کتاب جغرافیای استان یا اردکان؟!

دسته: اخبار ویژه , مقالات
۱۷ دیدگاه
دوشنبه - 3 مهر 1396

آش تحریف جغرافیا در کتاب آموزشی جغرافیای استان یزد که این بار با نام «استان شناسی یزد» برای دانش آموزان پایه دهم آماده شده، به نفع شهر همیشه زیاده خواه استان آنقدر شور شده که نشان می دهد دست اندرکاران تدوین این کتاب یا از متعصبین اردکان هستند یا حافظ منافع کسانی که آتش ظلم بالای ۲۰ ساله آنها در جابجایی مرزهای جغرافیایی بین شهرها به نفع خود و غصب معادن و کارخانه هایی که امروز نفس کشیدن را برای مردم خودشان تنگ کرده همچنان پابرجاست.

اگر کتاب جغرافیای استان که پس از سالها فیلش یاد مدرسه کرده و به صورت آزمایشی چاپ شده است را ورقی بزنید پی به اشتباهات فاحش و عمدی که نشان از برنامه ای از پیش تعیین شده برای تثبیت تحریف های گذشته با سند سازی های جعلی در مرزهای جغرافیایی بین بافق و اردکان دارد، خواهید برد و متوجه آغاز سناریویی دیگر خواهید شد برای هر چه محدود تر کردن بافق، حتی در زمینه های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی و… .

برای مثال اگر به فصل دوم این کتاب یعنی جغرافیای انسانی استان یزد صفحه ۴۵ مراجعه کنید در کمال تعجب می بینید مولفان با وقاحت تمام جمعیت بافق را ۲۵ هزار و ۸۸ نفر،جمعیت بهاباد را ۲۰ هزار نفر و جمعیت اردکان را ۷۳ هزار و ۲۹۲ نفر درج نموده اند و جالب اینجاست که در بخش برای مطالعه صفحه ۵۰ این کتاب هنگام نوشتن نام شهرها برای میبد نوشته اند:
«این «شهر» بعد از «شهر» یزد دومین «شهر» پر جمعیت استان است و …» اما برای اردکان نوشته اند «این« شهرستان » در شمال غرب استان است و … »و جالب تر اینکه برای دیگر شهرستانها کلا واژه شهر و شهرستان را در توضیح حذف و به آدرس جغرافیایی بسنده نموده اند؛ مثلا برای بافق نوشته اند:« در جنوب شرقی استان با ۲/۸ درصد جمعیت استان یزد است » و برای بهاباد نوشته اند :« در شرق استان و دارای ۲/۵ درصد جمعیت استان است».

از دیگر تحریفهای هدفمند این کتاب به تغییر نام « آریز » به « اویز » در جدول جاذبه های اکوتوریستی صفحه ۸۱  و تغییر نام« پیرمراد» به « پیرداماد» در جدول بناهای تاریخی – فرهنگی صفحه ۸۴ می توان اشاره کرد.

نگاه ناسیونالیستی و القاء اردکان برتری، در این کتاب آنقدر زیاد است که امکان ندارد درباره موضوعی مطلبی بخوانید که تصویری از آن شهر نیامده باشد و حتی سؤالات طرح شده پایان هر بحث به گو نه ایست که دانش آموز حتما مجبور باشد نام این شهر خودبرتر بین را در پاسخ بنویسد تا در ذهنشان این نام حک شود.

درج نقشه پر ابهام تقسیمات سیاسی استان به بهانه های مختلف در جای جای کتاب آن هم با خطوط تغییر یافته مرزی که آنومالی های غنی بافق و بهاباد از آن جدا شده و عدم درج نام کویر «کر بنو» در کتاب از دیگر دسیسه هایی است که براحتی می توان نیت تدوین کننده ها را از آن فهمید.

در این مجال به ذکر همین چند مثال بسنده می کنم و مطمئنم با مطالعه دقیق تر و مقایسه این کتاب با کتابهای قبل و حتی آنچه در واقعیت امروز موجود است علاوه بر بدست آمدن موارد بسیار زیاد اشتباهِ عمدیِ هدفمند، ذهن شما نیز به یک نوع شیوع نژادپرستی شکل گرفته و حاکم شده بر استان از سوی سیاسیون یک شهرستان که نفوذشان جز ضرر برای استان خصوصا شهرستان بافق عایدی نداشته متبادر خواهد شد و خواهید دانست که آقایان این بار آموزش و فرهنگ استان را هدف گرفته اند تا با تمسک به دروغ و جعل نام و عدد و مقیاس و … آیندگان را نسبت به داشته های غنی معدنی ،اقتصادی ، فرهنگی و انسانی شهرستانهای خود جاهل و بی تفاوت بار آورند تا علاوه بر تاراج ثروت، ارزشهای هویتی آنها را نیز نابود نمایند.

در پایان به همه معلمان عزیز همشهری ام که قرار است دروغهای این کتاب جعلی را به دانش آموزان بافقی آموزش دهند پشنهاد می کنم ضمن اعلام مراتب اعتراض به تدوین کنندگان این کتاب حتما دانش آموزان خود را نسبت به اهداف شوم برخی متنفذان اردکانی در استان آگاهی بخشیده و به سیاسیونی که در میهن اسلامی ایران دستاوردی جز خودخواهی و نخوت ندارند بفهمانند راهی که می روند به ترکستان اختلاف است و تفرقه و خشونت و لاغیر.

محمد علی قاسم زاده


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۸۲
برچسب ها:
دیدگاه ها
رنجبر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 3 مهر 1396 - 5:49 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

این دیگه چه موضوع وحشتناکیه، به خدا روی اسرائیل غاصب را سفید کرده اند

رنجبر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 3 مهر 1396 - 6:20 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

اردکانی که یک روز مهد دموکراسی و ارزشهای اصلاح طلبی بود فعلا شده زادگاه ظالمان و طمعکاران،

ی چیز بگم و برم این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 3 مهر 1396 - 10:11 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بسپارید بر سنگ مزارمان تاریخ نزنند تا آیندگان ندانند که
بی عرضه گان این برهه از تاریخ ما بودیم

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 3 مهر 1396 - 11:13 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

بیایید کتابهاراجمع کنیم و برگشت بزنیم

رنجبربافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 4 مهر 1396 - 6:59 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای قاسمزاده حق را نوشتید و باطل نابود شدنی است

دانشجو این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 4 مهر 1396 - 8:53 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام آقای قاسم زاده پس ما برای چه نماینده انتخاب کردیم مگر قرار نبود از حق بافق در برابر زیاده خواهی ها دفاع کند.چطور شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما که مسئول روابط عمومی هستید چرا به نماینده تذکر نمی دهید؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سید حسینی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 4 مهر 1396 - 8:53 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

مردم رصد می کنند که مسئولان در خصوص این موضوع چکاره اند

فتاحی قلعه این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 4 مهر 1396 - 9:13 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

فرماندار، شورای شهر، امام جمعه، نماینده مجلس، روسای دستگاهای مربوطه در خصوص این قضیه خفت بار چکاره اند

رنجبر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 4 مهر 1396 - 9:17 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

به والله در زمان شاه اینجور خیانتها صورت نگرفته که الان در جمهوری اسلامی انجام می گیرد.

صدا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 4 مهر 1396 - 12:05 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

چرا هیچ کدام از مسئولین شهر در رابطه با واگذاری معادن بافق عکس العملی نشان نمی دهند؟!!! هم اکنون چندین معدن شهر در حال واگذاری می باشد.

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 4 مهر 1396 - 2:09 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

در ضمن ، محمد تقی خان بافقی را دولت آبادی نوشته است

محمدرضارضایی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 4 مهر 1396 - 3:17 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

هردم از این باغ بری میرسد…………..
جناب آقای قاسمزاده ممنون از تذکرتون.
کاش گوش شنوایی باشد

اخوان بهابادی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 4 مهر 1396 - 6:34 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

این در مقابل کارهای دیگر اردکان مانند کتک خوردن مردم مظلوم بهاباد به خاطر چادرملو غصب شده و ظلمی که به مردم رواشد، چیزی نیست، جواب این حق الناس گردن اون انسانهای جنایتکار و ستمگر اردکانی است که باید تقاص هم در این دنیا بدهند و هم در ان دنیا.

بافقي این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 5 مهر 1396 - 1:18 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

روسای محترم شهر گوش کنید و خاموش نباشید شماها منصبان این شهر هستید و باید از حق بافقیها دفاع کنید .تمام کتاب ها را جمع کنید و به استان برگشت بدهید تاهمه بفهمند .اینقدر سرتان را در لاک خودفرو نبرید .همه با هم همت کنید .

بافقی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. شنبه 8 مهر 1396 - 2:09 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

ممنون جناب قاسم زاده. با این اوصاف آن معلم دانایی که این کتاب را در مدرسه شروع به تدریس نماید از گرداورندگان این کتاب بدتر می باشد. پس لطفا به نشانه اعتراض تدریس نکنید و کتاب های تهیه شده را در کیسه های زباله کرده و بفرستید برای آموزش و پروش استان. پیشیپیش از همکاری فرهنگیان بافق تشکر و قدردانی بعمل می آید.

محمدی مجید این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 23 مهر 1396 - 2:42 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
باید در راستای اعتراض به این حق خوری ها کتاب مورد نظر از تمام مدارس و دانش آموزان جمع و در یک اقدام فرهنگی به اداره کل تحویل و مراتب اعتراض را به مسئولین امر رساند
واقعا شرم است که در این دولت اسلامی اینقدر بی عدالتی و تبعیض است
راه دیگر هماهنگ بودن تمامی مسئولین شهر اعم از امام جمعه فرماندار نماینده مجلس روسای ادارت ، شهردار و …. می باشد که نمادین و مشهود اعتراض خود را دستجمعی اعلام کنند
دیر شروع کنیم که کردیم در باورهای فرزندانمان هم این خفت را ثبت خواهند کرد از طریق همین کتاب اموزشی

محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 30 مهر 1396 - 10:58 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

حاشا به غیرت مسئولان بافق خصوصا آموزش و پرورشی که پیگیری نکردن و اجازه تدریس این کتاب را دادن و حاشا به غیرت معلمانی که چنین اراجیفی را تدریس میکنند و حاشا به غیرت دانش آموزانی که چنین کتابی را در کیف خود میگذارند و محمل اراجیف هستند و به این جفنگیات گوش می دهند .
و حاشا …..

You cannot copy content of this page