رئیس انجمن گردشگری ورزشی ایران :بخش خصوصی در صنعت گردشگری ورزشی فعال شده است

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری , ورزشی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 5 شهریور 1396
بخش خصوصی در صنعت گردشگری ورزشی فعال شده است

رئیس انجمن گردشگری ورزشی ایران گفت:صدای بخش خصوصی در صنعت گردشگری بیش از گذشته شنیده می شود .

رئیس انجمن گردشگری ورزشی ایران گفت:صدای بخش خصوصی در صنعت گردشگری بیش از گذشته شنیده می شود .

رضا خوش سرور با بیان مطلب فوق اظهار داشت: باتوجه به سیاست های حمایتی و تشویقی در دولت ، شاهد حضور فعالین بخش خصوصی در صنعت گردشگری ورزشی هستیم که همین امر موجب شده تا سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیش از پیش برای فعالیت در این حوزه انگیزه داشته باشد.

وی تصریح کرد: برای عبور از فضای کنونی اقتصاد، ایجاد اشتغال و تولید ثروت در جامعه، به نظر می رسد اتخاذ یک الگوی مناسب به همراه استراتژی مدون در گردشگری ورزشی بهترین راهکار عملی باشد که البته میل و رغبت بخش خصوصی برای ورود به چرخه صنعت توریسم کشور گواه آن است که مسیر درستی در پیش گرفته شده است.

خوش سرور ادامه داد: برخلاف برخی از کشورها که به صورت تک بعدی در صنعت توریست فعالیت می کنند، ایران باتوجه به دارا بودن ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری ورزشی تاریخی، طبیعی، فرهنگی، هنری، مذهبی، صنعتی، سلامت، معماری و… دارای شهرت منطقه ای و حتی جهانی است که ورود بخش خصوصی به هر یک از این حوزه ها می تواند توانمندی های بی بدیل کشورمان را بیش از پیش به دنیا معرفی کند.

رئیس انجمن گردشگری ورزشی ایران با بیان اینکه گردشگری ورزشی یکی از اهرم های محرک اقتصاد است، افزود: طی سه سال اخیر تحقیق و شناسایی نقاط بکر و دارای ظرفیت بالا برای ارتقاء گردشگری ورزشی صورت گرفته و حالا زمان آن فرا رسیده تا در این حوزه فعالیت‌های تبلیغاتی و بازاریابی وسیعی انجام شود چرا که معتقدم بسیاری از صاحبان مشاغل و ثروت هنوز از جزئیات این صنعت پرسود در ایران آگاه نیستند.

وی افزود: دنیا برای بدجلوه دادن ایران هزینه کرده است اما سوال مهم اینجاست که ما برای معرفی واقعی خودمان چه اعتباری اختصاص داده ایم، البته دولت در بخشی که مربوط به تغییر ادبیات جهانی نسبت به ما بود تلاش کرده، اما به نظر می رسد برای معرفی توانمندی های کشور در فضای بین الملل، بیش از پیش نیازمند بخش خصوصی هستیم چرا که این فعالان غیر انتفاعی هستند که با نوآوری و تزریق سرمایه موجب رونق بخشیدن به صنعت گردشگری ورزشی می شوند.

خوش سرور با اشاره به اینکه سفرهای استانی در راستای تعیین منتخبین گردشگری ورزشی آغاز شده است عنوان کرد: امیدوارم تا پایان سال ۹۶ چند برند نمونه گردشگری ورزشی معرفی گردد.

در ادامه سعید بابایی مشاور عالی ریاست انجمن گردشگری ورزشی و مسئول کمیته ارتباطات و امور بین الملل بیان داشت:در سیاست مصوب شده در انجمن در نظر داریم در تمامی مناطق کشور ، جهت تعیین منتخبین گردشگری ورزشی مراکزی را مورد تایید قرار داده که علاوه بر توسعه و رونق اقتصادی به عنوان برند گردشگری ورزشی در سطح ملی و بین المللی مورد حمایت انجمن گردشگری ورزشی قرار گیرد .

وی افزود: طبق توافقات بعمل آمده علاوه بر حمایتهای معنوی از سوی انجمن ، طی عقد تفاهم نامه رسمی از سوی موسسه توسعه جهانگردی و گردشگری ورزشی نیز امکان همکاری های اجرایی در سطح ملی و بین المللی نیز قابل اجرا خواهد بود.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۲۱
برچسب ها:

You cannot copy content of this page