برگزاری کارگاه “تربیت فرزند” در مهدیه مبارکه بافق

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی , کتاب
بدون دیدگاه
شنبه - 31 تیر 1396

کارگاه آموزشی «تربیت فرزند» با نگاهی به روشهای فرزند پروری از دیدگاه اسلام در مهدیه مبارکه بافق برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بافق ، کارگاه تربیت فرزند با سخنرانی حجت الاسلام قاسم حیدری استاد حوزه و دانشگاه مشهد ، روز پنج شنبه ۲۹ تیر ساعت ۱۰ صبح در محل مهدیه مبارکه بافق برگزار گردید.
در این کارگاه آموزشی حجت الاسلام حیدری به شیوه تربیت صحیح فرزندان از دیدگاه اسلام پرداخت . وی گفت: اسلام در سراسر دوره کودکی و نوجوانی که مهمترین دوران رشد و تربیت کودک است برنامه‌های خاص و سفارشات تربیتی بسیاری را در انتخاب اسم ، صحبت و مهرورزی به کودکان و در رعایت عدالت و وفای به عهد نسبت به آنها چه در دوره بلوغ و چه در دوره جوانی بیان فرموده است.
وی اظهار کرد: یکی از مؤثرترین روش تربیت اسلامی فرزندان ابراز محبت وعلاقه‌مندی به آن‌ها است چراکه محبت اعضای خانواده به همدیگر خصوصا محبت والدین به فرزندان دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند و اعضای خانواده در کنار هم احساس آرامش و امنیت می‌کنند.
حجت الاسلام حیدری تأکید کرد: والدین باید در قدم نخست خود را اصلاح کنند به‌دلیل اینکه رفتار فرزندان برگرفته از رفتار وکردار و گفتار والدین است و اگر پدر و یا مادری خود بی‌پروا باشد، نمی‌تواند مربی خوبی باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای تربیت سالم باید به فرزند در سنین مختلف توجه کرد و ضمن صحبت ، راه و رسم زندگی سالم بر مبنای دین مبین اسلام را به تدریج به آن‌ها یاد داد.
گفتنی است: این کارگاه از سوی موسسه بانوان نیکوکار بافق با همکاری دفتر بانوان و خانواده فرمانداری ، شورای مبارکه و کتابخانه منتظران مهدیه مبارکه برگزار گردید .

۰۱b56c36-e698-4163-9bcc-219c93d5ad17

۵۳۲۴۰۸۴d-5fd9-46cb-a06c-ee383263cf4f


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page