همایش ایثار و اقتدار در بافق برگزار شد(تصاویر)

دسته: فرهنگی، هنری، مذهبی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - 12 مهر 1391

با حضور معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه امام حسین (ع)؛
همایش ایثار و اقتدار در بافق برگزار شد
با حضور معاون هماهنگی دانشگاه امام صادق (ع) همایش ایثار و اقتدار در بافق برگزار شد.

 

  معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین (ع) در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و 4هزار شهید استان یزد اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و رهنمود های مقام معظم رهبری همه عرصه‌ها را با پیروزی و موفقیت طی کرده است.

 

سردار نورالله نوراللهی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس افزود: توصیف و تعریف ایثارگری‌های رزمندگان در طول دفاع مقدس در هیچ ظرف و واژه‌ای نمی‌گنجد.

 

وی مجاهدت‌های دفاع مقدس را شاهکار باعظمتی خواند که  توسط مردانی غیور خلق و تاریخ ساز شد که با هیچ کلامی به سادگی نمی‌تواند آن را بیان کرد.

 

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین (ع) با بیان آماری از شهدای دوران دفاع مقدس گفت: غرور و ابهت دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی با این رشادت‌ها برای همیشه شکسته شد.

 

نوراللهی با اشاره به نابرابر و ظالمانه بودن جنگ علیه ایران افزود: دفاع مقدس با حضور همه اقشار و اقوام ایرانی شکل گرفت و دفاعی ملی در برابر خاک کشور رقم خورد که این موضوع در شناسنامه شهادت زنان و مردان ایرانی نمایان است.

 

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین (ع) گفت: در دفاع مقدس 88 شهید مسیحی، 16 شهید کلیمی و 9 شهید زرتشتی تقیدم انقلاب شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در جنگ عراق علیه ایران دشمن  بیش از 600 تن مواد شیمیایی علیه رزمندگان استفاده کرد که نتیجه آن 600 شهید شیمیایی، 100هزار جانباز شیمیایی بوده است و 48هزار جانباز شیمایی در بدترین شرایط زندگی می‌کنند.

 

این یادگار هشت سال دفاع مقدس به مدیریت آگاهانه امام (ره) در جنگ اشاره کرد و گفت: شاهکار مدیریتی امام در دروان دفاع مقدس با نحوه مدیریت پیامبر اعظم اسلام در جنگ احزاب برابری می‌کند.

 

نوراللهی  با بیان اینکه بالاترین سهم در دفاع مقدس مربوط به جوانان است، عنوان کرد: بیشتر فرمانده‌هان دوران دفاع مقدس از جوانان و نوجوانان این مرز و بوم بودند که با فکر و اندیشه بالا با تبعیت از رهبر خود قدم در راه حفظ ارزش‌ها گذاشتند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

وی با تاکید بر ضرورت توجه به وصیت‌نامه شهدا تصریح کرد: در وصیت‌نامه شهدا همواره بر سه موضوع دفاع از اسلام، پاسداری از انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس و ولایت فقیه تاکید شده است.

 

نوراللهی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام اصل ولایت فقیه را نشانه گرفته‌اند، گفت: آمادگی و حضور مقتدرانه اقشار مختلف مردم در صحنه و بیداری و هوشیاری آنان، سدی آهنین در برابر تهدیدات دشمنان است.

 

امام جمعه بافق نیز در این مراسم سخنان خود را با اشاره به آیاتی از قرآن کریم آغاز کرد و گفت: بسی خوشحالیم در شهری زندگی می‌کنیم که نخستین گروه از رزمندگان خود را به جبهه‌های غرب برای دفاع از این مرز و بوم اعزام کرده است.

 

حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی با گرامیداشت یاد و خاطره سومین شهید محراب آیت‌الله صدوقی و فرزند بزرگوار ایشان افزود: به برک حضور این عالمان دینی، مردم شهرستان بافق همواره در خط ولایت فقیه هستند و از آن دفاع می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: شهرستان بافق با جمعیتی بیش از 42 هزار نفر  بالغ بر 9هزار نیرو در دروان دفاع مقدس اعزام کرده و 330 شهید و 700 جانباز و 90 آزاده را پرونده افتخارات خود دارد.

 

سلیمانی با اشاره به ولایتمداری مردم بافق تصریح کرد: با نظرسنجی که در آموزش و پرورش شهرستان صورت گرفته بیش از 80 درصد جوانان این شهر مقلد مقام معظم رهبری هستند که برگ زرینی بر دیگر افتخارات بافق است.

 

این همایش که با حضور باشکوه رده‌های مختلف بسیج بافق، بسیجیان گردان امام حسین (ع)، خانواده شهدا، روحانیت، دانش‌آموزان همراه بود با همکاری پایگاه نبی اکرم شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، بسیج ناحیه بافق و آموزش و پرورش شهرستان بافق در صحن آستان امامزاده عبدالله بافق برگزار شد/عبداللهی


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:

You cannot copy content of this page