پایش سلامت واحدهای عرضه لبنیات در شهرستان بافق

دسته: کشاورزی،دامداری و شیلات
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 21 آذر 1396
پایش سلامت واحدهای عرضه لبنیات در شهرستان بافق

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بافق: با توجه به اهمیت سلامت فرآورده های خام دامی برای جامعه انسانی، پایش و ارزیابی سلامت واحدهای عرضه کننده محصولات لبنی در شهرستان با همکاری اداره کل دامپزشکی استان انجام گرفت. در این پایش که تعداد 5 نمونه شیر خام از دامداری های نیمه صنعتی و 6 نَمونه شیر از دامداری های سنتی و 2 نمونه نیز از مراکز جمع آوری شیر در شهرستان به‌ صورت تصادفی اخذ و به ‌منظور انجام آزمایش‌های تکمیلی، نمونه‌های اخذ شده به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان ارسال گردید.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بافق: با توجه به اهمیت سلامت فرآورده های خام دامی برای جامعه انسانی، پایش و ارزیابی سلامت واحدهای عرضه کننده محصولات لبنی در شهرستان با همکاری اداره کل دامپزشکی استان انجام گرفت. در این پایش که تعداد ۵ نمونه شیر خام از دامداری های نیمه صنعتی و ۶ نَمونه شیر از دامداری های سنتی و ۲ نمونه نیز از مراکز جمع آوری شیر در شهرستان به‌ صورت تصادفی اخذ و به ‌منظور انجام آزمایش‌های تکمیلی، نمونه‌های اخذ شده به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان ارسال گردید.
کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی اظهار کرد: در این پایش وضعیت کنترل کیفی بهداشتی و شیمیایی فراورده های لبنی، بررسی بار میکروبی، وجود بیماری هایی چون ورم پستان، بررسی وجود و یا عدم وجود افزودنی‌های غیرمجاز به شیر مورد آزمایش و ارزیابی قرار خواهد گرفت.
دکتر سالاری ادامه داد: بیماری تب مالت یا بروسلوز به عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک انسان و دام محسوب می‌شود که می تواند از طریق فرآورده های لبنی آلوده انسان را مبتلا کند. در همین راستا و با توجه به اینکه حدود ۴۹ درصد از بیماری های انسانی از طریق حیوانات به انسان منتقل می گردد، می بایست کلیه واحدهای عرضه کننده لبنیات در شهرستان پایش‌ شوند.
وی با بیان اینکه نوع تغذیه و شیوه زندگی تاثیر بسزایی در پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام دارند، اظهارداشت: تامین سلامت و کیفیت در فراورده های خام دامی و بهره مندی همشهریان از سبد غذایی سالم و مطلوب در راس برنامه های شبکه دامپزشکی قرار دارد و این مهم از طریق تشدید نظارت و پایش مداوم واحدهای تولیدگر و عرضه کننده، عملیاتی می گردد.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۴
برچسب ها:

You cannot copy content of this page