صبح امروز:تشکیل انجمن صنفی،در اولویت قرار گیرد/ معلمان با جدیت پیگیرتشکیل انجمن صنفی باشند.

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 23 شهریور 1396
تشکیل انجمن صنفی،در اولویت قرار گیرد/ معلمان با جدیت پیگیرتشکیل انجمن صنفی باشند.

دومین نشست کارگروه مطالبات فرهنگیان با حضور نماینده مردم بافق در مجلس ؛ رییس آموزش وپرورش بافق و اعضای این کارگروه در دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

IMG_20170914_155835

دومین نشست کارگروه مطالبات فرهنگیان با حضور نماینده مردم بافق در مجلس ؛ رییس آموزش وپرورش بافق و اعضای این کارگروه در دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.

در این نشست ، مشکلات و دغدغه ی معلمان با محمد رضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در میان گذاشته شد.

محمد رضا صباغیان ؛ مهمترین راه برای رسیدن به اهداف و خواسته های معلمان را تشکیل انجمن صنفی عنوان کرد و اظهار داشت : در صورتیکه معلمان،تشکل صنفی داشته باشند می توانند به تمام خواسته های خود برسند و مشکلات خود را از طریق تشکل صنفی، پیگیری کنند.

IMG_20170914_160045

وی افزود : از ابتدای بر عهده گرفتن نماینده گی مردم تاکنون ، سه جلسه با فانی وزیر سابق آموزش وپرورش داشته است و هم چنین در جلسه ای با حضور بطحایی وزیر جدید آموزش و پرورش در دولت دوازدهم ؛ مشکلات فرهنگیان اعم از مشکلات معیشتی، دغدغه های بازنشستگان و مسائل معلمان بسته حمایتی را مطرح کرده است.

نماینده مردم بافق با اشاره به طرح موضوع تشکل های صنفی در دیدار با وزیر کشور اظهار داشت : وزیر کشور گفته است برای تشکیل انجمن صنفی هیچ منع قانونی وجود ندارد. بنابراین معلم ها باید با جدیت پیگیر انجمن صنفی باشند و در هر مرحله ای که با مشکل روبرو شدند با وی در میان بگذارند.

IMG_20170914_155831

همچنین در این نشست ، در خصوص موضوعاتی مانند واگذاری زمین به فرهنگیان و مشکلات مربوط به زائر سرای فرهنگیان بحث و تبادل نظر شد و در خواست های عنوان شده در شورای آموزش وپرورش بافق مصوب شود .

محمد رضا صباغیان در خصوص انتقادات مطرح شده به وی گفت : مسیری را با آگاهی برای خدمت رسانی به مردم انتخاب کرده است و همان مسیر را ادامه خواهد داد و تحت تاثیر حرفها و نوشته ها قرار نمی گیرد و برای انجام کار به کسی باج نمیدهد.

وی همچنین با اشاره به گستردگی حوزه انتخابیه و حجم بالای درخواستها و توقعات موجود در این حوزه اظهار داشت : مسئولین ادارت پیگیر فعالیتهای خود باشند و چنانچه مساعدتی نیاز است درخواست نمایند.

در ابتدای این جلسه، حسین ارجمند عضو کارگروه مطالبات فرهنگیان بافق گفت : جامعه فرهنگیان از نماینده مردم در مجلس انتظار دارند که مسائل و مشکلات فرهنگیان را بیشتر در نظر داشته باشد و به صورت ویژه آن ها را پیگیری کند چراکه وی از بدنه آموزش وپرورش است و از نزدیک شاهد مشکلات معلمان بوده است .

ارجمند با اشاره به سخنان محمد رضا صباغیان در یکی از مراسم گرامیداشت روز معلم در بافق افزود : از طرف دیگر نماینده مردم قبل از این که به بهارستان راه یابد در جشن روز معلم عنوان کرده بود که به معلم ها گل ندهید و حق آنها را بدهید.

عضو کارگروه مطالبات فرهنگیان در ادامه از نماینده مردم درخواست نمود تا با همراهی و همکاری نمایندگان دیگر در مجلس شورای اسلامی که معلم هستند فراکسیون یا مجمعی را تشکیل دهند تا مشکلات معلم ها به صورت تخصصی و ویژه مطرح و پیگیری شود.

در پایان این جلسه سایر اعضای کار گروه مطالب ودغدغه های خود را از قبیل مشکلات بیمه فرهنگیان، مساله کرامت معلمان و …. را عنوان کردند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page