تشریح ماده ۳۷ قانون تأمین اجتماعی

دسته: اجتماعی
۲ دیدگاه
سه‌شنبه - 18 مهر 1396

با سلام و احترام به همراهان عزیز؛

«بافق فردا» از امروز با همکاری و به پیشنهاد روابط عمومی تامین اجتماعی شعبه بافق، برخی از قوانین تامین اجتماعی را برای آگاهی و بهره مندی بیشتر خوانندگان گرامی در سایت درج می نماید.

آگاهی افراد حقیقی و حقوقی از قوانین تأثیر بسزایی در انجام امور-کاهش مشکلات اداری و کوتاه نمودن مسیر ارائه خدمات اداری دارد . بنابراین قصد داریم تا قوانین و مقررات سازمان تأمین اجتماعی را جهت بهره برداری مخاطبین سازمان از طریق رسانه ها و سایت های شهرستان اطلاع رسانی نماییم

اولین ماده قانونی پر کاربرد:

 ماده ۳۷ قانون تأمین اجتماعی

هنگام نقل و انتقال عین یا منافع مؤسسات و کارگاه های مشمول این قانون اعم از اینکه انتقال بصورت قطعی ، رهنی ، صلح حقوق یا اجاره باشد و اعم از اینکه انتقال بطور رسمی یا غیررسمی انجام بگیرد ؛ انتقال گیرنده مکلف است گواهی سازمان را مبنی بر نداشتن بدهی بابت حق بیمه و متفرعات آن از انتقال دهنده مطالبه نماید .

دفاتراسناد رسمی مکلفند در موقع تنظیم سند از سازمان راجع به بدهی واگذارنده استعلام نمایند در صورتی که سازمان ظرف ۱۵ روز از تاریخ ورود برگ استعلام به دفتر سازمان پاسخی به دفترخانه ندهد ، دفترخانه معامله را بدون مفاصاحساب ثبت خواهد کرد .

در صورتی که بنا به اعلام سازمان واگذارنده بدهی داشته باشد می تواند با پرداخت بدهی معامله را انجام دهد بدون اینکه پرداخت بدهی حق واگذارنده را نسبت به اعتراض به تشخیص سازمان و رسیدگی به میزان حق بیمه ساقط کند .

درصورت انجام معامله بدون ارائه گواهی مذکور انتقال دهنده و انتقال گیرنده برای پرداخت مطالبات سازمان دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود .

وزارتخانه ها و مؤسسات و شرکتهای دولتی همچنین شهرداریها و شورای مرکزی اصناف و سایر مراجع ذیربط مکلفند در موقع تقاضای تجدید پروانه کسب یا هرنوع فعالیت دیگر مفاصاحساب پرداخت حق بیمه را از متقاضی مطالبه نمایند .

درهرحال تجدید پروانه کسب موکول به ارائه مفاصا حساب پرداخت حق بیمه می باشد .

تبصره : سازمان مکلف است حداکثر پس از یک ماه از تاریخ ثبت تقاضا مفاصاحساب صادر و به تقاضا کننده تسلیم نماید .


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵۹۶
برچسب ها:
دیدگاه ها
علی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 18 مهر 1396 - 12:30 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

سلام، آفرین بر ابتکار آقای حاجی حسنی و همکارانشان

مهدی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 10:13 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام و ضمن تشکر لطفا بفرمائید این ماده ۳۷ در چه سالی تصویب شده و آیا شامل قراردادهای قبل از آن تاریخ می شود یا خیر؟

You cannot copy content of this page