بی اطلاعی عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی پیش بافان سپهر ایساتیس بافق ازفعالیت های میراث فرهنگی یا تغافل عمدی؟

دسته: عمومی
۷ دیدگاه
چهارشنبه - 4 مرداد 1396

 پیرو درج خبری در بافق فردا با عنوان ” اعلام آمادگی شرکت تعاونی پیش بافان سپهر ایساتیس جهت معرفی اماکن تاریخی و گردشگری بافق رئیس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق جوابیه ای برای سایت ارسال نموده است که برای تنویر افکار عینا درج می شود.

جناب آقای احسان مراددشتی

مدیر مسئول محترم سایت وزین بافق فردا

با سلام و احترام

پیرو درج خبری با عنوان “اعلام آمادگی شرکت تعاونی پیش بافان سپهر ایساتیس جهت معرفی اماکن تاریخی و گردشگری بافق ” به تاریخ ۴/۵/۹۶ در این سایت خبری لطفا جوابیه این نمایندگی را در سایت خود درج نمایید.

پاراگراف اول این مطلب از اعلام آمادگی شرکت تعاونی پیش بافان سپهر ایساتیس برای معرفی اماکن تاریخی و گردشگری بافق خبر می دهد در حالی که تا کنون هیچ درخواستی به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق به عنوان مسئول گردشگری شهر در این زمینه ارسال نشده است و چنانچه این اعلام آمادگی به اداره کل ارسال شده است مدیر کل محترم اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بر رعایت شدن سلسله مراتب اداری تاکید دارند و فعالیتی که شهرستان قادر به انجام آن است نیازی به مراجعه در استان نیست.

در پارگراف دیگر مطلب درج شده آمده است: طرح کاوش قاضی میرجعفر اواخر سال گذشته به اداره کل میراث ارسال شده است لطفا عضو هیات مدیره این شرکت در این زمینه توضیحات بیشتری ارائه دهند که طرح مذکور به کجا ارسال شده است در حالی اینکه خود بهتر می دانند طرح کاوش نیازمند تخصیص اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان می باشد.

نمایندگی میراث فرهنگی بافق در همینجا اعلام می دارد ادعای ارائه طرح توسط شرکت مذکور کذب محض است و تا کنون  به همراهی مدیر کل محترم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و فرماندار محترم شهرستان فقط بازدیدهایی از این منطقه صورت گرفته و در رابطه با شرایط موجود بحث و تبادل نظر بعمل آمده و با پیگیری فرماندار محترم طرح کاوش در اعتبارات سالجاری قرار گرفته است و اینکه در خبر آمده است طرح در دستور کار مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار گرفته؛ لازم است بیان شود در جلسه مجمع هم اندیشی این موضوع توسط سرکار خانم دانش اعلام گردیده است.

درباره پاراگرافی که ذکر گردیده  بهره براری از قلعه صادق آباد و دیگر اماکن تاریخی  از طرح های مغفول مانده است.لازم به ذکر است که عناوین مطرح شده به عنوان فعالیت هایی است که از سوی اداره کل میراث و نمایندگی میراث فرهنگی و همچنین شخص فرماندار پی گیری شده است و به عنوان نمونه :

بهره برداری از قلعه صادق آباد نیازمند به مرمت است که با همکاری بخشدار محترم (سابق) و میراث فرهنگی مبلغ ۱ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت حمام و قلعه در نظر گرفته شده است.

حمام و آب انبار کاکامیر : درخواستی از سوی آقای حبیبیان فرزند شهید مبنی بر درخواست بهره برداری ارسال و به جدیت پیگیر موضوع می باشند.نامه و مکاتبات نیز در سیستم نمایندگی میراث موجود است و جوابیه اداره کل این است که در صورتی که اداره اوقاف بنا را به مالکیت یا اجاره وی در بیاورد اعتبار لازم جهت مرمت و بازسازی در نظر گرفته خواهد شد .

حمام ملا مراد: با رایزنی بعمل آمده با یکی از حمامداران یزدی مقرر گردیده این حمام به حمام سنتی مبدل شود.

کاروانسرای خونه پنج: در سال ۹۶ مبلغ دویست میلیون تومان برای مرمت این بنا پیش بینی شده است و چنانچه تخصیص اعتبار صدرصد باشد هزینه خواهد شد.

کاروانسرای شاه عباسی چاه خاور: هیچ فردی برای کاربری اعلام آمادگی نکرده و برای مرمت اضطراری نیز اعتبار تخصیص یافته است.

قلعه کافر و کوره آجر پزی: پرونده ثبتی این دو مکان و بنا برای  ثبت در فهرست آثار ملی کشور تهیه گردیده است و عضو هیئت مدیره  شرکت تعاونی پیش بافان سپهر ایساتیس یا اینکه هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص فعالیت های میراث فرهنگی ندارد و یا اینکه تعمدا خود را به تغافل زده و قصد بازی با افکار عمومی را دارد .

لازم به ذکر است طرح توجیهی مطرح شده در خبر در دستور کار سازمان قرار گرفته است و در صورتی که اقدامات فوق انجام گیرد و در بناهای تاریخی کاربری جریان پیدا کند گردشگری هم جذب می شود.

در خصوص برپایی نمایشگاه روز بافق آنچه که موجب حمایت مقام معاونت سازمان گردید، نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی بافق بود که توسط آقای بابایی و در جنب کاروانسرا ایجاد گردیده بود چرا که وی یکی از هنرمندان حصیربافی شهر می باشد که کارهای منحصر بفردی دارند و علیرغم حمایت تمامی مسئولان از راه اندازی این نمایشگاه دائمی در کنار میراث شخص آقای قانعی در جلسه های متعدد گلایه داشتند که چرا چنین اقدامی از سوی میراث فرهنگی صورت گرفته است.

 در زمینه آموزش هنر حصیر بافی نیز به اطلاع می رساند:آموزشهای لازم توسط نمایند گی میراث فرهنگی و با مربیگری خانم جعفری و آقای بابایی از تاریخ ۵ مردادماه سال جاری شروع خواهد شد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۸۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
طالعی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 6:00 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خانه نعیمی ها

بی طرف این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 10:48 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

یهویی یاد غضنفر افتیدم که گل به خودی میزد.طفلی قانعی خود و خانوادشو به آب و آتش زده نمایشگاه نوروز میدون خان را زد و هیشکی حمایتش نکرد و غرفه تبریز را با اون زیبایی ومیراث بنام خودش رسانه ای کرده حالا به جای تشکر ازش میراث داره بهش گل میزنه

با طرف این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 - 9:13 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای یی طرف الان مثلا شما نقش بی طرف را بازی کردی .؟؛
به نظر من اگه بخوای بی طرفانه بخوای قضاوت کنی باید هم میراث و هم شرکت تعاونی شما را بازخواست کرد با این درگیری و آبروریزی که راه انداختین ، و چه حرفای رکیکی که رد و بدل نشده بین شما
واقعا متاسفم برای میراث و این شرکت تعاونی که میخوان از میراث شهر دفاع کنن

راوی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 - 10:24 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

احسنت به شما آقای باطرف نظر کاملا مناسب و عالی

ماشلله این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 - 11:02 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

چرا باوعده های پوچ دارید سرمردم را شیره می مالید.صباحبان همین چهارتا ساختمون قدیمی هم داره بخاطر ندانم کاری سرکار علیه در پارتی بازی اختصاص بودجه خوذشون خراب میکنن بابا

مهدی قدوسی زاده این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 7 مرداد 1396 - 9:42 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اینجانب شخصا هم در نمایشگاه میدان خان و هم در نمایشگاهای یزد و تبریز حضور داشته و پا به پای اقای قانعی فعالیت می نمودم . شاهد بی خوابی های شبانه ی وی در نگهبانی از نمایشگاه نوروز ۹۶ در میدان خان بودم ، نمایشگاه یزد در هنگام حضور استان دار در غرفه بافق اغای قانعی و ربانی توضیحات کامل میدادند در حالی که مسئول میراث خودش را در عکس قاطی میکرد ، نمایشگاه تبریز با اون فرصت کم زبان زد خواص و عام بود اما دریغ از یک خسته نباشید از طرف مسئولان به ایشان و خانواده ی ایشان
متاسفم ….

الکی دلسوز این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 29 مرداد 1396 - 11:10 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

وای به روزی که بخت برگردد…..

You cannot copy content of this page