صبح امروز:پلمپ یک واحد متصدی کشتار غیرمجاز در بافق

دسته: کشاورزی،دامداری و شیلات
۲ دیدگاه
یکشنبه - 5 آذر 1396
پلمپ یک واحد متصدی کشتار غیرمجاز در بافق

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بافق، در راستای حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان، با دستور دادستان شهرستان و با همکاری نیروی انتظامی، مکان کشتار یکی از متصدیان کشتار غیر مجاز، به دلیل ممنوعیت کشتار در خارج از کشتارگاه پلمپ شد.

IMG_20171126_183640

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بافق، در راستای حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان، با دستور دادستان شهرستان و با همکاری نیروی انتظامی، مکان کشتار یکی از متصدیان کشتار غیر مجاز، به دلیل ممنوعیت کشتار در خارج از کشتارگاه پلمپ شد.

دکتر زارع؛ سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: از نظر قانونی نیز کشتار دام در خارج از کشتارگاه، خلاف قانون بوده و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات‌های اسلامی و مواد ۴ و ۱۲ قانون سازمان دامپزشکی کشور قابل پیگرد در مراجع قضایی است.
این مقام مسئول عنوان کرد: صدور حکم قضایی برخورد با متصدیان کشتار غیر مجاز و پلمپ مکان آن ها از سوی دادستان محترم شهرستان به جهت سلامت شهروندان صادر گردیده است که از این احساس مسئولیت دادستان در جهت سلامت مردم قدردانی می گردد.
شهرداری شهرستان، موظف شده است حداکثر تا ۲۴/۱۰/۹۶ نسبت به رفع نواقص بهداشتی و عمرانی کشتارگاه سنتی بافق در جهت تامین سلامت شهروندان اقدام کند تا همشهریان محترم از سلامت گوشت مصرفی خود در مراکز عرضه گوشت اطمینان خاطر داشته باشند.
زارع افزود: متاسفانه علیرغم تذکرات متعدد به متصدیان کشتار غیر مجاز، این رویه به قوت خود باقی است و با توجه به مشکلات بهداشتی و بیماریهایی که ممکن است بواسطه کشتار غیرمجاز ایجاد گردد، از همشهربان خواست تا از مصرف چنین گوشتهایی خودداری نمایند.

وی در پایان تاکید کرد: تولیدکنندگان محصولات دامی و دامداران باید به این یقین برسند که دامپزشکی را در مقابل و در تضاد با خود نبینند، بلکه این نهاد را برای حفظ سلامتی مردم در کنار خود ببینند تا همه با هم برای حفظ سلامت جامعه نقش موثری ایفا کنیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸۰
برچسب ها:
دیدگاه ها
محمد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 5 آذر 1396 - 7:26 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

درود بر دکتر زارع که به دنبال سلامت ملت است

ایلیا این نظر توسط مدیر ارسال شده است. دوشنبه 6 آذر 1396 - 2:20 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

ای کاش آقایان برای کشتاردام دردهه اول محرم ومخصوصا بعدازظهر روز تاسوعا هم تدبیری می اندیشیدند.چون این کشتاربی رویه دام علاوه بربهداشتی نبودن جنبه منفی بسیاربزرگتری داردوآن کشتن وحشیانه دام درحضورجمع کثیری ازمردم صورت می گیرد که تعدادقابل توجهی ازآنها کودک هستند وسلامت روحی روانی فرزندانمان را به خطر می اندازدعلاوه برکودکان زنان مردان وافرادسالخورده وبیماران قلبی وافرادی که سابقه سکته دارند نیز درجمع حاضرندوهمانطورکه چندین سال گذشته شاهدبودیم این عمل زشت ووحشتناک جلوی چشمان حیرت زده مردم صورت می گیردوکسی تاکنون مانع نشده امیدوارم از محرم آیند جلوی این عمل قبیح گرفته شودتاباورکنیم دامپزشکی تبعیض روا نمی دارد به به مسولین هیات های عزاداری توصیه می کنم که دام های خودرا درکشتارگاه ذبح کنند تا شبهه ریاکاری وظاهرسازی وخودنمایی وبه رخ دیگران کشیدن عظمت هیات خودرا برطرف نمایند لازم به یادآوری است که اصلی از سند۲۰۳۰درهمین مورداست یعنی دربرابر کودکان اعمال خشونت آمیز انجام ندهیم اجرهمه با سیدالشهداشهیدی که الگوی بشریت درهرزمان ومکان است (یاحسین(ع) ) بدرود

You cannot copy content of this page