طرح جامع بقاع متبرکه تنها ملاک عملکرد سالانه هیأت امنا است

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
شنبه - 6 آبان 1396
طرح جامع بقاع متبرکه تنها ملاک عملکرد سالانه هیأت امنا است

رئیس هیات امناء امامزاده رییس هیات امنا آستان مقدس عبدالله(ع)بافق گفت: طرح جامع امامزاده عبدالله(ع) بافق با هدف ساماندهی، عمران و آبادانی آستان متبرکه و خدمات دهی بهتر به شهروندان و زائران انجام می گیرد.

IMG_20171028_133057

IMG_20171028_133059

رئیس هیات امناء امامزاده عبدالله(ع)بافق گفت: طرح جامع امامزاده عبدالله(ع) بافق با هدف ساماندهی، عمران و آبادانی آستان متبرکه و خدمات دهی بهتر به شهروندان و زائران انجام می گیرد.

IMG_20171028_133051

در آیین غباررویی و عطر افشانی حرم مطهر امامزاده عبدا…(ع) بافق سید سعید حسینی طبق غبارروبی گذشته در ابتدا این مراسم گزارشی از عملکرد هیات امنا در بخش عمران و نوسازی بخش های مختلف آستان متبرکه را ارائه نمود.

IMG_20171028_133046

وی در ابتدا سخنان خود به اقدامات انجام گرفته در بخش عمران اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث کارهای عمرانی اولین مورد سکوی ورودی صحن است که توانستیم به بهترین شکل انجام دهیم و در ایام عاشورا به بهره برداری رسید.

IMG_20171028_133041

این طرح به دلیل استاندارد نبودن پله های ورودی برای استفاده سالمندان و معلولان ،به وسیله مشاورین ذی ربط و بحث های کارشناسی شده انجام گرفت،که رضایت همگان را همراه داشت.

حسینی در پاسخ به این سوال که چرا در قسمت ورودی رمپ برای استفاده معلولان و سالمندان مکانی مد نظر قرار نگرفته است تصریح کرد: این موضوع شیب استاندارد را نداشته ،به دلیل اختلاف زیاد سطح صحن با کف بازار باعث شد این کار محقق نشود حتی در بازدید دکتر خوشگذران و مسئول جامعه معلولین در محل،این مسئله مشخص شد.
وی افزود: برای رفع این مشکل با توجه به اینکه ساخت سرویس های بهداشتی در انتهای صحن باب الجواد قرارگرفته و تمامی رمپ های مورد نیاز تا حرم مطهر دراین ضلع آستان مقدس می باشد مشکل سالخوردگان ومعلولین مرتفع می شود.
رییس هیات امناء آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) در ادامه به اجرای طرح جامع در مرمت و بازسازی این آستان پرداخت و خاطر نشان کرد : طرح جامع توسط مشاورین مربوطه به اتمام رسیده و از سوی مسئولین استان و تهران نیز تایید شده است که از جمله مزایای این طرح پیشبرد هر چه بهتر امور و جلوگیری از دوباره کاری خواهد بود.

وی در ادامه به بیان دیگر اقدامات انجام گرفته به شرح ذیل اشاره نمود و افزود:ساخت سرویس های بهداشتی که به دلیل برخی مسائل نقشه ای با تاخیر انجام گرفت خوشبختانه رو به اتمام است، درخواست گاز کشی برای آستان مقدس در قسمت های شوفاژخانه،حسینیه و آشپزخانه، که در حسینیه و آشپزخونه انجام گرفته و شوفاژ خانه نیز مراحل پایانی را سپری می کند.
وی همچنین نصب درب های چوبی که تعدادی نصب و در پشت جایگاه سخنرانی مشخص بود و همچنین حذف کلیه درب های آهنی موجود در حرم مطهر ، بازسازی درب های باب الجواد(ع) و باب الرضا (ع) که درب باب الرضا(ع) با ۳۰ درصد تخفیف انجام گرفته، بازسازی سیستم صوت آستان با مبلغی بالغ بر ۵۰ میلیون تومان (در جهت تهیه کابل ها،دستگاه و باند صوتی و اختصاص اتاق مخصوص به این بخش) را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

حسینی در ادامه سخنان خود به کارهای در دست اقدام این مجموعه اشاره کرد و گفت: از جمله کارهای در دست اقدام ادامه فاز۱ طرح جامع است که مربوط به ساخت سرویس های بهداشتی و کاشی کاری های جلو فاز۱می باشد، فاز ۲ طرح جامع در اولین فرصت شروع خواهد شد و قرارداد ۶۰۰ میلیون تومان کار آماده شده است، که با هماهنگی شهرداری انشاالله عملیاتی خواهد شد، بازسازی و ساماندهی سیستم برق به دلیل نابسامان بودن آن،که حدود یک ماه است که توسط چند نفر از دوستان در حال انجام است، ساماندهی و بازسازی سیستم دوربین های مدار بسته آستان، ساماندهی و بازسازی مغازه های اطراف آستان که تخلیه می شوند.
حسینی همچنین در بحث جاری امور نذورات خاطر نشان کرد:از جمله اقدامات صورت گرفته برای دریافت نذورات زائرین و همشهریان عزیز اعلام شماره حساب های مربوط به امورعمرانی، جاری و فرهنگی است مهمتر تهیه دستگاه کارت خوان بوده می باشد.

وی عنوان کرد: قابل ذکر است مبلغ ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از این نذورات توسط دستگاه کارت خوان انجام گرفته است.
رییس هیات امنا آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) ادامه داد:در طبخ غذای ظهر عاشورا نیز با اطلاع رسانی حدود ۶۰ میلیون تومان برای تهیه تجهیزات و طبخ ناهار توسط خیرین صورت گرفت که ۵۰۰ پرس برای مسافرین تدارک دیده شد،تهیه ماشین شستشو برای صحن حرم با هزینه بالغ بر ۳۵ میلیون تومان که۴میلیون تومان توسط فروشنده تخفیف داده شده است آماده بهره برداری نیز می باشد.
وی به اقدامات انجام گرفته در بحث فرهنگی اشاره کرد و افزود: از جمله برنامه های فرهنگی انجام گرفته می توان به سامان دهی مراسم مذهبی در جهت پر رنگ نمودن مراسمات فاطمیه،رمضان،عرفات ،محرم و ..، اجرای برنامه های اعلام شده از سوی اداره اوقاف به صورت سراسری در کشور مانند آرامش بهاری، نشاط معنوی در تابستان،کلاس قرآن و…
و پخش برخی مراسمات زنده از شبکه از طریق صدا و سیما اشاره کرد.
حسینی در پایان ضمن تشکر از خدمات علی اصغر فتاحی،زائرین و شهروندان بخاطر حسن اعتماد به هیئت امنا امامزاده عبدا…(ع) و همچنین تقدیر از روحانیون و مسئولانی که این هیئت امنا را همراهی نموده اندگفت: فتاحی پس از سالها تلاش در این آستان در خرداد ماه سالجاری به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

آفتاب بافق


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page