مدیر دفتر پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بافق گفت:افتتاح دفتر پارک علم و فناوری در بافق

دسته: دانشگاه
بدون دیدگاه
یکشنبه - 1 مرداد 1396
افتتاح دفتر پارک علم و فناوری در بافق

مدیر دفتر پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق از افتتاح این دفتر در شهرستان خبر داد و گفت:گام اول در اجرای این مرکز ترویج فرهنگ سازی است.

مدیر دفتر پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق از افتتاح این دفتر در شهرستان خبر داد و گفت:گام اول در اجرای این مرکز ترویج فرهنگ سازی است.

کامران رضوی راه اندازی این مرکز را ایجاد فضایی مناسب در کنار آزمایشگاه ها ،کارگاه ها و اساتید مجرب در دانشگاه آزاد اسلامی بافق عنوان و خاطر نشان کرد: این مرکز زمینه ساز توسعه برای دانشجویان و پژوهشگران در سطح شهرستان می باشد.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری فضا و زمینه سازی را برای علاقمندان در راستای ارتباط با اساتید و فعالیت های پژوهشی تولید علم مهیا می کند تصریح کرد:با توجه به بعد مسافت تا مرکز استان تمام فرآیندهای مورد نیازی که یک دانشجوی علاقمند جهت پرورش ایده خود و رساندن آن به نوآوری در سطح شهرستان لازم دارد در این مرکز وجود دارد.

مدیر دفتر پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بافق خاطر نشان کرد:این دانشگاه بیش از ۶۰اختراع ثبت شده دارد و در حال انجام چندین طرح برون دانشگاهی است.

رضوی با اشاره به اینکه یک شرکت در این پارک مستقر شده است بیان کرد:اقدامات اولیه جهت مستقر شدن ۳شرکت در حال انجام است و طی چند ماه جاری با توجه به امکانات و فضای موجود تعداد شرکت ها نیز افزایش می یابد.

وی هدف از ایجاد پارک علم و فناوری مرکز بافق را بستر سازی جهت هدایت ایده ها به سمت محصول و تیم ایده ها به سمت شرکت های کارآفرین و دانش بنیان عنوان و بیان داشت:این مرکز باعث زمینه تبدیل ایده ها به محصول را برای افراد صاحب ایده فراهم می کند.

مدیر دفتر پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بافق با اشاره به اینکه این مرکز دارای ۳ساختار اساسی می باشد تصریح کرد:مراکز رشد،نوآوری و چند مستاجره از این ساختار است.

رضوی به تشریح بخش های این مرکز پرداخت و گفت: در مرکز نوآوری هدف ایجاد ترویج فرهنگ کارآفرینی و آموزش های اولیه و پیشرفته و سپس حمایت از افراد صاحب ایده که بتوانند محصول اولیه خود را تولید کنند است.

وی افزود:در مرحله بعد مرکز رشد است کسانی که ایده ها و نمونه های اولیه را ساختند و امکان تجاره سازی وجود داشته باشد به مراکز رشد هدایت می شوند تا با حمایت های پشتیبانی،تحصیل مالی،آموزشی،بازاریابی،فروش و دیگر حمایت هایی که بتوانند محصول را تجاره سازی،کسب درآمد و اشتغال زایی لازم را انجام دهند.

مدیر دفتر پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بافق تصریح کرد:در مرحله پایانی پس از اینکه دانشجویان در مراکز رشد حمایت های لازم را پیدا کردند وارد مراکز چند مستاجره شده و حمایت ها کاسته می شود تا پس از فارغ التحصیلی بتوانند در شرکت های بیرون نیز رقابت کنند.

خبرنگار: پریسارجبی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page