خواستار فرماندار بومی و توانمند در امور شهر هستیم

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 25 شهریور 1391
امام جمعه بافق :
تزلزل حیثیت استکبار به واسطه اسلام و انقلاب اسلامی است / خواستار فرماندار بومی و توانمند در امور شهر هستیم
 حجت الاسلام سلیمانی در خطبه اول نماز جمعه با تسلیت شهادت رئسیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع) با  بیان و ترسیم مبارزات ائمه در دو بخش نظامی و فرهنگی اظهار داشت : با بررسی زندگانی ائمه هدای به ویژه امام صادق(ع) به اهداف بلند امامان  در زمنیه تبیین فرهنگ ناب اسلامی پی می بریم .
امام جمعه بافق  با اشاره به فرهنگ مبارزاتی حضرت امام جعفر صادق(ع) افزود: مبارزات فرهنگی امام صادق (ع) به بدعت ها و انحرافات 100 ساله جامعه آنروز که در نتیجه حکومت عباسی شکل گرفته بود پایان دادو خرافات و صوفی گری های بوجود آمده باعث شده بود که پایه های جامعه متزلزل شود.
وی همچنین با بیان اینکه حضرت امام جعفر صادق (ع) با دو روش مبارزات فرهنگی خود را انجام داد گفت:تبیین و تشریح اسلام و ارائه راهکارهای برقراری حکومت اسلامی و مناظره و تشکیل جلسات با علمای آن زمان که از نظر فکری جامعه را منحرف کرده بودند دو روشی است که ان امام همام  برای ایجاد حکومت اسلامی به کار برد.
سلیمانی تصریح کرد: اگر امروز حوزه های علیمه کشور در مبارزه با خرافات و تنش های اعتقادی و اسلامی حرفی برای گفتن دارد همگی به برکت ائمه هدی و بویژه امام جعفر صادق (ع) است .
وی همچنین در ادامه سخنان خود با محکوم نمودن اهانت نفرت انگیز دشمنان اسلام به ساحت مقدس پیامبر اسلام اظهار داشت : هتک حرمت و بی احترامی آمریکا و اسرائیل در واقع عکس العمل به بیداری اسلامی و جهش معنوی کشورهای اسلامی و ایران است .
امام جمعه بافق با اشاره به تزلزل جایگاه دشمنان اسلام در جهان افزود: به برکت گسترش اسلام و بیداری مسلمانان در همه نقاط دنیا اعتبار و آبروی استکبار و همدستانش از بین رفته است .
سلیمانی همچنین به دیدار اعضاء خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت : در این دیدار مقام معظم رهبری بر روی دو مساله جاری در کشور بیاناتی را ارائه کردند که از اهمیت بالایی برخوردار است .
امام جمعه بافق با اشاره به بیانات رهبری در زمینه برگزاری اجلاس غیر متعهدها افزود: موقعیت جامعه اسلامی و حساسیت موضوع ایجاب می کرد که اجلاس سران عدم تعهد با شکوه و عظمت خاصی در کشور برگزار شود.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری این اجلاس در سطح عالی موجب شد که عظمت و قدرت ایران به رخ دنیا کشیده شود و حرکت ها و توطئه های دشمنان نظام در مقابل آن پوچ و باطل باشد.
سلیمانی درد ادامه سخنان خود به سالروز تجاوز رژیم خائن و جنایتکار اردن در سال 1970 به مردم فلسطین اشاره کرد و یادآور شد: این اقدام شاه اردن در آن سال سندی بر خفت و خواری و خیانت آنان است .
امام جمعه بافق با اشاره به مبارزات مردم فلسطین در صبرا و شتیلا تصریح کرد: به برکت اسلام و مسلمانان امروز شاهد قدرت هر چه بیشتر حزب الله  به رهبری سید حسن نصر الله هستیم که با تمام قدرت در برابر اسرائل و دشمنان اسلام ایستاده است .
وی بیان داشت : قدرت حزب الله و معنویت رهبری آن خواب را از صهیونیست ها و همدستانشان گرفته است .
سلیمانی در ادامه سخنان خود با تبریک دهه کرامت و میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر بیان داشت : دختران جامعه اسلامی همواره از زندگانی سراسر درس و پاکی این بانوی بزرگ اسلام ، الگو بگیرند و آنرا سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
امام جمعه بافق همچنین با به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت : با آغاز سال تحصیلی جدید قشر  بزرگی از جامعه در راه ارتقاء فرهنگ دینی و سیاسی و اجتماعی جامعه گام برمی دارند.
وی همچنین با بیان نقش مهم آموزش و پرورش در ارتقاء سطح فرهنگی و علم در جامعه خاطر نشان کرد: خانواده ها نیز باید در کنترل فرزندان خود در دوران تحصیل دقت بیتری داشته باشند تا از بروز برخی از ناهنجاریها و مشکلات جلوگیری شود.
سلیمانی افزود: با آغاز سال تحصیلی بیش از 4میلیون دانشجو ، 13میلیون دانش آموز و 1میلیون طلبه در زمینه علم و فرهنگ تلاش می کنند.
امام جمعه بافق همچنین به موضوع خیران مدرسه ساز اشاره کرد و بیان داشت : بیش از 2هزار آموزشگاه در استان یزد وجود دارد که تعداد 700آموزشگاه توس خیران استان ساخته شده و برخی نیز به صورت مشارکتی بوده است .
وی با اظهار تاسف از کمرنگ بودن موضوع خیری در شهرستان بافق از همه خیران دعوت کرد که در صورت امکان در زمینه احداث مکان های آموزشی و علمی و فرهنگی اقدام نمایند.
سلیمانی در پایان با تشکر از زحمات و خدمات قبال تحسین فرماندار سابق بافق گفت: از مسئولان استان در خواست می نمائیم با انتخاب نیرویی بومی و توانمند و آشنا به امور برای سمت فرمانداری بافق اقدام کنند.
گرامیداشت شهادت امام جعفر صادق (ع)، تبریک میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و روز دختر ، گرامیداشت آغاز سال تحصیلی و شروع علم آموزی ، درخواست انتصاب فرماندار بومی برای شهرستان بافق و … از مهمترین موضوعاتی بود که امام جمعه بافق در خطبه های نماز جمعه این هفته به آن اشاره کرد.
بافق / عبداللهی

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page