آغاز به کار خانه خیرین در شهرستان بافق در آینده نزدیک

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 24 خرداد 1396

۲۰۱۷۰۶۱۳_۱۸۴۹۵۱-1

رییس دفتر نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی از آغاز بکار خانه خیرین در این شهرستان خبر داد.

۲۰۱۷۰۶۱۳_۱۹۰۵۲۹

علی میرابی طی نشست که در دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در شهر بافق با حضور رئیس کمیته امداد ، نماینده بهزیستی و مسئولین مؤسسات خیری و تعدادی از فعالین این عرصه در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان برگزار شد اظهار داشت: در این جلسه مباحث حوزه خیری مورد بررسی قرار گرفت .

۲۰۱۷۰۶۱۳_۱۸۴۹۳۱

وی عنوان کرد: در این مراسم ضمن بررسی کلیه جوانب موضوع از دیدگاه کشوری و منطقه ای مقرر شد، در اولین فرصت اقدامات لازم درخصوص راه اندازی خانه خیرین صورت پذیرد.

مدیر دفتر نماینده مجلس در شهرستان بافق با بیان اینکه این مراسم مصادف با شب ضربت خوردن امام محرومان و مستضعفین بوده است اذعان داشت: امید است با التزام به سیره عملی آن امام مظلوم در جهت خدمت هر چه بیشتر به قشر محروم جامعه بتوانیم قدم های بزرگتری برداریم.

۲۰۱۷۰۶۱۳_۱۸۴۹۲۲

میرابی اهم مطالب مطروحه در جلسه را به قرار ذیل عنوان کرد:
1. لزوم اتحاد بین مؤسسات خیریه و استفاده حداکثری از کلیه ظرفیت ها

2. لزوم راه اندازی خانه خیرین به عنوان نهادی قانونمند و مؤثر در راستای تمرکز فعالیت ها و بالا بردن بهره وری

3. در مبحث خیری و به جهت حفظ عزت نفس محرومین جامعه باید بحث توانمندسازی در اولویت اصلی قرار گیرد.

4. مسأله مبارزه با فقر باید در دیدگاه کشوری مورد بررسی قرار گیرد و خدمت رسانی به محرومین در مناطق مربوط به خودشان صورت پذیرد و عدم توجه به این مسأله در آینده تبعاتی را دربرخواهد داشت.

5. لزوم احترام به ذائقه خیرین و استفاده از کمک های آنها در زمینه های مختلف از جمله کمک های مالی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و بهداشتی و …

6. لزوم ساماندهی اطلاعات و یکپارچه سازی آنها در زمینه شناخت محرومین و خدمات ارائه شده به آنها، بانک اطلاعات نیازسنجی ها و همچنین خیرین .

7. لزوم استفاده از کلیه ظرفیت های کشور و استفاده از قوانین معافیت های مالیاتی.

8. سرمایه گذاری در راستای توانمندسازی و درآمدزایی و سعی بر بالا بردن بنیه مالی مؤسسات.

9. لزوم بررسی و اشتغال زایی جهت محرومین هم در مؤسسات دولتی و غیردولتی و هم در بنگاه های اقتصادی کوچک که توسط خود ایشان اداره گردد.

10. لزوم تمرکز خدمات به محرومین در مؤسسات خیریه به گونه ای که یک یا چند نوع از این خدمات در یکی از این مؤسسات صورت پذیرد.

11. لزوم استفاده از تجربیات مؤسسات خیریه برتر در سراسر کشور و سعی در تهیه طرح جهت ارائه به مجلس در مورد کاستی ها و همچنین ارائه نطقه نظرات مثبت به مسئولین مربوطه.

۱۲.لزوم تامین محل سکونت مناسب و سعی در تامین منازل مسکونی برای محرومین و مددجویان

در پایان مدیر دفتر نماینده مجلس از زحمات بی شائبه کلیه دست اندرکاران این عرصه تشکر و قدردانی کرد و از زحمات کلیه عزیزانی که در این مدت با دفتر نماینده همکاری داشته اند بالاخص کاظم تفکری قدردانی نمود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page