بافق نخستین گزینه برای تکثیر نیمه اسارت یوزپلنگ آسیایی

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
دوشنبه - 12 تیر 1396

معاون فنی اداره حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: شهرستان بافق نخستین گزینه استان برای تکثیر نیمه اسارت یوزپلنگ آسیایی است.

حسن اکبری در نوزدهمین مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق با اعلام این خبر اظهار داشت :هفته آینده در این رابطه در تهران تصمیم گیری های لازم بعمل می آید.

وی با بیان اینکه بافق و اردکان گزینه های پیشنهادی برای تکثیر نیمه اسارت یوز هستند عنوان کرد: برای اجرای این طرح به همکاری و حمایت مسئولان نیاز داریم.

اکبری همچنین با اشاره به اینکه بافق برای گردشگری از ظرفیت های جذابی برخوردار است بیان کرد: می توان بجای ورزش های هیجانی در کمپ های گردشگری از آرامش و سکوت طبیعت لذت برد.

اکبری اشاره ای نیز به راه اندازی موزه علوم طبیعی در بافق داشت و تصریح کرد: این موزه در اکثر شهرستان های استان افتتاح شده اما اهمیت دادن به مزیت ها می تواند در راستای جذب گردشگر موثر باشد.

معاون فنی اداره حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه برای جذب گردشگران می توان به رویشگاههای اورس، درختان کهنسال و روستاهای زنده شهرستان اهمیت ویژه ای داد خاطر نشان کرد :سیاستگذاری در حوزه گردشگری مهم است باید با متوازن کردن اولویت ها و درصدر قرار دادن سرمایه گذاران اولیه به توسعه پایدار گردشگری کمک کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page