ماندگاری جمعیت در روستاها از دستاوردهای بیمه روستاییان و عشایر است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 29 شهریور 1396
ماندگاری جمعیت در روستاها از دستاوردهای بیمه روستاییان و عشایر است

یزد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به لزوم حفظ هرچه بیشتر سکونتگاه های روستایی برای تامین امنیت گفت: ماندگاری و پایابی جمعیت در روستاها از دستاوردهای بیمه روستاییان و عشایر است .

یزد – ایرنا – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به لزوم حفظ هرچه بیشتر سکونتگاه های روستایی برای تامین امنیت گفت: ماندگاری و پایابی جمعیت در روستاها از دستاوردهای بیمه روستاییان و عشایر است .

محمدعلی طالبی شنبه شب در مراسم تکریم از بازنشستگان بیمه کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان در باغ مظفر یزد با قدردانی از مسئولان نظام در تاسیس این نوع بیمه افزود: بدون تردید یکی از بهترین برنامه های حمایتی دولت و نظام از کشاورزان ، روستاییان و عشایر ،برقراری بیمه برای این افراد است.

وی تاکید کرد : اگر مسئولان در شهرستانها برای پوشش بیشتر بیمه یاد شده تلاش کنند زمینه ای برای تضمین آینده این قشر و نیز پوشش بیمه آنها فراهم خواهد شد.

IMG_20170920_101952

وی اظهار امیدواری کرد که برگزاری آیین تکریم بازنشستگان بیمه کشاورزان ، روستاییان و عشایر ، زمینه ای برای رشد و گسترش بیشتر این نوع بیمه در استان یزد باشد.

در این مراسم که به صورت زنده از رادیو یزد پخش شد از ۱۰ بازنشسته بیمه روستاییان و عشایر استان به نمایندگی از یکهزار و ۵۴۰ بازنشسته پیش از موعد تکریم شد.

IMG_20170920_101956

همچنین مدیر صندوق بیمه کشاورزان ، روستاییان و عشایر یزد در مراسم یاد شده گفت: یک هزار و ۵۴۰ بیمه شده کشاورز، روستایی و عشایر این استان زودتر از موعد مقرر بازنشسته می شوند، که تاکنون احکام ۸۰۰ نفر صادر و حقوق شان نیز برقرار شده است.

حسن ابراهیمی در حاشیه مراسم یاد شده که فرمانداران اردکان، تفت و مهریز و برخی مسئولان استان حضور داشتند، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس قانون، دولت مکلف شد تا بیمه شدگانی را که در صندوق یادشده ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه و ۷۰ سال دارند با دریافت ۱۰روز مستمری بازنشسته کند.

وی افزود: هم اکنون ۲۱ هزار و ۱۰۰ نفر در استان از بیمه یاد شده بهره مند هستند که تفت و مهریز بیشترین تعداد بیمه و مستمری بگیر و بافق کمترین افراد را در این بخش دارد.

IMG_20170920_101948

مدیر صندوق بیمه یاد شده اضافه کرد: در مجموع ۸۰۰ نفر از بازنشستگان این دوره کشاورزان ، روستاییان و عشایر تفت و مهریز هستند.

ابراهیمی در باره وضعیت مستمری بگیران تصریح کرد: ۹۵۴ نفر مستمری بگیر فوتی و ۶۸ نفر مستمری بگیر زیر پوشش صندوق هستند، ۳۱۱نفر نیز سوابق خود را به صندوق های بیمه اجباری منتقل کرده اند.

وی در باره وضعیت و شرایط بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: این صندوق یکی از چهار صندوق عمومی کشور است که به صورت اختیاری افراد را در روستاها و شهرهای زیر۲۰ هزار نفر جمعیت بیمه می کند.

هم اکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار روستایی، کشاورز و عشایر کشور زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که سهم استان یزد از این تعداد ۲۰ هزار و ۱۴۷ خانوار و ضریب نفوذ آن ۲۲درصد است.

استان یزد برپایه سرشماری آبان ماه ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵درصد در شهرها و بقیه در مناطق روستایی زندگی می کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۰
برچسب ها:

You cannot copy content of this page