بنرهای توهین آمیز

دسته: مقالات
۱۴ دیدگاه
جمعه - 20 مرداد 1396

بافق شهرستانیست که هرچه نداشته باشد مسئولانی دلسوز و مهربان دارد که همواره به جای ادای وظایف خود باید و نباید هایی را به دیگر مسئولان گوشزد می کنند و هر از گاهی برای دادخواهی مردم از پشت منصب هایششان بر می خیزند اما رطب خورده منع رطب چون کند؟

نا گفته نماند برخی از دادخواهی ها به جاست اما نباید مقطعی باشد وباید تدوام یابد تا به نتیجه برسد.

در گفتگویی که با آقای محمد رنجبر رییس شورای اسلامی شهر انجام شده ناگفته هایی گفته شده که به مزاج برخی خوش نیامده و به حق یا ناحق جبهه گیریهای سطحی و گاها عمیق و منفعت دار شده است اما باید بگویم من به عنوان یک شهروند معمولی از واقعیتی واقعا قابل فهم و ساده که در واقع فاجعه ای اجتماعی فرهنگی ست برایتان می گوییم و قضاوت و جبهه گیری را برعهده خودتان می گذارم.

خرما پزان رسید و باز در بلوار ورودی شهر بلوار محمد دهستانی(بلوار سنگ آهن)جنب و جوشی عجیب به پا شده است حاصل یک عمر زحمت کشی و خون دل خوردن عده ای به بار نشسته و مردم کمر به غارت این دسترنج عظیم بسته اند پس باید چاره ای اندیشید و کمر مردم رو جوری شکست که توانایی بلند شدن نداشته باشند! اما چگونه؟

نصب بنرهای توهین آمیز بنرهایی که مایه تمسخر است اما آدمی را به گریه می اندازد و بی ریشگی برخی مسئولان را یا دآوری می کند.
از همشهریان با فرهنگ خواسته شده که جدا جدا از چیدن خرما خود داری کنند.

فرهنگ؟؟

نمی دانم مسئول نصب این بنرها چه تعریفی از فرهنگ دارد؟؟

چندکیلو خرمای آب نخورده در مقابل چند هزار تن سنگ آهنی که روزانه از بافق خارج می شود و فقط ریزگرد و آلودگی محیطی و معدنی و هزاران بیماری ناعلاج و سرطان عاید مردم می شود چه ارزشی دارد که مردم را تهدید می کنید؟

زمین ها ارث اجدادتان بوده؟با هزینه خود درختها را روی کار آورده اید؟درمقابل رسیدگی های بی اساس و سرسری چند صد میلیون بیشتر از حقتان به جیب زده اید؟

مسئول به اصطلاح محترمی که به خود اجازه داده ای این بنر را در ورودی شهر که معرف شهر و مردمانش است نصب کنی باید بدانی که وجب به وجب خاک این بلوار و دانه به دانه خرمای روی کار آمده حق تک تک مردم باقق است و لاغیر.

در مقابل وظیفه و خدماتی که انجام داده ای دستمزد گرفته ای و حقی برای تهدید و توهین نداری.

مسئولان محترم چرا با برخورد و رفتارهای ناشایست عزت نفس مردم را پایین می آورید؟ کلمه جدا تا چه حد می تواند برای مردمی که در بهره مندی از حق خود به قطره ای از آن دریای عظیم قانع اند خطرناک باشد؟

مردم سالاری که دیکته روز و شب مسئولان بوده و شعاری برای پیشرفتشان کجا رفته است؟ اگر مردم سالار بودید هرگز اینگونه حقارت را به روح و جان مروم تزریق نمی کردید.

سعی کنید در برخورد با مردم جوری رفتار کنید که انتظار دارید دیگران با خانواده خودتان رفتار کنند مردم می فهمند فقط گستاخی نمی کنند.

در پایان اینکه همشهریان فهیم نادیده گرفتن همین چیزهای به ظاهر کوچک به معنای ضایع شدن حق شما به عنوان یک شهروند درخور احترام است و با طرفداری های بی جا و عدم توجه به مسائل در حق خود اجحاف نکنید.حق خود را با صدای رسا مطالبه کنید تا فریادهایتان خواب غفلت را از چشم برخی بگیرد.

عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۱۷
برچسب ها:
دیدگاه ها
بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 20 مرداد 1396 - 1:43 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام با فرهنگها چون می خواهند خرما رابرای رفیقای عزیزشان به تهران بفرسند وچیدن خرما رابرگردن مردم می گذارن

همشهري شما این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 20 مرداد 1396 - 1:52 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
بازم جبهه گیری علیه یه شرکت معدنی ، ظاهرا شمشیرروازروبستین!!!
چرازودقضاوت میکنیدبجای اینکه بریدوازمسئولش سئوال کنین ودلیلش روبپرسیدفقط قلم میزنید!!اونم هرچه دلتون میخواد؟ هیچ کس نگفته خرمانخوریدحتی باچشم خودم دیدم کارگران زحمتکش فضای سبزظرف خرمای راننده ای روپرکردن وبهش تحویل دادن! البته دراینکه سعی میکنیم فرهنگمون روارتقاء بدیم حرفی نیست ولی بریدن خوشه خوشه خرمای نارس واونم واسه احشام بنظرنشون دهنده سطح فرهنگ غنی است!!! بدتان نیایدواقعیتها روبگین ولواینکه خیلی هاخوششون نیاد، زودقضاوت نکنیم که مجبوربه عذرخواهی شویم و…….

سمیرا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 20 مرداد 1396 - 2:06 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

کاملا با این مطلب موافقم که به نوعی به مردم بافرهنگ بافق …. شده است.
این مطلب بسیار هوشمندانه و زیبا نگاشته شده است.
مسئول فضای سبز شرکت سنگ آهن، آقای امیرسرداری است که غیر بومی است و این ریزبینی ها در افق دید او نیست.
مسئولین سنگ آهن در انتخاب خود دقت بیشتری نمایند.

ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 20 مرداد 1396 - 3:44 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

خواندم وپسندیدم👍
حرف به حرف درست و حرف ما بود.جای انتقاد پیشنهاد نداشت.

ع-الف این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 21 مرداد 1396 - 7:44 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

چرل ما برای بیان یک حرف ویا یک مطلب ، رفتار دیگری را به چالش میکشیم ، برادر من نصب ÷پارچه برای نچیدن خرما چه ربطی به یغما بردن بردن چند هزار تن سنگ آهن دارد ، این حقیقت را چرا کتمان می کنید آیا چریدن خوشه های نرسیده خرما آن هم در حجم زیاد کار فرهنگی وحفظ سرمایه بافق است ، حتماً این خرماها وقتی رسید مسئولین ارشد سنگ آهن آنها را میچینند وبه کله کنده های اصفهان میدهند ، نه برادر من خرماها که رسید مردمان با فرهنگ بافق که خوشاهای نارسیده خرما را نچیده اند از آنها بهره برداری میکنند ومسئولین سنگ آهن قرار نیست آن را بار قطار کنند وبه اصفهان بفرستند ، پیراهن عثمان را برای دادخواهی از بردن سنگ آهن به واسطه یه توصیه فرهنگی برای نچیدن خرما علم نکنید ، سنگ آهن بافق وقتب به تاراج رفت که برخی مسئولین…بافقی وقتی بیست ، سی سال مسئول بودند به فکر بافق نبودن ، مسئولین که در زمان آنها دی های مختلف را از جغرافیای بافق جدا گردند ، همانهایی که با زنده یاد مهندس دهستانی ومهندس نیک کار بخاطر عقده وکینه های شخصی نگذاشتند آبادانی بافق استمرار یابد ، نه برادر من تاراج بافق نتیجه کوته فکری مسئولین دو دهه گذشته بافق است ، همانهایی که برای امثال احمدی نژادبخاطر منافع شان هورا میکشیدند وبافق را به چوب حراج گذاشتن ، بی فرهنگی در گذشته ما هست ، باید جلو بی فرهنگی را سالها پیش میگرفتید والان به واسطه هر کاری وای بافق به تاراج رفت را علم نکنید .

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 21 مرداد 1396 - 8:24 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

واقعا متاسفم، مگه خرما چقدر ارزش داره؟!یا از اولش این درختای خرما رو نمی کاشتید یا حالا که کاشتید حداقل دیگه زشت کاری نکنید، اگه یه غریبه تو بافق رد بشه با خودش چی فکر می کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو پاییز که موقع رسیدن نارنج هست اگه یه طبسی یا غریبه یه گونی برداره و بره تو خیابونای طبس و تا جایی که دلش می خواد نارنج بچینه هیچ احدی بهش گیر نمیده،حالا بافقم اینجوری، بازم بگم واقعا متاسفم…

رضایی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 21 مرداد 1396 - 9:44 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ببخشید این چه منطقیه چون اونا دارن سنگ آهن می دزدن بقیه هم باید خرما بدزدند؟بدبختی مملکت ما همینه ….

علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 21 مرداد 1396 - 10:15 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام ، ماهیت کار که بسیار زشت هست ، حال اگر چیده میشد و در بسته بندی های کوچک به رهگذران بهاباد ی و یا کوهبنانی و یا سایر عزیزانی که از مسیر شهر تردد میکردند هدیه میدادنند یک بحثی ، و قطعا هدف مرحوم دهستانی هم این شیوه کار نبوده به هرحال مگر جند سال دیگه یک رهگذر دستش به این خوشه میرسد البته توتستان مهریز که شرایطی مشابه بلوار آهن دارد نگهبان ندارد یا درختهای کنار مسیر دیلم ، گناوه و بوشهر نگبان ندارد پس قطعا لا زم هست شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه محترم در این خصوص تدبیری اتخاذ نمایند

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 21 مرداد 1396 - 10:28 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام .همشهری شما …. ظاهرا شما خیلی بی اطلاع هستید لطفا از نگهبانهای درختان خرما که در شبانه روز بالغ بر ۱۵ نفر هستند ومنافع فروش خرما متاسفانه دو سالی هست که به شرکت پیمانکار واگذار شده ولی حقوق این نگهبانها از طریق سنگ اهن پرداخت می شود ..سوال کنید جواب شما را خواهند داد وحتی خود انها هم جرات ندارند دست به خرما بزنند

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 21 مرداد 1396 - 10:31 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

راستی میزان پرداخت حقوق این کارگرها رو محاسبه کنید ومیزان فروش خرما راهم محاسبه کنید ..اون سنگ اهن می پردازد وآن را پیمانکار می گیرد

شهروند این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 21 مرداد 1396 - 10:54 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام
واقعا معلوم نیست چه فشاری بر روی کارگرهای فضای سبز گذاشتند که نیمه های شب با موتور بدون چراغ در این بلوار تردد میکنند خدا به خیر گردونه که بخاطر چند تا خوشه خرما با جون نیروها این جور بازی میکنند

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 21 مرداد 1396 - 11:00 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

بحث خرما و سنگ نیست . بحث سر نحوه برخورد و مدیریت است. مسئولان امر توجه بیشتری بکنند . البته خوب است بدانیم این خرما کجا ها بسته شده رفته. درود بر سنگ آهن که هم سنگ تولید میکنه هم خرما . همشم به کام غیر بافق

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 21 مرداد 1396 - 11:04 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ما در سال اقتصاد مقاومتی هستیم و در بحث تولید و اشتغال قدم برمیداریم.
حالا هی حاشیه بسازید

محسن این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 22 مرداد 1396 - 12:29 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اینقد سنگ سنگ آهن ر و تق و تق به سینه نزنید میدونیم به شماها هم چربیده بحث اینه که عسکری اجازه میده هر کی رسید به همشهریاش توهین کنه.

You cannot copy content of this page