محمد رضا صباغیان در گزارش عملکرد خود چه گفت/قسمت دوم

دسته: عمومی , نماینده مردم بافق در مجلس
۲ دیدگاه
شنبه - 13 خرداد 1396

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور ظهر دیروز بعد از اقامه نماز جمعه در حضور تعداد زیادی از مردم شهرستان بافق به ارائه گزارش عملکرد یک ساله خود پرداخت.

محمد رضا صباغیان بافقی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان برای اولین بار در استان تشکیل شده است گفت: نمایندگان قبلی استان در مجلس تنش داشتند در این دوره با تشکیل مجمع نمایندگان در استان بسیاری از مشکلات با کمک و همکاری یکدیگر حل می شود.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی بافق ظرف ۴ سال گذشته ۱۲ میلیون تومان اعتبار دریافت کرده است اظهار داشت: در سالجاری ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار به میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و ۱ میلیارد تومان به محیط زیست اختصاص یافته که این اعتبارات در نوع خود بی سابقه و بی نظیر است .

نماینده مردم بافق، بهاباد،مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی همچنین از اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای تامین آب شرب روستای قطرم و گاوداری ها خبر داد و تصریح کرد: در این رابطه و همچنین اخذ اعتبار برای منطقه گود گوار شهرستان با وزیر و معاون وزیر کشاورزی جلسه ای برگزار شده است.

نماینده مردم بافق با اشاره به پیگیری های صورت گرفته به منظور بخش شدن منطقه سبزدشت بیان کرد: به علت جمعیت کم این درخواست مورد قبول واقع نشد منطقه ای که که بخواهد به بخش تبدیل شود باید بالای ۷ هزار نفر جمعیت داشته باشد و این در حالی است که سبزدشت هم اکنون جمعیت ۲ هزار و پانصد نفری را دارا است.

وی همچنین با بیان اینکه به منظور حل مشکلات سرمایه گذاران حوزه انتخابیه سه جلسه همراه با فرمانداران با استاندار برگزار شده است خاطر نشان کرد :دستور پیگیری حل مسائل سرمایه گذاران توسط شخص استاندار صادر شد.

صباغیان با بیان اینکه یک نماینده با آگاهی می تواند قوانین خوب را تصویب کند افزود: مجلس شورای اسلامی در جهت کمک به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد ۳ هزار میلیارد در قالب تسهیلات تصویب کرد.

وی ادامه داد: با شناخت از طرح ها و قوانین به آن رای مثبت یا منفی می دهم و گروه کارشناس و مشاور برای تصویب قوانین در نظر گرفته شده است.

نماینده حوزه انتخابیه مهریز با اشاره به اینکه ۱۶ ساعت در روز به کار و فعالیت مشغول هستم بیان کرد:نماینده شما با هیچ احد و الناسی تعارف ندارد و همواره پیگیر رفع خواسته های مردمی و مشکلات شهر توسط مسئولین بوده و هستم.

وی همچنین اشاره ای به وضعیت کنونی جامعه کارگری داشت و یادآور شد: امروزه با کارگر مانند برده رفتار می کنند کارگر به دلیل ترس از اخراج از کار حق ندارد در برابر امضا کردن قرارداد سفید یا عدم پرداخت حقوق بعضا تا ۴ ماه اعتراضی داشته باشد.

صباغیان از امام جمعه، فرماندار و اعضای شورا خواست تا طبق قانون از حق و حقوق کارگر دفاع کنند.

وی در ادامه گفت: با این تفاسیر همه ذهن به سمت سنگ آهن سوق داده نشود کارگر معدن کوشک امروز به واسطه ۸ ساعت کار در معدن جرات اعتراض ندارد در صورتی که طبق قانون می بایست ۶ ساعت کار کند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئولین مربوطه در رابطه با اخذ مالیات از بخش های خصوصی و دولتی جدی تر عمل کنند اظهار داشت: بخش خصوصی در قبال چند میلیارد سرمایه ای که از شهر بیرون می برد فقط حاضر است ۱۰۰ میلیون عوارض پرداخت کند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی تخصیص ۳ درصد از درآمد نفت به مناطق محروم و همچنین با پیگیری ها یک درصد عوارض معادن برای مناطقی که دارای معادن است نیز مصوب کرد.

صباغیان در ادامه در خصوص آب بردن خیلی از معادن بدون پرداخت عوارض و بهره برداری آب کویر دره انجیر و کربناب از دیگر مواردی بود که صباغیان خواستار پیگیری شد.

وی همچنین بر سرمایه گذاری جوار ریلی به خاطر قرار داشتن بافق در چهارراه ریلی کشور تاکید کرد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح جامعی آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع) گفت: این آستان با توجه به درآمد قابل توجه ای که دارد تاکنون نتوانسته توسعه خوبی داشته باشد.

وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از دلسوزی و همراهی فرماندار متذکر شد: تمایلی به دخالت در عزل و نصب نیروها ندارم اما بهتر است از نیروهای بومی و جوان شهر برای پست های ریاست ادارات استفاده شود تا از این طریق راه پیشرفت و دست یابی به پست های بالاتر استانی و کشوری مهیا شود .

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به سرمایه گذاری در بافق بحث احداث فرودگاه نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

صباغیان از تصویب۳۰۰ روستای هدف گردشگری در مجلس شورای اسلامی خبر داد و بیان کرد:میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرستان اقدامات لازم را برای گرفتن این سهمیه در حوزه انتخابیه مهریز به کار گیرد.

وی در پایان از امام جمعه شهرستان و روحانیون خواست تا وی را مورد نقد قرار دهند و در صورت کوتاهی تذکرات لازم را ارائه دهند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
پسر شجاع این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 14 خرداد 1396 - 2:41 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای صباغیان الهی موفق باشید

حسین از کویجان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 16 خرداد 1396 - 4:23 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام وخسته نباشید به اقای صباغیان موفق وپیروز باشید وبتوانید ازحق وحقوق شهرستان بافق وبهاباد و….. دفاع کنید

You cannot copy content of this page