عدالت نیست چه با نماینده چه بی نماینده

دسته: مقالات
بدون دیدگاه
جمعه - 30 تیر 1396

امروز قراربود وزیررفاه به بافق بیاید و خانه خیری سالمندان را افتتاح کند. پروژه هایی که خیرین زحمت آن را می کشند و دولتی ها به نام خود تمام می کنند و برای هم نوشابه باز می کنند و روبان می برندو سخنرانی های آتشین در مورد وظیفه وتکلیف می کنند ودر آخر هم به رسم ادب و جوانمردی از خیرین تشکر ویژه می کنند .

امروز اما اتفاق جالب دیگری هم افتادو آن تابش خورشید قدرت بی مثال تابش بود و شب دیجوری که برای نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور رقم خورد .امروز وزیر ی که دوسال پیش با دستپاچگی به بافق آمده بودند تا به اعتصابات پایان دهد و در جلسه کذایی فرمانداری همه چیز را ماست مالیزه فرمود و وعده های رنگین داد و رفت؛ به خود زحمت نداد تا سری هم به حوزه های محروم بزندو مثلا الکی چند تا وعده بدهد.

آن روزی که به ما وعده های سرخرمن می دادند و در استان تحویلمان نمی گرفتند؛ ما نماینده بومی نداشتیم و مثلا در کانون قدرت دست و پایمان بسته بود ولی جالب است که امروز ما نماینده بومی داریم و دوباره همان آش و کاسه است.پس بی عدالتی و تبعیض ارتباطی به اتصال با کانون قدرت ندارد.بیشتربه روابط پشت پرده و دست های پنهان بستگی دارد.

در اردکان سه پروژه با اعتبار ۵۶میلیارد تومان به بهره برداری رسید و در بزرگترین حوزه انتخابیه نه صدای کلنگی شنیده نشد و نه روبانی بریده شد و نه حتی وعده ای داده شدو فریادهای نماینده شهرهم مانند همیشه هیچ تاثیری نخواهد داشت و بعد از مدتی به فراموشی سپرده می شود و دوباره روز از نو وروزی از نو.

ولی وظیفه ما این است که مثلا الکی امید و نشاط را به جامعه تزریق کنیم و نق نزنیم و گله و شکایت نکنیم و آه و نفرین نفرماییم و فقط مثل یک بچه خوب و نجیب ساکت و آرام بنشینیم وبی عدالتی را نگاه کنیم.

آیا نماینده شهرمان به غیر از فریاد زدن از این بی عدالتی و تبعیض ,راهکار دیگری ندارند.؟آیا نباید گوش کسی را بپیچانند یا این که باید شکایت به خدا ببرند؟آیا نیاز نیست این بی عدالتی را از تریبون مجلس اعلام کنند؟ یا مرقومه شدید اللحنی به نشانه اعتراض بنویسند تا حداقل نشان دهند که همان نماینده با نطق های آتشین هستند و از حقوق مردم با تمام وجود دفاع می کنند یا مانند دخیل عباس الفاظی تندتر بارشان کنند؟آیا نیاز نیست با روزنامه ها و سایت های کشوری مصاحبه کنند تا همگان حداقل بدانند که ما در این سال ها رنج های فراوان کشیدیم وخون دل ها خوردیم چه زمانی که نماینده نداشتیم و چه الان که نماینده دردآشنا و بومی داریم .

دکتر حسین ارجمند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶۵
برچسب ها:

You cannot copy content of this page