نزدیک به ۷ درصد جمعیت شهرستان بافق را سالمندان تشکیل می دهند

دسته: علمی - پزشکی
بدون دیدگاه
یکشنبه - 9 مهر 1391

مدیر شبکه بهداشت و درمان بافق در خصوص روز جهانی سالمند بیان کرد: نهم مهرماه روز جهانی سالمند و شعار امسال این روز «سالمندی و سلامت» نامیده شده است.


دکتر سیدمحمدجوادمیرجلیلی به افزایش امید به زندگی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این نکته که جامعه ما به سمت سالمندی می رود باید توجه خاصی به این قشر معطوف گردد.
وی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) با این مضمون؛ «وجود پیران و سالمندان در بین شما باعث افزایش نعمت های الهی می شود»، افزود: بر اساس سرشماری اخیر امید به زندگی در آقایان ۷۲ و در خانم به بیش از ۷۴ سال افزایش یافته است و یکی از دلایل این موضوع را می توان بالارفتن بحث مراقبت های بهداشتی و درمانی دانست.
وی با بیان این نکته که به افراد بالای ۶۰ سال سالمند گفته می شود، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۷ درصد جمعیت شهرستان بافق را سالمندان تشکیل می دهند و لذا توجه بیشتر به این قشر ضروری است.
دکترمیرجلیلی با اشاره برگزاری کلاسهای آموزشی بر اساس کتاب هایی با موضوع بهبود شیوه زندکی سالم در دوره سالمندی صورت می گیردو تصریح کرد: لیکن بدلایلی چون؛ کهولت سن و عدم توانایی مشارکت در کلاسها و یا بی سوادی و سایر موارد استقبال بیش از ۱۰ درصدی را از سوی این قشر شاهد نیستیم.
مدیر شبکه بهداشت بافق با تاکید بر اهمیت قشر سالمند، یادآورشد: مشارکت دیگر ادارات و ارگانها برای ارتقای سطح سلامت این عزیزان ضروری است.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page