جلسه ستاد بازآفرینی شهری در بافق برگزار شد

دسته: عمومی
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 3 بهمن 1396
جلسه ستاد بازآفرینی شهری در بافق برگزار شد

نشست ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف برنامه های احیاء بهسازی و نوسازی شهری در محل سالن اجتماعات شهرداری بافق برگزارشد.

IMG_20180123_144145_530

IMG_20180123_144137_890

نشست ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف برنامه های احیاء بهسازی و نوسازی شهری در محل سالن اجتماعات شهرداری بافق برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری، فرماندار بافق دراین نشست به مقوله مهاجرت شهری اشاره کرد و افزود: در سالهای اخیر مهاجرت از روستاها به شهر بافت ناهمگن ایجاد کرده که امروز ما شاهد رفتار حاشیه نشینی با تمام مشکلات فرهنگی و اجتماعی آن در شهر بافق هستیم.

IMG_20180123_144136_569

محمد زاده رحمانی خاطر نشان کرد: شهرداریها وارد هسته نوین از کار خود شده اند و طبق ماده ۱۶ ، شهرداری ها موظفند علاوه بر وظایف عمرانی، در مقولات اجتماعی نیز فعالیت کنند.

IMG_20180123_144134_824

فرماندار بافق با اشاره به اینکه پیشبرد اهداف ستاد باز آفرینی شهری نیازمند تفکیک بافت‌های مختلف شهری است ، به شهرداری ها تاکید کرد: بررسی دقیق تری از میزان بافت فرسوده شهرخود انجام دهند و میزان دقیق بافت های مذکور را در اسرع وقت اعلام کنند.
زاده رحمانی همچنین آموزش و ارتقا سطح اگاهی و فرهنگی شهروندان و همچنین جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی را نیز در حیطه وظایف و ماموریت های شهرداری خواند و گفت: شهروندان باید انجام خدمات شهری را به شهرداری بسپارند و این نهاد باید برنامه ای اتخاذ کند که مردم در اجرای پروژه ها سهیم باشند تا همکاری با نهاد شهرداری چندین برابر شود.
شهردار بافق در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری این شهرستان با بیان اینکه برگزاری ستادهای بازآفرینی پایدار نقش بسیار مهمی در راستای ارتقای کمی و کیفی زندگی مردم دارد افزود: از اهداف طرح باز آفرینی شهری ارائه چهره مطلوب از حوزه شهری با شناسایی محدوده های هدف سند ملی احیاء بهسازی و نوسازی شهری و تشکیل کمیته ها، ارتقاء وضعیت این محلات از لحاظ شاخص های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی است
وی ادامه داد: باید با همفکری و هم افزایی همه دستگاههای ذیربط گام هایی برداشته شود که حسن تعلق به مکان در ساکنین محلات مختلف تا سطح مطلوب افزایش یابد.
وی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به سکونتگاههای غیر رسمی افزود : با توجه به اینکه این مکان ها باعث ایجاد مشکلات و آسیب های جدی می شود، انتظار می رود در خصوص حل مشکلات این محلات تلاش لازم را داشته باشیم
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان یزد هم در این جلسه با بیان اینکه یک دستور جدید در حوزه شهری و ساخت و ساز نوین با تفکر جدید در دستور کار گرفته است گفت: رویکرد دولت بر انتظام بخشی قرار دارد و بحث ساخت مسکن مهر باعث شده تا بابت تامین زیر ساخت ها و خدمات شهری هزینه های بالایی به دولت تحمیل کند.
رضا خسرو آبادی با اشاره به اینکه بهسازی و نوسازی بافت ناکار آمده شهری که سند آن تدوین شده است افزود: این سند انتهای سال ۹۴ در استان یزد کلید خورد و اکنون تمام شهرستان های استان به دبیری شهرداران درگیر این موضوع هستند.
وی با ابراز اینکه همه دستگاههای اجرایی باید خدمات شهری را به حداکثر برسانند اظهار داشت: سند توانمند سازی به حاشه شهرها توجه داشت اما امروزه سند باز آفرینی با جامعیتی خود توجه ویژه به درون و حاشیه شهر دارد.
گفتنی است در پایان این نشست کلیپ توجیهی در باره سند باز آفرینی شهری ارائه شد که اگاهی بخش بود و مورد توجه حاضرین قرار گرفت.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۳
برچسب ها:

You cannot copy content of this page