آیا مجمع هم اندیشی توسعه بافق از مسیر خود منحرف شده است؟(2)

دسته: مقالات
یک دیدگاه
یکشنبه - 11 تیر 1396

در یادداشت قبلی چند سطری درباره وجوه مثبت نوزدهمین جلسه مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق نوشتم و در این یادداشت کوتاه قصد دارم کمی هم از ایرادهای وارد بر این جلسه بنویسم.

به نظرم جلسه دیروز مجمع هم اندیشی تو سعه شهرستان بافق نشان داد این مجمع کم کم دارد از حالت مردمی خارج و رنگ و بوی دولتی به خود می گیرد و فضای تبادل نظر، همفکری و هم اندیشی در آن به یک فضای گوینده و شنونده یا گویندگان و شنونده ها تبدیل شده است آن هم گوینده هایی که همیشه تریبونی برای گفتن دارند در حالی که فلسفه ایجاد این جلسات بیشتر شنیده شدن ایده ها و نظرات کسانی بود که نه تریبونی برای گفتن دارند نه جایی برای شنیده شدن حرفشان دعوت می شوند.

گذشته از تغییر نامناسب زمان جلسه که موجب شده بود در جلسه شاهد حضور فرهیختگان بافقی غیر مقیم نباشیم (هر چند مجری بصورت تصنعی می خواست بگوید بافقی های غیر مقیم هم حاضرند) در نظر نگرفتن وقت صحبت برای کسانی بود که در یک عصر داغ تابستان حاضر شده بودند برای رونق این مجمع در آن حضور یابند از نقاط ضعف اساسی این جلسه بود چرا که افراد مدعو احساس می کردند زینت المجلسند و تماشاچی حرفهای سرمایه گذاران و مدیرانی که وظیفه شان رفع مشکل آنهاست.

انار ترش فرماندار بر پیشانی تنها جوانی که وقت صحبت در جلسه گرفته بود آن هم در ابتدای صحبت وی و قطع نابجای سخنش توسط مجری برنامه نقطه تاریک این جلسه بود که بی شک عذرخواهی از این جوان حداقل کاری است که این دو مسؤل می توانند انجام دهند چرا که این اقدام حداقل شائبه ای را که ایجاد کرده این است که به وی اجازه صحبت داده نشد نه فقط به خاطر ضیق وقت بلکه به خاطر نگاه متفاوت جناحی.

ندادن وقت به هیچکدام از مسؤلین ادارات مرتبط بافق خصوصا مسؤل میراث فرهنگی شهرستان به عنوان آگاه ترین فرد حاضر در جلسه از مشکلات حوزه میراث و گردشگری از دیگر نقاط ضعف جلسه بود.

ناگفته نماند شاید انتقاد اصلی وارد بر نوزدهمین جلسه مجمع هم اندیشی عدم حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به عنوان پایه گذار این مجمع بود که می توان از وی به عنوان غائب بزرگ این جلسه یاد کرد و چه بسا این عدم حضورها نه تنها روند اصلی جلسات را منحرف بلکه این شائبه را ایجاد کند که دیگر نماینده تریبون برای گفتن حرفهایی که قبلا شنیده نمی شد دارد و نیازی به تریبون مجمع نمی بیند.

محمد علی قاسم زاده

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 11 تیر 1396 - 12:44 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

چه عجب تا حالا که همیشه به به و چه چه مینوشتی برادر …

You cannot copy content of this page