مدیر پروژه بین المللی حفاظت از یوز پلنگ آسیایی:صدور مجوز اکتشاف دی نوزده کذب محض است

دسته: اخبار ویژه
یک دیدگاه
چهارشنبه - 8 شهریور 1396
صدور مجوز اکتشاف دی نوزده کذب محض است

هومن جوکار در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار"بافق فردا"با اشاره به برگزاری جلسه روز گذشته در سازمان محیط زیست کشور با حضور مسوولان محیط زیست استان یزد گفت: تا این لحظه هیچ مجوزی در رابطه با اکتشاف معدن دی نوزده صادر نشده است.

هومن جوکار در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار”بافق فردا”با اشاره به برگزاری جلسه روز گذشته در سازمان محیط زیست کشور با حضور مسوولان محیط زیست استان یزد گفت: تا این لحظه هیچ مجوزی در رابطه با اکتشاف معدن دی نوزده صادر نشده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع اکتشاف این معدن برای محیط زیست موضوع جدیدی نیست اظهار داشت: متقاضی این معدن سابقه ده ساله دارد و در تمام این مدت به دلیل وجود زیستگاه پوزپلنگ آسیایی مخالفت صورت گرفته است.

جوکار افزود: متاسفانه معدن در درون زیستگاه این‌ گونه نادر قرار گرفته و در حال حاضر تلاش فقط برای صدور مجوز پیش اکتشاف که یک عملیات فیزیکی است ادامه دارد.

مدیر پروژه بین المللی حفاظت از یوز پلنگ آسیایی با بیان اینکه عملیات پیش اکتشاف با یک دستگاه مغناطیس سنج انجام می شود تصریح کرد: هنوز بحث بر سر گرفتن مطالعه ژئوفیزیک وجود دارد و مجوز پیرامون این موضوع هم صادر نشده است.

جوکار خاطر نشان کرد : اعلام زودرس در این خصوص انجام و هنوز سازمان محیط زیست کشور در فکر است که آیا مجوز ژئوفیزیک صادر شود یا نه.

وی همچنین یادآور شد: سازمان محیط زیست خطوط قرمزی دارد و زیستگاهی که در اختیار این سازمان است از جمله چهار منطقه حفاظت شده استان یزد جز این خطوط قرمز می باشد.

جوکار با اشاره به اینکه در کل کشور شایعه ای مبنی بر اینکه سازمان محیط زیست سازمان ایست است عنوان کرد: به این واقعیت اشاره کنید کل مناطقی که در اختیار سازمان محیط زیست است کمتر از ده درصد خاک کشور می باشد یعنی ۹۰ درصد خاک در حیطه توسعه، صنعت و معدن است.

مدیر پروژه بین المللی حفاظت از یوز پلنگ آسیایی ادامه داد: اگر از ۹۰ درصد خاک به نحو مطلوب بهره برداری شود به اشتعالزایی و صنعت پایدار کمک می شود.

جوکار با بیان اینکه زورمان به مناطق بیرون سازمانی نمی رسد گفت: حداقل تاکنون برای حفظ منطقه حفاظت شده درون سازمانی تلاش کرده ایم.

وی در پاسخ به اینکه توان سازمان برای حفظ گونه نادر و زیستگاه آن چه میزان است اظهار داشت: حفاظت از یوز تا حد اختیار ما حفاظت از زیستگاه آن است و اگر موفق شویم مانند ده سال گذشته که پاسخ مثبت برای اکتشاف معدن نداده ایم مقاومت کنیم امید به بقای یوزپلنگ است.

وی در پاسخ به اینکه نظر جنابعالی در رابطه با تکثیر نیمه اسارت یوزپلنگ چیست گفت: برخلاف نظر برخی این پروژه از لحظه تامین تمام امکانات و در بهترین مکان ممکن حدود ۵ سال طول می کشد تا آماده معرفی شود که یک پروژه بلند مدت و زمانبری است.

وی بهترین اقدامات در خصوص حفظ گونه نادر یوزپلنگ آسیایی را حفظ زیستگاه آن عنوان کرد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱۴
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. پنج‌شنبه 9 شهریور 1396 - 9:06 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مطمئن باشید تا چند وقت دیگه یه پیشنهاد آبدار خوبی بهتون میدن و پول هنگفتی میگیرین و به راحتی بهشون مجوز اکتشاف میدید.

You cannot copy content of this page