ایجاد تشکل صنفی راهگشای مشکلات کارگران معدن کوشک بافق

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 25 خرداد 1396

نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری مشکلات کارگران معدن کوشک در دستور کار قرار دارد و تنها راه برون رفت از این مسائل ایجاد تشکل صنفی است.

محمدرضا صباغیان بافقی در حاشیه نشست توسعه مسجد جامع در جمع خبرنگاران شهرستان بافق ضمن تسلیت این ضایعه به خانواده و جامعه داغدار کارگری اظهار داشت:شنیدن خبر درگذشت کارگر پرتلاش معدن کوشک باعث آزردگی خاطر مسئولین شهرستان شده است و به جدیت پیگیر رفع مشکلات کارگران این معدن هستیم.

وی با بیان اینکه پیگیری مشکلات کارگران در بخش کلان کارگری انجام می شود عنوان کرد:خواسته کارگران معدن کوشک در رابطه با حق اولاد، ساعات کاری، طرح طبقه بندی، عدم هماهنگی در اضافه شدن ساعت کار، ایجاد شورای کارگری و … است که امیدواریم بتوانیم در راه حل این مسائل گامهای مثمر ثمری برداریم.

صباغیان با اشاره به اینکه مهمترین مشکل جامعه کارگری نداشتن تشکل های صنفی است تصریح کرد: این امر باعث تضییع شدن حق کارگر شده است.

وی با بیان اینکه خواسته های کارگران معدن کوشک توسط فرماندار بافق كه اتفاقا خود وی هم در حين جذب سرمايه گذار و حمايت از كارآفريني، دلسوز جامعه كارگري هستند، صورتجلسه شده است یادآور شد: رعب و وحشتی بین کارگران معدن کوشک ایجاد شده است اما صادقانه اعلام می کنم تمامی مسئولان شهر پشتیبان قشر کارگری هستند و از حق و حقوق آنان دفاع خواهند کرد.

نماینده مردم بافق در ادامه این گفتگو در پاسخ به اینکه چرا یک کارگر به اجبار باید وارد چنین محل خطرناکی شود و چرا بعد از بیان خواسته ها تعدادی از آنان از کار اخراج می شوند گفت: کارگران چنانچه بتوانند یک تشکل کارگری قوی ایجاد کنند دیگر دغدغه اخراج شدن را هم نخواهد داشت.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page