آرامش در زندگی،نتیجه ازدواج آگاهانه است

دسته: اجتماعی , عمومی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 11 تیر 1396

ازدواج آگاهانه،منشا به آرامش رسیدن زوجین در ناملایمات مسیر زندگی است.لذا بهترین راه برای رسیدن به این آگاهی،بهره مندی از آموزش ها و مشاوره های قبل و بعد از ازدواج است.
با توجه به اهمیت آموزش،طرح ملی مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج با تفاهم سازمان ثبت اسناد واملاک ،سازمان بهزیستی و دفاتر ازدواج،از اواسط سال 1394 اجرایی شد.در این طرح،زوجین از طریق دفاتر ازدواج،طی فرم مشخصی جهت بهره مندی از مشاوره ژنتیک به مراکز مشاوره این امر معرفی می گردند.
برخلاف دیدگاه حداقلی از افراد،هدف این طرح ممانعت از ازدواج نیست بلکه اصلاح آسیب های ژنتیکی است.آسیب هایی که منجر به تولد فرزندان ناتوان جسمی می شود.

c3559124-b513-44bb-9914-bdfefade87f1

پیرو مشاوره ژنتیک،طرح کارگاه های آموزشی مهارت های قبل و بعد از ازدواج با همکاری چهارجانبه:سازمان ثبت اسناد و املاک،دادگستری،سازمان بهزیستی و دفاتر ازدواج،از فروردین سال جاری کلید خورد.
زوجین در این طرح نیز از طریق دفاتر ازدواج به مراز مشاوره و تحکیم بنیان خانواده معرفی می گردند تا با گذراندن دوره آموزشی 16 ساعته،گواهی قبولی دریافت کرده و با ارائه آن به دفتر ازدواج می توانند سند ازدواج خود را اخذ نمایند.
هدف این طرح،نحوه ارتباط و تعیین نقش های زوجین در زندگی مشترک است.
مباحث این دوره:گفت و گوی همسران،حل تعارضات و ایجاد همدلی،نقش های جنسیتی هر یک و تقسیم بندی نقش های همسران در فرزندپروری می باشد.
لازم است بذانیم همه این تلاش ها،جهت پیشگیری افراد از آسیب های جسمی و روحی برای داشتن زندگی سالم و آرام است.بنابراین ارزش دراستفاده بهینه از این موقعیت ها خواهد بود.

244b1378-033f-4fcc-a784-dc5d80e08ee1

چرا این قبیل مباحث پیشگیرانه درنگاه بعضی،اهمیت چندانی ندارد در حالی که پیشگیری،ممانعت از درمان و هزینه های گزاف است؟
جواب این سوال و سوال هایی از این دست،به حس مسئولیت پذیری فرد نسبت به خود ،خانواده و جامعه برمی گردد که چقدر برای خود و دیگران ارزش قائل است و همچنین چقدر پیگیر داشتن زندگی سالم برای خود و جامعه می باشد.
رشد طلاق ،اهمیت استفاده مناسب از دوره های آموزشی و مشاوره های مقوله ازدواج و تحکیم بنیان خانواده را مسجلتر می کند که راه و روش صحیح به آرامش رسیدن در زندگی و منتهی نشدن به طلاق و جدایی را بیاموزیم.
نکته ای دیگر،آنکه نباید به حوزه پیشگیری،خصوصا مباحث آموزشی و مشاوره ازدواج،نگاه کلی داشت و اصطلاحا همه چیز را خودمان میدانیم و بلدیم را به خود تلقین کرد زیرا ازدواج،یک امر بسیار گسترده و سراسرریزه کاری هایی است که دانستن آن ها برای رسیدن به آرامش و آسایش ضروری است.

روابط عمومی بهزیستی بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page