کیمیای ظهور (به مناسبت آغاز امامت امام زمان ( علیه السلام )

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی , مقالات
بدون دیدگاه
دوشنبه - 6 آذر 1396

سلام بر آل یاسین، سلام بر مهدی امتها و جامع تمام کلمات وحی الهی.
سلام بر آنکه شمشیر برکشیده و ماه تابان و نور درخشان است.
سلام بر آفتاب شب ظلمانی جهان و قرص ماه ایمان.
سلام بر بهار مردمان و نشاط آفرین روزگار.

چه زیباست کلام گوهر بار امام سجاد (علیه السلام  ) : براستی مردم زمان غیبت حضرت مهدی ( عج ) که بر امامت  او اعتقاد داشته و ظهورش را چشم به راه باشند از همه مردم زمانها برتر و بالاتر هستند . زیزا خداوند به آنان عقل و بینشی بخشیده که برای ایشان پنهانی امام بسان آشکار دیدار اوست …. آنها به حق مخلص میباشند براستی شیعه ما هستند ودر آشکار و نهان مردم را به آیین خدا  فرا میخوانند .
پس یادمان باشد که ؛ انتظار و چشم به راه آینده بودن شعله ای است در وجود انسان که هر چه فروزان تر و پرفروغ تر باشد تحرک و پویایی او نیز بیشتر خواهد بود و برعکس هر چه این شعله به سردی و خاموشی بگراید; تلاش و فعالیت انسان نیز کاستی می پذیرد تا آنجا که او تبدیل به موجودی سرد، بی روح، بی نشاط، گوشه گیر و بی تحرک می شود . انتظار منجی از سویی عاملی برای پایداری و شکیبایی در برابر سختیها و مشکلات عصر غیبت و از سویی دیگر عاملی برای پویایی و تحرک شیعیان و آماده باش همیشگی آنان است. بر اساس تعالیم ائمه معصومین، علیهم السلام، منتظر باید هر لحظه آماده ظهور باشد و زندگی خود را چنان سامان دهد که هر زمان که اراده خدا به ظهور تعلق گرفت بتواند با سربلندی در پیشگاه حجت خدا ظاهر شود

به عبارت دیگر انتظار ظهور حجت در آینده ای نامشخص هم بیم دهنده و هم نویدبخش است. بیم دهنده است; چرا که منتظر با خود می گوید شاید همین سال، همین ماه و یا همین روز ظهور رخ دهد و لذا باید آماده حضور در پیشگاه جت خدا و ارائه اعمال خود به آن حضرت باشم. و امیدبخش است; چرا که منتظر می اندیشد شاید در آینده ای نزدیک ظهور رخ دهد و سختیها و مشکلات او به پایان برسد و لذا باید پایداری و مقاومت ورزید و تسلیم جریانهایی که در پی غارت سرمایه های ایمانی و اعتقادی اند  نشد . هر کسی در هر لباس و شغلی که هست  بایست بیشتر به اصلاح خود ، خانواده و جامعه اش بپردازد امروزه نزدیک شدن دلها به همدیگر و داشتن روحیه عطوفت و مهربانی بیش از هر چیز دیگر لازم است  .یکی از وظایف مهم مردم در عصر غیبت کبری، داشتن روحیه اصلاح گری در سطح جامعه است. هر فردی باید در برابر آحاد مردم (جامعه اسلامی) احساس مسئولیت کرده و در راه اصلاح و ساختن افراد تلاش نماید. تا جامعه و افراد آن آماده پذیرش حکومت جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه شوند . نهم ربیع الاول روز تجلی حاکمیت مستضعفان بر جهان و روز نوید دهنده شکست نمرودیان و روز شادی شیعیان در تاجگذاری امام زمان ( عج ) مبارک باد .

با تشکر از هموطنان خونگرم : اکبر خالقدادی

 


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page