آسیب شناسی بیستمین جلسه مجمع هم اندیشی

دسته: مقالات
۶ دیدگاه
دوشنبه - 10 مهر 1396

از بین بیست مجمع هم اندیشی ای که تا کنون برگزار شده است اینجانب توفیق حضور در چندین جلسه را داشته ام. در بیستمین مجمع هم اندیشی که روز تاسوعا با محوریت ” اهمیت نیروی انسانی” برگزار شد مواردی قابل توجه ای وجود داشت که از جمله آنها عبارت است از:
۱- عدم حضور سه تن از اعضای جدید شورای شهر (که به نوعی میزبان این مجمع هم اندیشی محسوب می شدن)، امام جمعه محترم و مدیر عامل محترم سنگ آهن که از تاثیز گذاران شهر محسوب می شوند این شائبه رو ایجاب می کند که گویا اتحاد و همدلی مسئولین خدشه دار شده است.
۲- عدم وجود ملاک های شفاف و مشخص برای انتخاب مدعوین باعث شده تا بسیاری از صاحب نظران و فرهیختگان توفیق حضور در این مجمع را نداشته باشند و اینگونه به نظر برسد که مدعوین به صورت سلیقه ای انتخاب می شوند.
۳- پیرامون بحث اهمیت نیروی انسانی و راهکارهای پرورش نیروی انسانی پیشنهادات بسیار خوبی مطرح شد که متاسفانه هیچ کدام از آنها در قالب مصوبه به همراه مسئول پیگیری مشخص نگردید. ( که به نظر اینجانب اگر مصوبه تهیه بانک اطلاعاتی از نخبگان شهر با مسئولیت آموزش و پرورش تصویب می شد می توانست در آینده بسیار مورد استفاده قرار بگیرد)
۴- کم رنگ شدن نقش کارگروه های تخصصی که در گذشته با ارائه گزارشاتی در جلسات حضور فعال تری داشتند.
۵- گزارشات آماری و دقیق سرکار خانم رنجبر از روند پیشرفت مصوبات جلسه گذشته مجمع هم اندیشی پیرامون بحث گردشگری از نکات مثبت جلسه تلقی می شد.
۶- انتظار خروجی های عملیاتی از مجمع هم اندیشی تفسیر اشتباهی است که ذهنیت بسیاری را نسبت به اثرگذاری این مجمع تحت شعاع قرار داده در صورتیکه نقش اینگونه مجامع بیشتر به صورت مشورتی و کمک به تبیین اهداف بلند مدت و کلان شهر باشد.
۷- به نظر می رسد بسیاری از فرهیختگان و صاحب نظران شهرستان بنا بر اختلاف سلیقه ای که با موسسین این مجمع داشته اند از حضور در این مجمع خودداری می کنند. که به نظر اینجانب عدم حضور عزیزان به نوعی پاک کردن صورت مسئله محسوب میشود و وجود مجمع هم اندیشی فراگیر با تضارب آرا از ضروریات مورد نیاز شهر می باشد.

حامد فخارزاده بافقی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸۱
برچسب ها:
دیدگاه ها
فتاحی قلعه این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 مهر 1396 - 7:42 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

جناب فخارزاده اتفاقا این مجمع تا این لحظه خروجیهای خوبی داشته است. فقط زمان تشکیل جلسه نامناسب می باشد. زمان تشکیل یکی از نقاط ضعف اساسی است که بایست برطرف گردد.و کمرنگ بودن کمیسیونها را موافق هستم. که بایست جبران شود.

امیریان این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 مهر 1396 - 7:50 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

نبود فرماندار را نباید گلایه کرد چون وی غیربومی است

leila این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 مهر 1396 - 9:30 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای فخارزاده یا در جلسه نبودید یا خواب بودید
طبق شنیده ها درجلسه صحبتهای آقای طالعی (معاون)درخصوص عدم قدر دانی از افغانیها (و نه استفاده از نیروهای بومی)از خنده دارترین موضوعات بود
خانم رنجبر هم بجای گزارش از روند اجرایی صورتجلسه گذشته به گزارش کار خودش پرداخته که با اعتراض عباسی روبرو شد و گفته درخصوص صورتجلسه قبلی هم عملا هیچ اقدامی نشده چرا که خانم رنجبر گفته حدنصاب امتیاز اداره شدن رسیده ولی اداره شدن نمایندگی میراث بافق سه تا پنج سال آینده خبری نیست و آقای عباسی به طعنه بهش گفته که بشارتی خوبیه؟؟!!!
رییس آموزش و پرورش هم بجای پاسخگویی از دلیل عدم موفقیت دانش آموزان در کنکور بهانه های عدم تمکن مالی را پیش کشیده که دوستان دیگر ظاهرا جوابشو دادن که دکتر میرغنی زاده ها برخورداریها و….با عدم تمکن مالی به این درجات رسیدند.
درخصوص عدم وجود هیچ جای فرهنگی مناسب پارک آموزشکده و…که از جانب یکی دیگه مطرح شده هم بنابه گفته ایشون ما داریم در اوج فلاکت و فقر و نداری توبافق زندگی میکنیم؟؟؟
نکته مثبت جلسه نیاز به تشکیل انجمن نخبگان و شناسایی ایشان و حمایت عملی از ایشانه که اینم بقول شما صورتجلسه نشده که کسی پیگیر بشه و دقیقا مثل جلسه قبلی که راجع به میراث بوده به باد فنا رفت و خواهد رفت دقیقا مثل دیگر صورتجلسات قبلی و ۹/۶ و صورتجلسه نحوه برگزاری مراسم عاشورا از طرف هیاتها؟؟!!!!

محمدرضا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 مهر 1396 - 11:07 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

آقای فخارزاده و دوستان عزیز یه شهر دیگه را مثال بزنین که همچین جلسه ای دارن اصلا وجهه قانونی داره یا نه ….

رنجبر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 مهر 1396 - 11:45 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

اقای دکتر لطفا از خواب گرا خیز

علی ظفر این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 10 مهر 1396 - 7:42 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام جناب اقای فخارزاده
نکات خوبی رو مدنظر داشتین بخصوص سلیقه ای انتخاب کردن افراد چون بدین جهته که
حضور بانوان در این نشست و حتی نشستهای دیگر نادیده گرفته شده و تنها یکخانم حاضر بود که جای سوال داره

متاسفانه تبعیض جنسیتی در بافق زبانزد شده چون خانمهای فعالی در این شهرستان هستن که علی رغم سخنان زبانی به برابری جنسیتی و حقوقی زنان از هیچگونه حقی برخوردار نیستن
بسی جای تاسفه که در افتتاح پارک بانوان هیچ خانمی نبود و دیگه توقعی از جلسات نیست
از همه اینها گذشته جز چند نفر کدوم یک از حاضران ین افراد فرهیخته هستن
فرهیخته بودن مصادیقی داره که هرگز در این افراد وجود نداره

You cannot copy content of this page