پذیرش و چاپ مقاله­ ی امیرحسین شکوهی بافقی درفصلنامه علمی – پژوهشی  تحقیقات مکانیک کاربردی

دسته: علمی - پزشکی
۴ دیدگاه
شنبه - 31 تیر 1396

 amir

مقاله امیرحسین شکوهی بافقی با عنوان  “حل عددی تاثیر هدایت وجابه جایی انتقال حرارت ترکیبی سیال غیرنیوتنی درچهار گرادیان مختلف دمایی درون محفظه ”  در فصلنامه علمی پژوهشی  تحقیقات مکانیک کاربردی طی مراحل داوری، پذیرش و چاپ گردید. لازم به­ ذکر است مجله­ ی  علمی- پژوهشی تحقیقات مکانیک کاربردی به صورت فصلنامه و به زبان فارسى و خلاصه انگلیسى منتشر مى­شود و در زمینه­ مهندسى مکانیک مقاله مى­پذیرد. همچنین این فصلنامه در سایت­های پایگاه اطلاعات علمی و بانک اطلاعات نشریات کشور نمایه گردیده است.

ازنتایج این پژوهش میتوان درطراحی سیستم های گرمایشی از جمله تهویه کالکتورهای خورشیدی ، تهیه و نگهداری موادغذایی و همچنین خنک کاری قطعات الکترونیکی بهره برد.

این مقاله تکمیل کننده پژوهش های دانشمندانی همچون ایواتسو ،کیم و توران میباشد.

چکیده

در این نوشتار به مدل سازی جابه جایی ترکیبی درون محفظه با دیواره متحرک پر شده از سیال غیر نیوتنی و بررسی تاثیر نوع چیدمان منابع گرمازا و سرمازا بر انتقال حرارت درون محفظه با نرم افزار فلوئنت می پردازد. سیال غیر نیوتونی مورد بررسی لزج خالص بوده و با قانون توانی مدل شده است . نتایج حل عددی تحقیق حاضر با نتایج حاصل از دو رابطه تحلیلی – تجربی و یک کار عددی انجام شده مقایسه شده است و نتایج ، دقت بالای کار حاضر را نشان می دهند . هدف از مطالعه ی حاضر ، بررسی اثر تغییر نوع چیدمان منابع گرمازا و سرمازا و نوع سیال غیر نیوتونی (۴/۱و ۱و۶ /۰n=) با ثابت در نظر گرفتن عدد ریچاردسون (۱=  Ri) ،رینولدز (۱۰۰۰ =  Re) و پرانتل ( ۷/۰= Pr) بر انتقال حرارت درون محفظه می باشد .  همچنین دراین تحقیق به بررسی نقش هدایت وجابه جایی برانتقال حرارت درچهارگرادیان مختلف دمایی وسه نوع سیال مختلف پرداخته می شود. در این تحقیق مشخص شد که کاهش شاخص سیال (n) در اکثر حالات (به جز حالت ۱) و ایجاد گرادیان دمایی روی دیواره های عمودی محفظه باعث افزایش انتقال حرارت درون محفظه می شود .

واژه های کلیدی

جابه جایی ترکیبی ، غیرنیوتنی ، محفظه ، مطالعه عددی .

برای دسترسی به این مقاله به لینک http://jamr.tiau.ac.ir/article_532206.html

مراجعه فرمایید.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۳۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
سید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 31 تیر 1396 - 10:42 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مبارک باشه مهندس جان شما افتخار بافقید

محمد باقر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 31 تیر 1396 - 10:08 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

تبریک عمو جان

دانشجو این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 1 مرداد 1396 - 2:16 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام استاد عزیزایشالله بتونم مثل شما بشم

همکار این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 2 مرداد 1396 - 11:39 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

همکارعزیز از خدا توفیقات روز افزون خواستارم

You cannot copy content of this page