موافق یا مخالف،مساله این است

دسته: مقالات
۲ دیدگاه
سه‌شنبه - 24 مرداد 1396

صباغیان؛به عنوان اولین نماینده مخالف کابینه حسن روحانی ،در مجلس شورای اسلامی ،صحبت کرد.
اولین سخنران آن هم با نطقی آتشین از جانب نماینده،باعث فخر ومباهات برای همه ما بافقی ها بود که توانسته ایم،فردی شجاع،قاطع،متعهد وبا اعتماد به نفس را روانه مجلس کنیم.
از دید محلی اگر به قضیه،نگاه کنیم صحبت های آقای صباغیان آن هم از تلویزیون وبه صورت زنده ودر برابر دوربین تمام رسانه ها،به عنوان یک بافقی که توانسته بعد از ۳۷سال،به مجلس را ه پیدا کند؛بسیارغرور آفرین بود.
به ندرت اتفاق افتاده بود که نماینده ای از این حوزه انتخابیه وحتی از استان یزد،در چنین روز حساسی پشت تریبون مجلس شورا رفته باشد وبا اعتماد به نفس وقاطع سخن گفته باشد.
این اعتماد به نفس می تواند برای ما،سرمشق و الگو باشد و به این باور برسیم که خواستن،توانستن است و فردی که تا دیروز یک معلم ساده بوده است با همت وتلاش وفقط با تکیه بر اعتماد مردم،خود را به جایگاهی رسانده است که در برابر تمام دولتمردان ومسئولان ایران،این گونه سخن براند.
اما اگر از دید جناحی وحزبی به قضیه نگاه کنیم،مخالفت صباغیان بدون شک باعث رنجش شدید اصلاح طلبان وحامیان دولت تدبیر وامید شده است هر چند که صباغیان در مخالفت،حرف دل مردم را زد واز دولت خواست که به جای حرف ها وشعارهای قشنگ،در مقام عمل کارآمد باشند وبرای مبارزه با فساد عزمی جدی داشته باشند.
ولی با تمام این تفاصیل،صباغیان به عنوان« مخالف دولت» شناخته شد،هرچقدر که ما نوع مخالفت اورا منطقی ومستدل بدانیم،دراصل مخالفت تاثیری نخواهد داشت وصباغیان را متمایل به جناح اصولگرا وجبهه پایداری نشان می دهد.
صباغیان؛بارها بر استقلال خود تاکید کرده است ونگارنده به خاطر آشنایی که با خلق وخوی وی دارم،این مخالفت را نه به عنوان مخالفت با دولت که به عنوان مخالفت بر ساز وکارهای قوه مجریه می دانم وحتی اگر احمدی نژاد هم رییس جمهور بود،بدون شک صباغیان به عنوان مخالف اول صحبت می کرد.
از طرف دیگر«مخالفت»در ذات صباغیان است واوهمواره می خواهد خود را به عنوان مخالف مطرح کند وجالب این جاست که در مخالفت هایش،نوعی موافقت هم مستتر است.
شاید عده ای مخالفت وی را به ضرر حوزه انتخابیه بدانند،ولی صباغیان اهداف بلند تری را در سر می پروراند وشاید از معدود افرادی است که اعتقاد راسخ به مرام و مسلک خود دارد و اگر هزاران انتقاد هم درباره رفتار وی، مطرح شود او راه خود را می پیماید و معتقد است که باید تمام مسئولان،پاسخگوی رفتار خود باشند.
صباغیان؛برخلاف تصور عده ای که اورا ساده اندیش می پندارند یا خود این چنین وانمود می کند،می تواند با پشتکار و همت والایش،کارهای بزرگ انجام دهد.
او از معدود نمایندگانی است که تلاش می کند،وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.بارها تاکید کرده است که وظیفه یک نماینده نظارت و قانون گذاری است .
حال این که وی در این سیستم معیوب،که نقصان وخطا از سر و روی آن می بارد،چقدر موفق خواهد بود شاید جواب چندان سختی نداشته باشد ولی صباغیان؛ به این باور رسیده است که اگر مردم بخواهند می توانند وضع موجود را تغییر دهند واین باور اوست وقابل تغییر نخواهد بود


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
قانعی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 24 مرداد 1396 - 11:04 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای ارجمند هنوز مقاله طرح صباغیان برای پاسخگویی وزرا یادمون نرفته که با حوزه انتخابیه و غیره مقایسه کردید که برعکس از آب در آمد. خواهشا دیدتون روشنتر کنید.

امید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. جمعه 27 مرداد 1396 - 10:41 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

به نظرم به جای آنکه خلقیات کسی را کالبدشکافی کنید بهتر است سخنرانی ها و نظرات ایشان را بررسی و تحلیل کنید.چقدر این سخنرانی ها و نظرات ایشان کارشناسی بوده ؟چقدر استدلال و منطق پشت این مخالفت ها و یا موافقت ها بوده؟اینها مهم است. از تمجید یا نقد شخصیت ها و غور کردن در خلق و خوی افراد چیزی عاید جامعه نمی شود.

You cannot copy content of this page