برگزاری یادمان شهدای گمنام و 79 شهید والامقام سبزدشت بافق

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
شنبه - 1 مهر 1391
همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس صورت گرفت
برگزاری یادمان شهدای گمنام و 79 شهید والامقام سبزدشت بافق
 همزمان با هفته دفاع مقدس در فضایی معنوی یادمان شهدای گمنام و 79 شهید سبزدشت بافق برگزار شد.
  حجت‌الاسلام حسنعلی آهنگران از اساتید حوزه علمیه قم در این یادمان که با حضور امام جمعه، سرپرست فرمانداری، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بافق و جمعی از مسئولان محلی و خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم در حسینیه زینبیه موری آباد برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس عزت و خودباوری و قدرت ایران اسلامی به دنیا نشان داده شد.
وی با اشاره به مقام والای شهدا نزد پروردگار افزود: شهدا از درجه والایی برخوردارند و همواره دارای حیات جاوید هستند که این مقام از ارزش والایی برخوردار است.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس مربوط به یک نهاد و سازمان نیست بلکه این هفته متعلق به اسلام و قرآن است زیرا به نظام اسلامی شکوه و عظمت بخشید.
آهنگران راه و خط شهدای دفاع مقدس را برگرفته از شهدای قیام کربلا عنوان کرد و بیان داشت: خون شهدای انقلاب اسلامی در امتداد خون شهدای قیام امام حسین (ع) است و به همین دلیل همواره جاویدان است.
وی، ولایت‌مداری را از ویژگی‌های بارز شهدا دانست و افزود: شهدای والامقام نیز با تقدیم جان خود راه با عزت زیستن را به ما نشان دادند و عزت و سربلندی امروز ما در سایه فداکاری و ایثار شهداست.
آهنگران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیداری کشورهای اسلامی و خیزش معنوی در این کشورها اظهار داشت: امروز به برکت اسلام و قرآن، مسلمانان بیدار شده‌اند و با حرکت‌های اسلامی خود موجب ترس و وحشت در اردوگاه دشمنان اسلام شده‌اند.
وی همچنین دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی را مهم عنوان کرد و یادآور شد: بیش از 33 سال است که دشمنان نظام اسلامی ایران با فشار و تحریم سعی کرده‌اند به انقلاب اسلامی ضربه بزنند که به لطف الهی و وحدت و همدلی مردم تاکنون به اهداف شوم خود نرسیده‌اند.
آهنگران با اشاره به پیشرفت‌های علمی و فرهنگی کشور افزود: آنچه که امروز دنیا را در برابر نظام و رهبری ایران به حیرت انداخته است، ایمان به خدا و اعتقاد و پیروی از ولایت مردم است.
این استاد حوزه علمیه قم همچنین با محکوم کردن اهانت دشمنان اسلام و قرآن به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: قدرت‌های پوشالی استکباری آمریکا و اسرائیل هرگز با این اقدامات بی‌شرمانه خود به اهدافشان نمی‌رسند چرا که مسلمانان جهان همواره از آگاهی و شعور بالایی برخوردارند و نسبت به این توهین آرام نخواهند نشست.
آهنگران همچنین از برگزاری باشکوه یادمان شهدای سبزدشت قدردانی کرد و برگزاری این یادمان‌ها را در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا مؤثر دانست.
غبار روبی قبور شهدا، پرواز پاراگرایدر، پخش نماهنگ، مداحی و حماسه خوانی دفاع مقدس، نمایشگاه عکس شهدا و … از دیگر برنامه‌های این یادمان بود.
دهستان سبزدشت از توابع بخش مرکزی بافق و در فاصله 85 کیلومتری این شهرستان قرار گرفته که 79 شهید والامقام تقدیم نظام اسلامی کرده است/ عبداللهی

پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page