معاون میراث فرهنگی استان یزد:پیش بینی ۲ میلیارد تومان اعتبار برای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق

دسته: میراث فرهنگی
۶ دیدگاه
چهارشنبه - 4 مرداد 1396
پیش بینی ۲ میلیارد تومان اعتبار برای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق

ساشا ریاحی معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از پیش بینی 2 میلیارد تومان برای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق خبر داد.

IMG_20170726_092440

ساشا ریاحی معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از پیش بینی ۲ میلیارد تومان برای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق خبر داد.

IMG_20170726_092442

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ ساشا ریاحی در نشست مشترک با فرماندار و مسئولان شهرستان با بیان اینکه حوزه میراث فرهنگی بافق با همراهی فرماندار، شهردار و رئیس نمایندگی میراث فرهنگی در شش ماه اخیر متحول شده است اظهار داشت: از سال ۹۱ که در اداره کل مشغول به خدمت هستم، هیج اتفاق خاصی برای میراث شهرستان رخ نداد و همیشه به عنوان یک شهرستان بی توجه به میراث فرهنگی مد نظر بود.

IMG_20170726_092432

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری، ملی و استانی در حوزه میراث فرهنگی بیان کرد: پیش بینی می شود بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار برای بافق تخصیص یابد که امیدواریم این اتفاقات پیوسته و مستمر باشد.

IMG_20170726_092435

ریاحی افزود: در حوزه صنایع دستی یکی از پایه های ثابت استان صنایع دستی بافق است. وی با اشاره به وجود کمپ های گردشگری در این شهرستان عنوان کرد: ظرفیت در حوزه گردشگری نیز رضایت بخش است.

IMG_20170726_092430

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین تصریح کرد: نیاز است تا در حوزه میراث فرهنگی توجه بیش از پیش صورت گیرد.

وی با اشاره به ترمیم و بازسازی خانه های مشارکتی بیان کرد: بافق در این زمینه اقدامات اولیه را شروع کرده است.

ریاحی همچنین از تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان در رابطه با بازسازی میدان خان خبر داد و متذکر شد: دولت مکلف است به منظور اجرای طرح بازآفرینی محدوده ها، اعتبار در نظر گیرد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در پایان با قدردانی از تلاش و زحمات “لیلی رنجبر” سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی بافق تعامل و یکپارچگی بین مسئولان بافق را زمینه ساز موفقیت های توسعه گردشگری در این شهرستان عنوان کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
اسماء این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 12:11 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

توروخدا پول بی زبون را دست آدم زبون داری بدید که درست و کارشناسی شده و به موقع درقبال کار هزینه کنه.نه مثل چندسال پیش مبلغ ناچیزی صرف قلعه صادق اباد کردن و فاکتورهای چندمیلیونی صادرشد و خوردن و آب روش
چرا خانه نعیمی به این زیبایی را از قلم انداختن و واسش بودجه نمیزارن ؟؟

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 12:36 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ضمن تشکر از زحمات شما .بعد از بازسازی باید خانه ها مورد استفاده یا سکونت یا تجاری قرار گیرد و گرنه در صورت عدم سکونت درست درباره بعد از چند سال همین اش و همین کاسه . در یزد هم با پرداخت وام به مالک ها در ایجاد رستوران های سنتی و حتی زندگی استفاده شده . میراث یا باید چند تا بنا داشته باشد که همیشه در حال تعمیر باشند یا اینکه این مکان ها را به بخش خصوصی با تعهد و پرداخت وام واگذار کند.

ای داد بیداد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 12:41 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

این مسجد جامع قدیمی بافق را جهت استفاده درست بهینه سازی کنید خدا را خوش نمی اید در قبال مسجد اینگونه رفتار شود . انباری . فرشهای پر از خاک . گرما و سرما برای خانمهای حاضر در نماز . این فرش ها محوطه بیرون مسجد قدیمی چند روز بود بعد از نماز عید داشت زیر افتاب می سوخت ای داد بیداد ادم جگرش یه طوری می شه روز قیامت اینها بازخواست ندارد

دوست این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 5:53 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام. به شهرداری توصیه شود سطل زباله داخل محوطه قدیمی ورودی میدان خان و خاک ها را از محل انتقال دهند . گردشگر میاید خیلی نامناسب هست. تشکر شهرداری

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 21 مرداد 1396 - 7:06 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

درجواب اسمائ.خانه نعیمی که تنهاخانه ثبتی دربافق میباشدبه قهرمسئولان میراث گرفتار است ومالک خانه هم دلش برای این بنانمیسوزد.تاچندصبحادیگراین خاته هم به سرنوشت خانه وحشی .حمام میانگاه.مسجدزمستانی مسجدجامع….دچارومحومیشود!

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 22 مرداد 1396 - 2:54 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

درجواب محمد.بایدبگویم اگرخودمردم پیگیربودن.وازمسئولین میخواستن.بناهایکه اسم بردیدبه این راحتی محوونابودنمیشدهمین خانه نعیمی که هرروزکه رییس میراث به اداره میروند بادگیران رامشاهدمیکنند.ولی برای اتمام این بادگیر هیج اقدامی نکردهاندواین بادگیررانیم کاره رها کردن هرچندکه بوجه ان راهم گرفته اند

You cannot copy content of this page