فرماندار بافق :آماده همکاری و واگذاری برخی از امور به شرکت چند منظوره فرهنگیان هستیم

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 27 تیر 1396
آماده همکاری و واگذاری برخی از امور به شرکت چند منظوره فرهنگیان هستیم

جلسه اعضای کار گروه پیگیری مطالبات فرهنگیان با فرماندار در روز گذشته در محل سالن کنفرانس فرمانداری بافق برگزار گردید.

IMG_20170718_121715

جلسه اعضای کار گروه پیگیری مطالبات فرهنگیان با فرماندار در روز گذشته در محل سالن کنفرانس فرمانداری بافق برگزار شد.

در این جلسه ؛ فرماندار ضمن عرض خیر مقدم به اعضای کارگروه عنوان کرد که در مورد واگذاری زمین به فرهنگیان باید بین وزاری راه و شهرسازی و آموزش و پرورش هماهنگی صورت پذیرد و تفاهم نامه ای که در سال ۱۳۸۶ منعقد شده است؛ دوباره به جریان بیفتد و در حال حاضر از لحاظ قانونی ؛ واگذاری زمین به فرهنگیان ممنوع است و تا زمانیکه این تفاهم نامه به مرحله اجرا در نیاید هیچ روزنه امیدی وجود ندارد.

IMG_20170718_121717

محمد زاده رحمانی در مورد اختصاص زمین به فرهنگیان اظهار داشت : فرهنگیان نبایند متوقع باشند که به سادگی می توان برای آن ها زمین گرفت بلکه این مساله فرایند و پروسه ای زمانبر و طولانی مدت است و تنها کاری که می توان انجام داد اینست که نماینده شهرستان این مساله را پیگیری کند و با مسئولان استانی و کشوری در این زمینه رایزنی کند.

IMG_20170718_121714

فرماندار بافق افزود : فرهنگیان باید آستین ها را بالا بزنند و وارد کارهای اقتصادی شوند و در این زمینه فرمانداری می تواند به آنها کمک و مساعدت لازم بنماید.

وی با بیان مواردی از فعالیت اقتصادی فرهنگیان اضافه کرد: یکی از راههای اقتصادی و زود بازده این است که فرهنگیان ؛شرکت تعاونی چند منظوره تشکیل دهند و هیئت مدیره و مدیر عامل قوی برای آن انتخاب کنند و در این مورد آمادگی داریم تا در خصوص اخذ نمایندگی بعضی از شرکت ها مانند نمایندگی سیمان مهریز یا مجوز مصالح فروشی یا مجتمع گلخانه ای همکاری نماییم و یا در خرید زمین های ملکی و تغییر کاربری آنها با سازمان امور اراضی رایزنی کرد و هیئت مدیره را به آنها معرفی نمود تا مساعدت های لازم را انجام دهند .
فرماندار بافق در مورد سهمیه دانشگاه فرهنگیان افزود: مکاتبات و نامه نگاری های اداری برای اختصاص سهمیه صورت پذیرفته است ولی نتایج و بازخورد آن به فرماندار اعلام نشده است که در چه مرحله ای است.

در ابتدای این نشست دکتر حسین ارجمند ؛ یکی از اعضای کارگروه ضمن اشاره به سعه صدر و گشاده رویی فرماندار و تقدیر از همکاران فرهنگی که قبول زحمت نمودند و پیگیر مطالبات فرهنگیان شدند اظهار داشت : در بهمن ماه سال گذشته مصوبه ای در شورای آموزش و پرورش به تصویب رسیده است و تمامی اعضای شورای آموزش وپرورش با آن موافقت کردند که در مورد پیگیری و رفع مشکل مسکن فرهنگیان می باشد که یکی از اهداف کارگروه ؛ پیگیری این مصوبه است .

وی همچنین عنوان کرد : متاسفانه در کشور ما مسئولان, به مقوله تعلیم و تربیت اهمیت لازم را نمی دهند و همواره مدیرانی غیر مدبر و نا آشنا به وضعیت فرهنگیان ؛ سکان دار مجموعه آموزش وپرورش بودند در حالی که لیاقت و شایستگی معلم بسیار بیشتر از اینهاست .
در پایان این جلسه اعضای کارگروه در خصوص دانشگاه فنی و حرفه ای و مدرسه خیّری خادمیان و مدارس بسته حمایتی سوالاتی را مطرح کردند و نگرانی و دغدغه همکاران را در این زمینه یاد آور شدند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page