با کوبیدن برطبل تفرقه،به بیراهه می رویم

دسته: مقالات
۲ دیدگاه
پنج‌شنبه - 19 مرداد 1396

شعار وحدت و اتحاد ؛از شعارهایی زیبایی است که همواره در محدوده حرف باقی مانده است و ما کمتر شاهد بودیم که این شعار ,جامه عمل به خود بپوشاند.

مسئولان ؛همواره شعار وحدت و یکدلی سر می دهند و معتقدند که مهم ترین عامل موفقیت و پیشرفت همدل و همگام بودن است اما واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند /چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند.

تا آن جایی که به یادمان می آید, همواره بین مسئولان شهر اختلاف وجود داشته است و گاهی اوقات هم آش این اختلافات ,زیاد از حد شور می شود و زبانه های آتش اختلاف نه تنها دامان خودشان را می گیرد که ضربات و خسارات جبران ناپذیری را هم به شهر وارد می کند که نمونه های آن بسیار است و نیازی به یاد آوری آن نیست.

بدتر از این اختلافات, علنی کردن آن و کشاندن اختلافات به کف جامعه است.گویا مسئولان به این نتیجه رسیدند که باید برای خود, طرفدارانی دست و پا کنند و هرچقدر صدایشان بلندتر باشد و اسرار مگو را بیشترعلنی کنند؛ اعتماد مردم را نسبت به خود جلب می کنند اما غافل از این هستند که علنی کردن این دعوای خانگی, هیچ منفعتی برای شهر ندارد و دود آن در چشم مردم می رود.

اخیرا مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی؛ عنوان کرده است که علت عدم واگذاری ۱۵ درصد از سهام شرکت برای رفع عقب ماندگی,پافشاری و اصرار بیهوده صاحب نظرانی!! بوده است که برروی ۱۵ درصد تاکید داشتند در حالی که همان زمان می شد ۸ درصداز سهام شرکت را برای رفع عقب ماندگی تخصیص داد و الان نه تنها آن ۱۵ درصد محقق نشده است که همان ۸درصد هم از دستمان رفته است و حرف های دیگری هم عنوان کردند که در نوع خود قابل توجه و تامل است.

اماواکنش تند رییس شورای بافق ,به این اظهار نظرها حاکی از اختلاف عمیق بین مسئولان شهر است؛ آن جایی که می گوید «مدیر عامل سنگ آهن؛ اگر راست می گوید به عنوان یک بومی مثل دکتر یاراحمدی استعفا می داد و تکلیف مردم بافق را مشخص می کرد و بر سر مردم بافق منت نمی گذاشت »

این گوشه ای از اختلافات است که بعد از تشکیل چهاردهمین جلسه کارگروه مطالبات ,علنی شده است و به نظر می رسد هر مسئولی؛ در صدد است تا ناکامی در پیگیری مصوبات صورتجلسه ۶/۹ را به گردن دیگری بیاندازد.

اما سوال اصلی این است؛ آیا با دامن زدن به این اختلافات, مشکلی از مشکلات حل خواهد شد یا این که گره مشکلات کورتر خواهد شد؟آیا مسئولان نتوانسته اند یا نخواسته اند این مشکلات را در جلسات خود حل کنند که این گونه بی پروا یکدیگر را مورد خطاب قرار می دهند و انگشت اتهام به سوی یکدیگر نشانه می روند؟

بافق ؛ برای سرمایه گذاری بیش از هرزمان دیگر نیازمند آرامش وثبات است نه این که هرروز مسئولان بر طبل تفرقه بکوبند و با بیان اختلافات خود, حاشیه سازی کنند و توان خود را مصروف این کارهای حاشیه ای کنند و از پرداختن به مسائل اصلی باز بمانند.

نیاز به یاد آوری نیست که تنها راه موفقیت؛ وحدت و یکدلی میان مسئولان است, نه وحدتی که فقط در حد شعار باقی بماندبلکه وحدتی که مسئولان به آن عمیقا اعتقاد داشته باشند و اگر هم اختلافی وجود دارد ،آن را بین خودشان حل و فصل کنند چون علنی کردن دعواهای خانگی نه تنها منفعتی برای ما ندارد بلکه باعث می شود تا مغرضان و دشمنان از این اختلافات، سوء استفاده کنند و از آب گل آلود اختلاف و تفرقه , ماهی های منفعت طلبی خود را صید کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد رضا برزگری بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 20 مرداد 1396 - 12:29 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

حق با رئیس شورا است. مدیر عامل همه چیز را می پیچاند و طفره می رود. اول او بر طبل اختلاف کوبید.

دلسوز این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 20 مرداد 1396 - 1:24 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

تا زمانی که پاچه خورهای مثل این که سبیلشون چرب میشه از وپول یامفتی میگیرند و با حرفاشون و طرفداری بیجا ارز جواد عسکری مردم را گول میزنند ،نمیگذارند کارها درست بشه باید اول ریشه این چند تا ادم پاچه خور رازد تا اون اصلی دیگه طرفداری نداشته باشه.اونوقت همه چیز خوب میشه.

You cannot copy content of this page