هر ۲ روز یک نفر جان خود را در جاده‌های استان یزد از دست می‌دهد

دسته: استان , عمومی , یزد
بدون دیدگاه
شنبه - 2 دی 1396

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد با بیان اینکه سال گذشته ۱۳۴ نفر در جاده‌های یزد جان خود را از دست دادند، گفت: هر ۲ روز یک نفر جان خود را در جاده‌های استان یزد از دست می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محسن صادقیان پیش از خطبه‌های نماز جمعه با تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان را یکی از افراد زحمت کش و سخت کوش عنوان کرد، اظهار داشت: این رانندگان در زمان به‌عنوان سنگر سازان بی سنگر نامیده شدند و بعد از آن نیز رانندگان عزیز بودند که در بازسازی راه‌ها و پروژه‌های کشور همکاری داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد ادامه داد: هم اکنون این رانندگان عزیز هستند که در مواقع بحران و ضروری به کمک مردم می‌شتابند، رانندگانی که در طرح اربعین زائرین عزیز را به سوی مرز می‌برند و همین رانندگان در زمان بحران و زلزله نیز یکی از نقش‌های اصلی نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز اول دی‌ماه روز راهدار است، گفت: این همکاران با تلاش‌های خود در جاده‌ها، در سرما و گرما، موقع تعطیلات و به دور از خانواده خود حافظ جان و مال مردم هستند.

صادقیان خاطر نشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل در مهرماه سال گذشته با انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی و ادغام با اداره حمل و نقل و پایانه‌های استان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اکنون در خدمت همه مردم ولایتمدار یزد و کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد به دو وظیفه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و افزود: بحث راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که همگی چه در زمینه راهداری و چه در زمینه خدمت رسانی در حمل نقل خدمت به مردم است.

وی اضافه کرد: در حمل ونقل در با ناوگان‌های مسافربری استان که بیش از ۷۵۰ ناوگان است جابجایی مسافرین را در جاده‌ها انجام می‌دهیم و در بخش کالا نیز با ناوگان کامیونی استان، جابجایی کالا و بار را بر عهده داریم و در زمینه راهداری هم از انواع و اقسام خدماتی که در حفظ و نگهداری جاده‌ها و در حریم جاده‌ها است بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

صادقیان تصادفات جاده‌ای را یکی از مهمترین مباحث در این اداره کل عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۱۶ هزار نفر در جاده‌های کشور جان خود را از دست دادند به این معنا که روزی ۴۵ نفر جان خود را در جاده‌ها از دست دادند و این بسیار تأسف‌بار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد با اشاره به اینکه روزانه ۹۰۰ نفر در جاده‌های درون و برون شهری مجروح و مصدوم می‌شوند، عنوان کرد: این آمار بسیاری دردآور و ناراحت‌کننده است اگر چه اقدامات بسیار خوب و ارزنده‌ای انجام شده است.

وی با بیان اینکه ما از ۲۳ و ۲۲ هزار نفر کشته در جاده‌ها، سال گذشته با همت همه دستگاه‌های امدادی به خصوص اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اداره راه و شهرسازی تعداد کشته به ۱۶ هزار نفر کاهش یافت، اظهار داشت: بازهم اگر کم شده ولی بازهم ۱۶ هزار نفر کشته در سال بسیاری زیاد است.

صادقیان خاطر نشان کرد: در استان یزد در سال ۱۳۹۰ در جاده‌های برون‌شهری بیش از ۲۳۶ نفر جان خود را از دست می‌دادند، با همکاری همه مسئولان و همه دستگاه‌های امدادی سال گذشته ۱۳۴ نفر کشته شدند که در ۵ سال توانستیم ۱۰۰ نفر از آمار کشته‌ها را کم کنیم اما این تعداد کشته هم بسیاری زیاد است یعنی هر ۲ روز یک نفر جان خود را در جاده‌های استان از دست می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد افزود: روزانه ۳ نفر در جاده‌های یزد مجروح و مصدوم می‌شوند و برخی از مصدومین ممکن است تا پایان عمر خود این مجروحیت را با خود همراه داشته باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در زمینه تصادفات سه عامل نقش دارند که جاده، انسان و وسیله نقلیه است اما با تمام کمبودهایی که در زمینه اعتبارات با آن مواجه بودیم کارهای زیادی در جهت کاهش تصادفات در جاده‌ها انجام دادیم که امیدواریم شاهد کاهش آمار مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات در کشور و استان یزد باشیم.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page