فرمانده نیروی انتظامی بافق خبرداد: کشف 125 موردسرقت/دستگیری 132 نفردرخصوص مواد مخدر

دسته: عمومی
۲ دیدگاه
سه‌شنبه - 11 مهر 1391

فرمانده نیروی انتظامی بافق به مناسبت هفته نیروی انتظامی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان بافق شرکت کرد.

در این نشست خبری؛ رئیس راهور و جانشین فرمانده نیروی انتظامی  و برخی  دیگر از روسای بخشهای مختلف نیروی انتظامی شهرستان بافق نیز شرکت داشتند.

علی صالحی با تبریک هفته ناجا و گرامیداشت یاد شهدای این سازمان، عنوان کرد: نیروی انتظامی نیرویی مردمی است و در عرصه خدمت رسانی بویژه بحث امنیت به مردم فعالیت دارد. وی  با اشاره به اهمیت تعامل وهمکاری خبرنگاران و پلیس، ادامه داد:  تعامل خبرنگاران با پلیس و انعکاس اخبارو فعالیت ها به جامعه اثر روانی مثبتی را بر جامعه می گذارد.

فرمانده نیروی انتظامی بافق برنامه های مختلف و متنوع این هفته را از جمله؛ سرکشی از خانواده های شهدا بویژه شهیدان نیروی انتظامی و عطر افشانی مزار شهدا، بازدید از مدارس، زنگ انضباط، پیام مهرناجا، دیدار با امام جمعه، اهدای جوایز به رانندگان نمونه، مسابقه شتر سواری پرسنل و سایر موارد را برشمرد.

وی در مبحث عملکرد 6 ماهه نیروی انتظامی بافق ادامه داد: با پیگیری و پیشگیریهای انجام شد از 150 مورد سرقت گزارش شده حدود 125 مورد کشف و 50 نفر در این رابطه دستگیرشده اند و بیشترین سرقت شهرستان را احشام و موتورسیکلت شامل می شود.

وی با اشاره به این نکته که کوچکترین سرقت ها نیزثبت و پیگیری می شود، اضافه کرد: عدم توجه به قفل و ایمن سازی  محل های نگهداری احشام، بیرون قراردادن موتورسیکلت ها و یا قراردادن سوئیچ روی وسیله نقلیه، تردد افراد غریبه بدلیل وجود معادن و کارخانجات در شهرستان و اعتیاد را از جمله مهمترین دلایل سرقت ها است.

فرماند نیروی انتظامی بافق در بحث کشفیات مواد مخدر و سایر جرایم شهرستان در 6 ماهه گذشته ابتدای سال 91، بیان کرد: کشف 14 کیلو انواع مواد مخدر و دستگیری 132 نفر در این خصوص که 41 نفر آنها خرده فروش بودند،  کشف و ضبط 15 تن کالای قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال، کشف 17365 قطعه انواع ماهواره و سی دی های غیرمجاز و 1150 مورد انواع مواد محترقه غیرمجاز، دستگیری 250 نفر افاغنه و تحویل به موادی ذیربط و برخی موارد دیگر از جمله فعالیت ها است. وی افزود: ماده مخدر تریاک از نظر وزنی بیشترین بخش مواد کشف شده و پس از آن هروئین و شیشه قرار دارد.

صالحی در خصوص تماسهای مردمی با مرکز فوریت های پلیسی 110 بافق نیز یادآورشد: از 6 هزارتماس تلفنی  شش ماهه اول سال 91 با مرکز فوریت های پلیسی 110 بافق، یک هزار مورد عملیاتی و 5 هزار مورد در زمینه های راهنمایی و ارشاد گرفته شد.

وی با بیان این نکته که اولویت ما پیشگیری است، گفت: پلیس محله از برنامه هایست که در آینده نزدیک در دستورکار قرار دارد.

وی در پاسخ به این مطلب که آیا اعتراف معتادین به مواد روان گردان بویژه بلافاصله پس از دستگیری مورد استناد قرار می گیرد، تشریح کرد: بازجویی از این افراد در دو مرحله در نیروی انتظامی و دادسرا صورت می پذیرد.

علی صالحی، وضعیت تجهیزات و پرسنل نیروی انتظامی  شهرستان را خوب ارزیابی کرد و عنوان داشت:  کلنگ زنی ساختمان راهنمایی و رانندگی بافق و اعتبار بیش از 70 میلیونی در این خصوص و نصب 5 دستگاه دوربین امنیتی در شهرستان از دیگر برنامه هاست و اتاق مرکزی نیز تجهیز و مهیا شده است.

فرمانده نیروی انتظامی بافق درپاسخ به سوالی انتقادی از فعالیت فیوج و فروش مواد مخدر این گروه در شهرستان تصریح کرد: اکثر این افراد زندانی بوده و بقیه نیز تحت نظر قرار دارند و اگر موردی وجود دارد مردم با مرکز فوریتهای پلیسی 110 تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی تماسهایی که با مرکز فوریت های پلیسی  110  گرفته می شود، بطور محرمانه خواهد بود و بجز مسولین واحدهای ذیربط با هیچ شخصی بیان نمی شود.

صالحی در زمینه تعداد نیروی های بومی شهرستان، بیان داشت: با وجود تبلیغ و اطلاع رسانی که برای بکارگیری نیرو انجام دادیم لیکن با توجه به وجود معادن و کارخانجات و موقعیت های شغلی استقبال چندانی نشد.

فرمانده نیروی انتظامی احساس مسئولیت اشخاص و همکاری مردم  را برای ارتقاء امنیت شهرستان ضروری دانست.


پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۹۸
برچسب ها:
دیدگاه ها
منتقد این نظر توسط مدیر ارسال شده است. سه‌شنبه 11 مهر 1391 - 11:40 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

با سلام
هفته نیروی انتظامی را به این سخت کوشان جان برکف تبریک می گویم

فاطمه صالحی این نظر توسط مدیر ارسال شده است. چهارشنبه 12 مهر 1391 - 10:10 ب.ظ پاسخ به دیدگاه

باتشکراززحمات شما پرسنل نیروی انتظامی خسته نباشید

You cannot copy content of this page