گرامیداشت عملیات بیت المقدس ۷

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
دوشنبه - 22 خرداد 1396

سالگرد عملیات بیت المقدس 7را گرامی می داریم.

عملیات بیت المقدس 7 در منطقه عمومی شلمچه در تاریخ بیست و سوم خرداد سال شصت وهفت بارمز یا ابا عبدالله الحسین (ع) انجام شد.

رژیم بعث عراق بعداز عید سال 67 باتوجه به تجهیزات مدرنی که کشور های مختلف در اختیار صدام قراداده بودند واطلاعاتی که امریکایی ها از وضعیت جبهه های ایران به ارتش عراق داده بودند دشمن در بیشتر مناطق عملیاتی به ویژه منطقه جنوب اقدام به تک های سنگینی نمود و دشمن توانست مناطقی راهم به تصرف خود درآورد ازجمله شهر فاو و جزیره مجنون وشلمچه که ابتدا با اتش توپخانه و ادوات سنگین و بمباران های شدید شیمیایی توانست پیش روی و مناطقی راتصرف کند.

این در حالی بود که ایران خود را برای پذیرش قطع نامه 598 آماده می کرد لذا عراق فکر می کرد ایران دیگر توان نظامی ندارد و نمی تواند در مقابل ارتش عراق مقاومت کند و سرمست از این تک ها وپیش روی ها شده بود بعداز تک دشمن در شلمچه تعداد زیادی از رزمندگان از شهرها واستانهای مختلف به سوی جبهه های نبردشتافتن ودر یگانها و تیپ ولشکر های خود سازماندهی شده و آماده نبرد وحمله به دشمن شدند رزمندگان استان یزد نیز با هواپیما از فرودگاه یزد به اهواز اعزام ودر تیپ 18 الغدیر در گردانهای رزمی سازماندهی شدند.

پس از انجام کار های شناسایی وامادگی نیروهای رزمنده ودر جواب تک های عراق زمینه عملیات در جنوب کشور اماده شد با توجه به گرمایی شدید در منطقه جنوب در تابستان بویژه بیابانهای گرم وخشک وسوزان شلمچه همه رزمندگان با امادگی کامل منتظر فرمان عملیات شدند تا اینکه درتاریخ 67/3/23 رمز عملیات به نام مبارک یا اباعبدالله الحسین(ع) صادر گردید ورزمندگان اسلام باحمله گسترده وبرق اسای خود به دشمن بعثی هجوم برده وتلفات بسیار سنگینی بر پیکر ارتش متجاوز عراق وارد نمودند .

دشمن را تا مناطقی که بعداز عملیات کربلای 5 تصرف شده بود عقب زده وتعداد زیادی از تجهیزات تانک های مدرن تی 72 توپخانه وادوات دشمن را نابود وشماری راهم به غنیمت گرفتند وبیش از بیست هزار نفر از نیروهای دشمن نیز در این عملیات کشته وزخمی واسیر شدند این عملیات هرچند در این فصل ودرگرمای شدید بالای 55درجه که مشکلات زیادی راهم برای رزمندگان داشت انجام شد ولی ضربه سهمگینی بر ماشین جنگی وارتش بعث وارد کرد.

در این عملیات تعدادی از رزمندگان اسلام نیزمجروح و شهید شدند که سه نفر از رزمندگان شهرستان بافق نیز به فیض شهادت نایل گردیدند 1_طلبه بزرگوار شهید علی بمان عسکری 2_شهید بزرگوار عبدالحسین ناظمی. 3_شهید بزرگوار مسعود کریمی. شادی روح پاک همه شهدا خصوصا شهدای عملیات بیت المقدس 7 فاتحه مع الصلوات.
التماس دعا
محمدرضا دهقانزاده بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۸
برچسب ها:

You cannot copy content of this page