل توجه است .

“ماریتا” یوزپلنگ آسیایی آمده تا از کودکان امضا بگیرد تا در کمپین بزرگ( شکار بی شکار)، ثبت نام نمایند و تا تمام توانشان در این امر ثابت قدم باشد و تا پایان عمر حافظان سبز باشد .

درگفتگویی که با رسول صبوحی داشتیم به شرح زندگانی “ماریتا “و تحمل ناملایماتی هایی که بر او رفته پرداخت و گفت : گروه کودک ایرانجوان در تمامی آثارش به کودکان یادآوری می کند که تمامی حیوانات و جانداران حق حیات دارند و این ماییم که جایشان را گرفته ایم .

IMG_20170524_130007

وی ضمن تشکر از منصور رحیمی سرپرست گروه آرین به دلیل همراهی و راهنمایی ها اظهار داشت : مطمئنا با اتحاد گروه های هنری علاقه مند به محیط زیست شاهد آثار درخشانی در زمینه های مختلف خواهیم بود.

در ادامه ناصر سروی سرپرست گروه ایرانجوان نیز در این رابطه تصریح کرد:خوشبختانه گروه کودک ایرانجوان و گروه بانوان راه خود را پیدا نموده و هرماه نمایش هایی را در جهت حفظ محیط زیست، حفظ کرامت خانواده، راههای برخورد و مواجهه با معضلات اجتماعی را در برنامه خود دارد .

وی خاطر نشان کرد: لازم می دانم از همین رسانه پویا و فعال برگزاری مسابقات نقاشی و عکاسی در زمینه های حفظ محیط زیست، ارتباط هنر و محیط زیست، بازگشت یوزپلنگهای آسیایی، بهداشت فردی کودکان، طوفانها و ریزگردها، آلودگی آبها و هوا و استفاده نابجا و غیراصولی از آبهای زیر زمینی را اعلام نمایم .

سروی افزود: این مسابقات در بین مقاطع ابتدایی راهنمایی و دبیرستان برگزار می شود و در این رابطه با مسئولین شهرستان فرماندار و شهردار هماهنگی های لارم بعمل آمده است .

مدیر گروه ایرانجوان یادآور شد: قرار است پس از جمع آوری عکسها و نقاشیها و برگزاری نمایشگاه آثار از میان آثار ارایه شده بهترینها انتخاب تا در کتاب زیستگاه بافق از دید کودکان چاپ شود .

وی گفت: علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس تلگرامی iranjavan96 مراجعه نمایند و یا اینکه با شماره تلفن 09130030910 جهت پاسخ به سوالات تماس حاصل نمایند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 5:40 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با اهدای سلام و دعای خیر :
قدم نهادن درمسیر فرهنگ و هنر، علاوه بر عزمی برخاسته از تعهد و ایثار، قدم هایی محکم و استوار، بصیرتی دین مدار و پر عیار می طلبد. به شما تبريک مي گوئيم. که باریتعالی به شما و دوستانتان عطا فرموده از درگاه خداوند تبارک وتعالی، توفیق روزافزون آن مجموعه را خواستاریم عاقبت بخیری که آرزوی دیرینه همه انبیا و اولیا و صلحا است قرین زندگی پرنورتان باشد. آرزومند توفیقات روزافزون شما م – ب- م

You cannot copy content of this page