سختگیری آمریکا بر استاد بازداشت شده ایرانی

دسته: اخبار ایران
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 29 شهریور 1391

سختگیری آمریکا بر استاد
رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: بنا بر اظهار دادستان، دولت مرکزی آمریکا و بخش قضایی قصد دارد با سختگیری بر دکتر عطاردی از مشارکت اساتید دانشگاه در امور عمومی کشور جلوگیری کند.

 

دکتر رضا روستا آزاد در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت دکتر عطاردی استاد بازداشت شده این دانشگاه در آمریکا، گفت: دکتر عطادی در پیامکی که از طریق همسرش به من ارسال شد، اعلام کرده است که بنا بر اظهار دادستان، دولت مرکزی آمریکا و بخش قضایی بر این باور است که دانشگاه شریف نقش عمده ای در توفیقات کشور دارد.

وی ادامه داد: از این رو قصد دارند با سختگیری بر دکتر عطاردی وی را آیینه عبرت دیگران قرار دهند تا اساتید شریف مشارکتی در امور عمومی کشور نداشته باشند.

رئیس دانشگاه صنعنی شریف گفت: پیش از این هم در نامه ای اعتراضی به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ضمن تشریح فعالیت‌های علمی دکتر عطاردی به عنوان یک عضو هیأت علمی که صرفاً مشغول فعالیت‌های صلح آمیز علمی بوده و طبعاً در جهت تجهیز آزمایشگاه خود فعال بوده است، خواسته ایم تا در خصوص آزادی ایشان تلاش کنند.
دکتر عطاردی بیش از 9 ماه پیش در بدو ورود به کشور آمریکا به اتهام شکستن تحریم‌های این کشور در شهر لس آنجلس دستگیر شد. وی در حال حاضر در حبس خانگی بسر می‌برد و در انتظار حکم دادگاه است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page