مدیر شیلات و پرورش آبزیان استان یزد:بافق،تنها دارنده مجوز پرورش ماهی تیلاپیا در کشور

دسته: کشاورزی،دامداری و شیلات
بدون دیدگاه
جمعه - 15 دی 1396
بافق،تنها دارنده مجوز پرورش ماهی تیلاپیا در کشور

مدیر شیلات و پرورش آبزیان استان یزد گفت:شهرستان بافق باتوجه به دارا بودن 10مجوز 2هزار تنی برای پرورش ماهی تیلاپیا، تنها دارنده مجوز در کشور برای پرورش این گونه آبزی است.

IMG_20180105_073111_592

مدیر شیلات و پرورش آبزیان استان یزد گفت:شهرستان بافق باتوجه به دارا بودن ۱۰مجوز ۲هزار تنی برای پرورش ماهی تیلاپیا، تنها دارنده مجوز در کشور برای پرورش این گونه آبزی است.

IMG_20180105_073107_720

مدیر شیلات و پرورش آبزیان استان یزد در بافق گفت:شهرستان بافق تنها دارنده مجوز از سوی شیلات کشور برای پرورش ماهی تیلاپیا است.

سید یحیی سادات اخوی افزود:در مرحله نخست با توجه به دارا بودن ۱۰مجوز ۲هزارتنی پرورش ماهی این ماهی دربافق ،صدور مجوز برای افراد بهره بردار از آب و زمین انجام شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۶هزارو ۴۰۰تن از این ماهی وارد کشور می شود بیان داشت:این شهرستان می تواند با پرورش ماهی تیلاپیاضمن جلوگیری از واردات این گونه آبزی سبب گردش چرخه اقتصاد در داخل کشور شود.

اخوی گفت:این ماهی با تراکم پذیری که داراست باعث اشتغالزایی و تولید در راستای اقتصاد مقاومتی با بازده بسیار بالا است.

فرماندار بافق نیز در این نشست از برگزاری کارگاه آموزش پرورش ماهی تیلاپیا خبرداد و افزود:این کارگاه برای علاقمندان به سرمایه گذاری و تولید این گونه در این شهرستان برگزار می شود.

محمد زاده رحمانی با اشاره به اقدامات انجام شده درباره پرورش این گونه بیان داشت:تسریع در روندبررسی مشکلات ۴واحد پرورش جدیدی که درشهرستان راه اندازی شده و رفع موانع در خصوص پرورش این گونه برخی از اقدامات در حال انجام است.

پریسا رجبی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۹۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page