کم کاری یا انجام وظیفه پرسنل بیمارستان بافق از زبان خانواده مرحومه غلامزاده

دسته: اجتماعی , علمی - پزشکی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 31 مرداد 1396
کم کاری یا انجام وظیفه پرسنل بیمارستان بافق از زبان خانواده مرحومه غلامزاده

در پی درگذشت مرحومه سمانه غلامزاده بانوی ۲۹ ساله بافقی صحبت ها و شایعاتی در فضای مجازی و شهر رواج پیدا کرد و شائبه های در رابطه با علت مرگ این مادر باردار عنوان شد.

IMG_2067

در پی درگذشت مرحومه سمانه غلامزاده بانوی ۲۹ ساله بافقی صحبت ها و شایعاتی در فضای مجازی و شهر رواج پیدا کرد و شائبه های در رابطه با علت مرگ این مادر باردار عنوان شد.

خبرنگار” بافق فردا ” مصاحبه ای با رئیس بیمارستان ترتیب داد و وی اعلام کرد که هیچ گونه کوتاهی در این زمینه صورت نگرفته و معاینات لازم و عمل سزارین این مادر در عرض کوتاهترین مدت انجام شده است.

خبرنگار ما پس از درج مصاحبه به سراغ خانواده مرحومه رفت تا از وضعیت این بانو در آن شب اطلاعات بیشتری کسب کند.

بتول حمامی زاده مادر مرحومه سمانه غلامزاده گفت: منزل سمانه جنب خانه ما است نیمه شب همسرش در زد و گفت حال سمانه مساعد نیست در ابتدا فکر کردم زمان وضع حمل فرا رسیده وقتی نزدیک درب منزلش رسیدم دیدم از پله های خانه بالا می آید.

IMG_2066

وی افزود: او مرتب از سردرد شدید گلایه داشت زمانی که وارد بیمارستان شدم تنها خانم شیری پرستار اورژانس را دیدم که با روی باز ما را پذیرفت و گفت سریع در بخش زنان و زایمان او را بستری کنید .

مادر مرحومه با بیان اینکه زمانی که وارد بخش زنان و زایمان شدم کسی در آنجا نبود تصریح کرد: سمانه همچنان پشت سر من می آمد پشت درب اتاق استراحت پزشک ایستادم در زدم گفتم خانم دکتر گفت اینجا نیا صدای ماما بزن .

وی ادامه داد:ماما از اتاق بیرون آمد و او را معاینه کرد فشارش ۱۶ بود چون متخصص زنان و زایمان خانم عمادی در بافق حضور نداشت با خانم زنبق تماس گرفته شد.

IMG_2072

حمامی زاده با اشاره به اینکه پس از گرفتن نوار قلب مشخص شد ضربان قلب کودک کم است عنوان کرد: او مرتب از سردرد شدید شکایت داشت بالاخره اتاق عمل در کمترین زمان آماده شد.

مادر مرحومه غلامزاده بیان کرد: زمانی که خانم زنبق متخصص زنان و زایمان از اتاق عمل بیرون آمد سوال کردم حال بچه ام چطوره گفت وضعیت خوبی ندارد و همان لحظه عنوان کرد خونریزی مغزی کرده است همچنان گیج و مبهوت بودم.

وی ضمن تقدیر از کادر بیمارستان بر سرعت عمل بیشتر کارکنان در این مواقع تاکید کرد و گفت: ماما نیز با خانم دکتر صحبت هایی می کرد فهمیدم وضعیت خوب نیست به من گفتند فرزندش سالم است اما جفت کنده شده و کبد خونریزی کرده است و او را به اتاق سی سی یو منتقل کردند.

مادر مرحومه با بیان اینکه سمانه هوشیاری خوبی داشت اظهار کرد: بچه را یک لحظه دید و گفت کمی درد سرم آرامتر است صبح به دلیل سردرد شدید و نوسانات فشار خون با بالگرد او را به یزد منتقل کردند.

در ادامه همسر مرحومه ضمن تقدیر از تکنسین های حاضر در بالگرد گفت: تمام تجهیزات لازم در بالگرد وجود داشت حتی بالگرد به دلیل نوسانات فشار خون سمانه، زیاد اوج نگرفت و در عرض ۲۵ دقیقه به بیمارستان شهید صدوقی انتقال یافت.

IMG_2046

وی بیان کرد:فردا صبح درخواست ۶ واحد خون شد با انجام سی تی اسکن از او قطع امید شده بود و ما همچنان از وضعیت او خبردار نبودیم .

همسر سمانه غلامزاده با بیان اینکه سمانه در دوران بارداری هیچ مشکل خاصی نداشت عنوان کرد:متخصصین زنان و زایمان خارش و ورم بدن را طبیعی می دانستند و هر بار که او تحت نظر قرار می گرفت از وضعیت خوب نمودار رشد کودک سخن می گفتند ولی ای کاش آزمایش پروتئین برای بانوان باردار اجباری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از سوی خانواده درخواست آمبولانس از بیمارستان بافق نشده بود تصریح کرد: دو و چهل و پنج دقیقه از منزل بیرون رفتم و ساعت ۳ وارد بیمارستان شدم و کوتاهی در زمینه همکاری مشاهده نکردم.

همسر مرحومه در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب نوبت دهی سونوگرافی در بیمارستان بافق و درخواست چاره اندیشی در این رابطه اظهار داشت: سه مرتبه برای گرفتن نوبت سونوگرافی به بیمارستان مراجعه کردم بار اول از ساعت پنج و نیم صبح دفترچه را برای نوبت گذاشتم اما هر بار با دلیلی که دکتر نیامده نوبت نداریم موفق به انجام سونوگرافی نشدم.

محمد حمامی زاده دایی سمانه نیز از اوضاع حمل جسد در یزد گلایه کرد و گفت: پس از انجام کارهای لازم در پزشک قانونی گفتند تا ۴۰ دقیقه دیگر آمبولانس برای حمل جنازه می آید حدود ۲ ساعتی صبر کردیم که یکدفعه آمبولانس وارد شد.

IMG_2060

وی افزود: وقتی وارد خلدبرین شدیم یکی از همکاران راننده آمبولانس گفت اول ناهار ما را می آوردی بعد کار مردم را انجام می دادی تازه متوجه شده بودم که علت تاخیر راننده به خاطر فراهم کردن ناهار همکاران بوده است.

حمامی زاده با بیان اینکه برای کمبود ۲۰ هزار تومان پول، جسد مدتی داخل ماشین در آفتاب قرار داشت عنوان کرد:هزینه غسالخانه ۳۴۰ هزار تومان بود و من ۲۰ هزار تومان کسری داشتم و تا زمانی که این ۲۰ تومان واریز نشد کار حمل جسد انجام نگرفت.

دایی مرحومه با اشاره به اینکه جنازه زمانی که در سردخانه بافق قرار گرفت کمی ورم داشت عنوان کرد:شایسته است در چنین مواقعی با خانواده عزادار همراهی بیشتری صورت گیرد و اینقدر انتظار با داشتن داغی سنگین وجود نداشته باشد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۶۰۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page