کشف ۷۰۰ کیلوگرم چوب تاغ غیر مجاز در بافق

دسته: محیط زیست، منابع طبیعی، گردشگری
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 18 مهر 1396

۷۰۰ کیلوگرم چوب تاغ غیر مجاز در بافق کشف و توقیف شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق با اعلام این خبر اظهار داشت:‌۷۰۰ کیلوگرم چوب تاغ بدون اخذ مجوز از این اداره از یک دستگاه وانت بار کشف گردید.

کمال کریمی اضافه کرد: در پی گشت حفاظتی توسط مأمورین این اداره در اراضی ملی منطقه حسن آباد شهرستان بافق، از یک دستگاه وانت بار، میزان ۷۰۰ کیلوگرم چوب تاغ بدون اخذ مجوز از این اداره کشف گردید.

وی در ادامه عنوان داشت: وانت با ر مذکور به همراه محموله کشف شده طی هماهنگی با مقام قضایی شهرستان توقیف گردیده تا سیر مراحل قانونی آن طی شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق ماده ۴۲ قانون حفاظت از منابع طبیعی را یادآور شد و افزود: مطابق با این قانون بریدن و ریشه کن کردن، سوزاندن نهال و درخت و تهیه چوب، هیزم و زغال از منابع ملی و توده های جنگلی بدون اخذ پروانه از اداره منابع طبیعی ممنوع است و مرتکب به پرداخت جریمه ۱۱ روز تا ۶ ماه حبس تأدیبی و پرداخت جریمه نقدی طبق نظر کارشناس جنگل و مرتع این اداره می باشد.

کمال کریمی با بیان اینکه عرصه های منابع طبیعی و دولتی شهرستان بافق وسعتی بیش از ۸۵۰ هزار هکتار از سطح شهرستان را دربرمی گیرد از عموم مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تصرف و تجاوز اراضی ملی و دولتی، این اداره را با شماره تماس ۳۲۴۲۲۰۶۰ مطلع و یا با تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۵۰۴ تماس حاصل نمایند.

۵۰۰۲

۵۰۰۱


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page