از نیروگاه سیکل ترکیبی بافق چه خبر؟؟؟

دسته: مقالات
یک دیدگاه
شنبه - 30 دی 1396

 

با گذشت زمان و با توجه به گسترش شهرها و شهرک­های صنعتی در مناطقی از ایران، این مناطق با کمبود انرژی الکتریکی مواجه می­شوند و دولت­ها برای تأمین و جبران کمبود این نیرو اقدام به احداث منابع و نیروگاه­های تولید برق می­کنند.

یکی از این مناطقی که به مرور با این مشکل مواجه شده است منطقه کرمان و یزد می­باشد و به همین دلیل دولت­ها اقدام به احداث منابع تولید انرژی الکتریکی در این منطقه کرده ­اند و شهرستان بافق که از لحاظ موقعیت جغرافیایی بهترین نقطه برای پایداری شبکه برق­ رسانی به استان­های یزد و کرمان بوده است را جهت احداث نیروگاه تولید انرژی الکتریسیته انتخاب و مجوز احداث نیروگاه مذکور را به این منطقه اعطا نموده­ اند.

نزدیک به ۷ سال از اعطاء مجوز مذکور و شروع احداث یک نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات در بافق می­گذرد. نیروگاهی که به دلیل قرار گرفتن شهرستان بافق در نقطه­ ی کم ولتاژ و یا به عبارتی نقطه­ ی ژرف که قبلاً نیز توضیح داده شد مجوز گرفته است.

حال سؤال از مسئولین اسبق، سابق و کنونی از جمله استاندارهای محترم، مدیران کل محترم شبکه برق استان، فرماندارهای محترم شهرستان، نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه و دیگر مسئولین این است که تاکنون و بعد از گذشت حدود ۷ سال از اعطاء این مجوز و بعد از  چه اقداماتی در زمینه احداث این نیروگاه انجام گرفته است؟

نیروگاهی که قرار است علاوه بر پایداری شبکه تأمین برق واحدهای مسکونی و صنعتی تأسیس شده و یا در حال احداث در منطقه­ ی مذکور و همچنین دادن اطمینان به سرمایه ­گذاران در صنایع جوار معدنی، می­تواند زمینه­ ی اشتغال چند صد نفر (با توجه به گفته کارشناسان) و متعاقباً رونق را در شهرستان فراهم آورد.

                                               موفق و پایدار باشید

                                               احسان فتوحی بافقی

                                               ۲۹/۱۰/۱۳۹۶


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱۳
برچسب ها:
دیدگاه ها
ناشناس این نظر توسط مدیر ارسال شده است. یکشنبه 1 بهمن 1396 - 7:44 ق.ظ پاسخ به دیدگاه

احسان جان حتماً هنوز نوبت اخداث این نیروگاه نرسیده
بعد هم چه فایده ای داره وقتی یه عده مسئولین میشینن دور میز و به نام تسهیلات و اشتغالزایی در بخش تولید، میان فقط به یه عده خاص از فامیل ها و دوستان و آشنایان همدیگه که سفارش شده هستن تسهیلات اعطاء میکنن
چرا مردم را بازی میدن و وقت اونا را میگیرن و میگن بیان فرم پر کنید!؟؟؟

You cannot copy content of this page