نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور :رای مثبت ۷۴ درصد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح پاسخگویی وزرا و رئیس جمهور

دسته: عمومی , نماینده مردم بافق در مجلس
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 24 مرداد 1396
رای مثبت ۷۴ درصد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح پاسخگویی وزرا و رئیس جمهور

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور گفت: ۷۴ درصد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح پاسخگویی وزرا و رئیس جمهور رای مثبت دادند.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور گفت: ۷۴ درصد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح پاسخگویی وزرا و رئیس جمهور رای مثبت دادند.

محمدرضا صباغیان بافقی با اشاره به تصویب طرح نهادینه کردن نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر وزارتخانه ها، قوه مجریه و دستگاههای اجرایی اظهار داشت:ابزارهای خوبی از جمله سوال،تذکر،تفحص و… برای پاسخگویی وزار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه پاسخگویی وزرا نهادینه نشده است عنوان کرد: هر کسی به شکل های مختلف یکسری امتیازات برای منطقه خود می گیرد که بجای خود خوب است اما در برنامه ها و طرح های ملی و کلان نظارت چندانی دیده نمی شود.

وی همچنین با بیان اینکه ۲۰ درصد برنامه توسعه پنجم اجرایی شده است خاطر نشان کرد :چنانچه مجلس نظارتی روی این برنامه انجام داده بود ۸۰ درصد آن نیز اجرا و امروز بسیاری از فرصت ها از دست نمی رفت.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کلیات طرح تصویب شده به کمیسیون آئین نامه داخلی ارجاع و پس از دقت نظر بیشتر و رفع نواقص به صحن مجلس می آید.

صباغیان عنوان کرد: به اقرار تمام نمایندگان چنانچه طرح به مرحله اجرایی برسد تغییر رویکرد خوبی در بحث نظارت که امروز ضعیف است صورت می گیرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۹
برچسب ها:

You cannot copy content of this page