با پیگیری صباغیان و تابش،نمایندگان کارگران پیمانکاری اخراج شده چادرملو به کار بازگشتند

دسته: کارگری , نماینده مردم بافق در مجلس
بدون دیدگاه
دوشنبه - 25 دی 1396

دو نفر از نمایندگان کارگران پیمانکاری معدن چادرملو که از ورود به معدن منع شده بودند، پس از پیگیری‌های فراوان توانستند به مجتمع وارد شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ دو نفر از کارگران هیات موسس انجمن صنفی در یک کارگاه پیمانکاری چادرملو، که  روز برگزاری انتخابات از ورود به واحد منع شده بودند، توانستند با پیگیری‌ها نمایندگان مجلس (نماینده بافق و اردکان) به کارگاه بازگردند.

از قرار معلوم، علیرغم داشتم حکم بازگشت به کار، کارفرما از ورود آنها ممانعت می‌کرد که پس از پیگیری‌ها و رایزنی‌ها توانستند به محل کار خود باز گردند.

این دو کارگر در انتخابات انجمن صنفی توانستند رای بیاورند، یکی بیشترین رای را کسب کرده و دیگری نیز توانسته به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شود.

از قرار معلوم، صلاحیت کاندیداها به صورت رسمی تایید شده‌است.

یکی از این دو کارگر می‌گوید: خوشحالیم که توانستیم به عنوان کارگر پیمانکاری از حقوق خود و هم‌ صنفانمان دفاع کنیم؛ هم بازگشت به کار گرفتیم و هم انتخابات برگزار شد.

این دو نفر پیش از این به خاطر عدم نیاز کارفرما، به کارگاه جدید منتقل شده بودند؛ وقتی نرفتند، کارفرما حکم ترک کار آن‌ها را گرفت؛ این دو نفر، تنها کارگرانی بودند که در پروژه‌ای که ۲۵۰ کارگر شاغل بودند، برایشان این مشکل پیش آمد و جالب اینجاست که همین دو نفر عضو هیات موسس انجمن صنفی بودند. این کارگران پس از پیگیری، توانستند حکم بازگشت به کار بگیرند


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۹۷
برچسب ها:

You cannot copy content of this page