بافق در آتش وعده ها…

دسته: اخبار ویژه
۳ دیدگاه
سه‌شنبه - 25 مهر 1396

شامگاه چهارشنبه ۹۳/۵/۲۲ دکتر ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن حضور در شهرستان بافق ، در محل بلوار شهید بهشتی با حضور استاندار ، رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور ، امام جمعه ، نماینده مجلس ،فرماندار بافق و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی کلنگ احداث پلی کلینیک بافق را به زمین زد.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت من به شهرستانی آمده ام که ۹۱ درصد بیمه شدگانش تحت پوشش تامین اجتماعی می باشند و زندگی ،ازدواج ، و تمام مناسبات مردم این شهر با معدن گره خورده و شکل گرفته.

ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در ادامه ی صحبت هایش در هنگام مراسم کلنگ زنی پلی کلنیک تخصصی بافق گفت :من قول داده بودم به این مردم زحمت کش بافق خدمت کنم و امروز آمده ام به قولم عمل کنم.

دکتر ربیعی در جمع مسئولین کشوری ،استانی ،شهرستانی و همچنین تعدادی از مردم بافق با صداقت و صراحت تمام قول می دهم ظرف مدت ۲۴ ماه این پروژه تمام شود و دقیقا ۲۲/۵/۹۵ پلی کلنیک به بهره برداری برسد .

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آرزو کرد کاش روزی برسد که مالک تمام معادن صندوق های کارگری باشند او ادامه داد روزی که صندوق را تحویل گرفتم چهارماه حقوق کارگران پرداخت نشده بود و امروز که در خدمت مردم بافق هستم تمام کارگران تحت پوشش مجموعه ام حقوق تیر ماه را دریافت نمودند و ما فقط بیست روز از به روز شدن حقوق عقب هستیم.

ربیعی در ادامه ی سخنان خود اعلام نمود در طرح بیمه سلامت همگانی ۶ میلیون نفر ثبت نام کرده اند از این ۶ میلیون تماما بیمه شده اند تنها ۶۰۰ هزار نفر از مردم تحت پوشش سبد کالا اجناس غذایی خود را دریافت ننمودند .

دکتر ربیعی در خصوص یارانه گفت ما در مرحله ی دوم اجرای هدفمندی یارانه ها که در دولت تدبیر و امید برگزارشد در دام مسیر طی شده افتادیم و تصمیم داریم در ادامه ی اجرای طرح هدفمندی یارانه ها هدفمند عمل کنیم .

خبر خوشحال کننده ای وزیر برای بیمه شدگان تامین اجتماعی داشت او گفت در چند ماه آینده کارت الکتریکی سلامت برای تمام بیمه شدگان عزیز تامین اجتماعی صادر می شود و این کارت امر درمان عزیزان را تسهیل می کند.

نویدی که وزیر برای معتدادان و خانواده های این قشر آسیب پذیر داشت بسیار خوشحال کننده بود ایشان اعلام نمود ما بدون سر وصدا داریم کار می کنیم و موفق شدیم با تهیه ی طرحی تمام معتادان را تحت پوشش بیمه درمان ببریم و ۲۷۰ قلم دارو به دارو های تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اضافه نمائیم.

دکتر ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در ادامه ی برنامه های خود در محل فرمانداری بافق در جلسه ی کارگروه پی گیری شهرستان با حضور خبرنگاران شرکت نمود .در این جلسه محمد رضا صباغیان ، حسین ندافیان به عنوان اعضای کار گروه پیگیری و امیر زاده ، حسن تشکری به عنوان اعضای شورای شهر مطالبی را به اطلاع وزیر و همراهان رساندند
ربیعی بعد از استماع سخنان اعضای کارگروه پیگیری گفت : هیچ چیز نباید از طرحها کاسته شود و اینجانب به عنوان وزیر امنیت شغلی تک تک کارگران را تعهد می نمایم .

ربیعی گفت من در باره ی این شهر و مردم این شهر خود را مسئول می دانم و من وزیر کار هستم و وزیر بیکاران نیستم و امید وارم ۱۰ میلیون بیکار را به کار بگیریم.

عسکری مدیر عامل شرکت سنگ آهن در این قسمت از برنامه در حضور وزیر اعلام کرد تا پایان سال ۹۳ یعنی در شش ماهه دوم این سال ۱۵۰۰ نفر از بیکاران بافق برای کار در طرحهای توسعه ی جذب شرکت سنگ آهن می شوند و وزیر محترم تعاون ، کار ، رفاه اجتماعی از خبرنگاران حاضر در جلسه خواست خبر جذب نیرو را رسانه ای نمایند.

بدنبال اعلام این خبر یکی از اعضای هیئت مدیره صندوق فولاد اعلام کرد تمام تعهدات صندوق نسبت به کارگران و شهر بافق صد در صد عملی می شود.

در ادامه صحبت دکتر ربیعی گفت ما اگر بتوانیم تامین اجتماعی و کارگران در مالکیت سهیم نمائیم بهتر و بیشتر می توانیم به آبادانی شهر کمک کنیم و باید ترتیبی اتخاذ شود و پای سازمان تامین اجتماعی و کارگران در مالکیت معدن از طریق صندوق های کارگری بازشود.

وزیر گفت کارگران سی و نه روز اعتصاب نمودند اگر ۳۳۹ روز هم اعتصاب در بافق ادامه داشت ما هرگز اجازه نمی دادیم اتفاقات گذشته در بافق تکرا ر شود و تاکید نمود حرمت کار و کارگر برای تک تک ما واجب است و من نوکر کارگران هستم و خوشحال که مدام پیگیری کردم و الان خوشحالم حتی یک تو به کسی گفته نشد پس شایسته است زبان همدیگر را بفهمیم و با تفاهم مشکلات را حل کنیم و دست از زبان تهدید بر داریم.

ربیعی گفت من قول می دهم علاوه بر جذب ۱۵۰۰ نفر در شرکت که توسط مدیر عامل اعلام شد کارگروه مشاغل خرد وزارتخانه به بافق سفر کنند و در زمینه ی راه اندازی کارگاههای کوچک به بیکاران کمک نمایند.

وقتی در ادامه ی مراسم امیر زاده دبیر کارگروه و عضوی شورای شهر درخواست پیگیری ۱۵ درصد از ناحیه ی وزیر شد دکتر ربیعی اعلام کرد در خصوص این ۱۵ درصد که می فرمائید من در همین جا ودر حضور همه ی حاضرین قسم می خورم بیشتر از ۱۵ درصدی که شما می خواهید به این شهر و مردم این شهر کمک کنم که حاضرین با صلوات از وزیر تشکر نمودند.

در پایان جلسه فرمانداری، وزیر و همراهان در معییت امام جمعه ، نماینده مجلس و فرماندار شهرستان از طرحهای در دست اجرا ی شرکت سنگ آهن بازدید نمودند و ضمن صحبت با کارگران و مهندسین شرکت از نحوه ی اجرای پروژه های در دست اقدام شرکت سنگ آهن مطلع شدند .

حسین ندافیان فرماندار سابق بافق ضمن بیان نحوه تشکیل استان یزد با حضور شهرستان های بافق ،اردکان،تفت و یزد در ۵۵ سال پیش گفت:در هیچ جای کشور سراغ نداریم که ماشین ها پر خارج شوند و خالی برگردند وبه همین دلیل بافق از لحاظ صنعت از همه جا عقب تر است.

وی با اشاره به حوادث سال ۷۹ بیان داشت:سال ۷۹ که اعتراضی انجام شد وزیر و معاونانش به بافق آمدند و صورتجلسه ای مبنی بر جلوگیری از خصوصی سازی تا زمان آماده سازی زیرساخت ها نوشته شد اما همچنان در قالب صورتجلسه ماند وتعدادی از کارخانه ها را شروع کردند اما به نتیجه نرسید والان گودالی ازجای کوه آهن باقی مانده است و آن کارخانه هایی که در پشت آن مشاهده می شود به جز یکی دو تای آن بقیه دکوری می باشد.

فرماندار سابق بافق در ادامه افزود:ما از مسئولین تمام دولت ها ۴۰۰ برگ روزنامه وعده ،وعید داریم و آیا محرومیت های بافق با دو درصد عوارض مصوب دولت قبل که در سال ۸میلیارد بیشتر نمی شود رفع می شود؟

ندافیان در پایان ضمن تشکر از سفر وزیر بلافاصله پس از فرود هواپیما در یزد به بافق خواسته مردم را بیان کرد و گفت،هیچ کس مخالف خصوصی سازی نیست و در قبال آن چه را که دولت در قالب خصوصی سازی از بافق می برد در قالب ۱۵ درصد به صورت هدیه همین امشب وزیر محترم مصوب کنند و با دست خود به مردم بدهند و این خواسته مردم است و از این کوتاه نخواهند آمد.

درادامه صباغیان ،نماینده کارگران درکارگروه پیگیری به بیان مشکلات شهرستان ومحرومیت آن پرداخت.وگفت دولتی بودن برای ما ضرر داشت ومردم بافق با خصوصی سازی مخالف نیستند ولی با این نوع خصوصی سازی چرا مخالفند و آن را بالاتر از ضرر میدانندو درحق شهرستان بافق ظلم شده است ،وسوالی مهم را مطرح کرد:وزیر محترم ۵۰سال است از این شهر سنگ خارج می شود ،چرا هنوز مردم شهرستان بافق ناراضی اند؟
و در ادامه به ریشه یابی این نارضایتی ها پرداخت :
شهرک صنعتی بافق ورکود آن ،
انتقال تعمیر گاه منحصر به فرد لکومتیو از بافق که ۴ را ه مواصلاتی ریلی کشور است به کرج و جا های دیگر ،
از ۸ طرح فولادی فقط بافق خصوصی سازی شد،
خوردن کلنگ کارخانه گندله دربافق وساخت دراردکان،
عدم ساخت کار خانه های جوار معدنی تاکنون پس از ۵۰سال مگر اخیرا کار خانه آگلو مراسیون ،
تعطیلی تنها کارخانه خصوصی کاشی،
انتقال بندر خشک به مهریز ،
گرفتن معدن چادرملو توسط اردکان ،
معدن سرب و روی د ربافق است ولی کار خانه آن د رنزدیک یزد زده شد،
بندر گمرک بافق به سیرجان انتقال یافت با اینکه کلنگ آن د ربافق خورده بود
گرفتن معدن دی ۱۹از بافق توسط اردکان ،
عدم داشتن گاز شهری ،
بخشی از مشکلاتی بود که صباغیان مطرح کرد وگفت مردم همه این انتقال های ناعادلانه را دیده اند ،مردم خصوصی سازی های بدون هیچ گونه بهره بردن را دیده اند و هم اکنون دیگر به قول های مسئولین اعتمادندارند.
هم اکنون اعلام شده است معدن واگذار شده است به صندوقی که خود پر از مشکلات مالی است. ومردم میخواهند اگر دولتی بماند ویا خصوصی بشود ،حقشان حفظ شود واز این حق خود کوتاه نخواهند آمد.

وی درپایان اظهار داشت : ۱۵درصد درخواستی وتکمیل چرخه فولاد دربافق حق مردم بافق است .وامشب در دستان شماست که میتوانید بابرگرداندن آن به مردم شهرستان بافق هم دنیای خود را آباد کنید و هم آخرت خود را.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲۵
برچسب ها:
دیدگاه ها
پورامینی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 25 مهر 1396 - 10:22 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

نارضایتها را خوب امدید

دلسوز این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 25 مهر 1396 - 11:10 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

و در ادامه به ریشه یابی این نارضایتی ها پرداخت :
شهرک صنعتی بافق ورکود آن ،
انتقال تعمیر گاه منحصر به فرد لکومتیو از بافق که ۴ را ه مواصلاتی ریلی کشور است به کرج و جا های دیگر ،
از ۸ طرح فولادی فقط بافق خصوصی سازی شد،
خوردن کلنگ کارخانه گندله دربافق وساخت دراردکان،
عدم ساخت کار خانه های جوار معدنی تاکنون پس از ۵۰سال مگر اخیرا کار خانه آگلو مراسیون ،
تعطیلی تنها کارخانه خصوصی کاشی،
انتقال بندر خشک به مهریز ،
گرفتن معدن چادرملو توسط اردکان ،
معدن سرب و روی د ربافق است ولی کار خانه آن د رنزدیک یزد زده شد،
بندر گمرک بافق به سیرجان انتقال یافت با اینکه کلنگ آن د ربافق خورده بود
گرفتن معدن دی ۱۹از بافق توسط اردکان ،
عدم داشتن گاز شهری تمامی اینههههههههههههههههها را جدااااااااااااااااااااااااااااا صورتجلسه ۹/۶/۹۳ همممممممممممممممممممممممممممممم جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

ابوالفضل این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 25 مهر 1396 - 3:59 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

استخدام که میشه اما همه غریبه همه شاهد حضور خیلی افراد غیر بومی توی سنگ آهن هستیم که هر روزم بر تعدادشون افزوده میشه و بالطبع فرهنگ شهرمون رو مورد هدف قرار داده
اما جوون بافقی چی به بهونه های مختلف از استخدام و بکار گیریشون طفره میرن

You cannot copy content of this page