استقرار بازرسان دامپزشکی شهرستان بافق جهت بازرسی بهداشتی دام در کشتارگاه در روزهای تاسوعا و عاشورا سال ۹۶

دسته: کشاورزی،دامداری و شیلات
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 6 مهر 1396
استقرار بازرسان دامپزشکی شهرستان بافق جهت بازرسی بهداشتی دام در کشتارگاه در روزهای تاسوعا و عاشورا سال ۹۶

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی شبکه دامپزشکی شهرستان از اجرای طرح نظارت بهداشتی و شرعی دام های قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی سال 96 خبر داد.

کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی شبکه دامپزشکی شهرستان از اجرای طرح نظارت بهداشتی و شرعی دام های قربانی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی سال ۹۶ خبر داد.

فرزانه سالاری با اشاره به ممنوعیت کشتار دام در معابر و منازل اظهار داشت: طرح ساماندهی کشتار در مناسبت‌های مذهبی با همکاری شهرداری شهرستان، ۲ بار در سال در روزهای عید قربان و تاسوعا و عاشورا برگزار می گردد که با توجه به در پیش بودن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا و اجرای سنت حسنه ذبح نذورات در این روزها، طبق هماهنگی های انجام شده با مسئولین ذیربط در شهرداری شهرستان، کشتارگاه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی دایر است و بازرسان بهداشتی و ناظران شرعی با حضور در کشتارگاه‌ خدمات‎رسانی لازم را به عموم مردم انجام خواهند داد تا با این روش از آلودگی معابر با خون و ضایعات لاشه دامی پیشگیری شود.

وی افزود: با عنایت به اینکه در این ایام، اولویت با کشتار دامهای قربانی و نذورات مردم در کشتارگاه می باشد و نیز با همکاری شهرداری شهرستان، مطابق با روزهای قبلی تمهیداتی از جمله در نظرگیری خودرو سردخانه دار جهت حمل گوشت در نظر گرفته شده است.

این مقام مسوول در پایان با ذکر این نکته که با توجه به ممنوعیت کشتار دام در معابر و منازل بدلیل آلودگیهای زیست محیطی و جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام توصیه اکید میشود در همه ایام سال ذبح دام در کشتارگاه انجام شود و همشهریان عزیز گوشت مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز که گوشت آنها ممهور به مهر دامپزشکی است، تامین کنند و پس از نگهداری ۲۴ ساعته در یخچال، آن را مصرف کنند.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page